וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: מכבי פתח תקוה הדיחה את קרית שמונה לאחר הארכה, רביעייה לנתניה

סיבוב ח': צמד של חוגי בהארכה (97 ו-105) סידר למלאבסים 2:3 בתום 120 דקות. דראפיץ' וברדה חגגו 0:4 על מ.ס טירה. רעננה ניצחה 1:4 את קרית מלאכי. הפועל חיפה עלתה לאחר חמישייה בלוד

מנהלת הליגות

בווידאו: שחקני ליגת העל למען הקרן לחקר הסרטן

אחרי הדחתה של הפועל כפר סבא, ארבע נציגות נוספות של ליגת העל שיחקו היום (שישי) בסיבוב ח' במסגרת גביע המדינה, כשמתוכן עירוני קרית שמונה כשלה ולא הצליחה להתגבר על מוליכת הליגה הלאומית מכבי פתח תקוה, שניצחה 2:3 לאחר הארכה כשהשחקנים של גיא לוזון בהחלט יכולים היו לסגור עניין עוד במהלך הזמן החוקי. מכבי נתניה פגשה שוב את ויאם עמאשה, הפעם במדי מ.ס. טירה מליגה א', ולא התקשתה להשיג 0:4 קליל ואת הכרטיס לשמינית הגמר. הפועל רעננה השיגה 1:4 אצל מכבי קרית מלאכי מליגה ב' עם שני בישולים של אור דסה, בעוד הפועל נוף הגליל עלתה אף היא לאחר שניצחה 1:3 את הפועל מרמורק מליגה א'. הפועל חיפה הביסה 1:5 את בני לוד מתחתית הליגה הלאומית.

סתיו פיניש שחקן מכבי נתניה חוגג שער. ברני ארדוב
שער מוקדם ויפהפה. סתיו פיניש/ברני ארדוב

מ.ס. טירה - מכבי נתניה 4:0

אחרי שצברה 13 נקודות מ-15 האחרונות בליגת העל, מכבי נתניה הוסיפה עוד ניצחון בגביע, אבל זה לא היה קל. סתיו פיניש פתח במקום אלמוג כהן הפצוע וכבש שער יפה בדקה החמישית, אבל המארחת מליגה א' צפון החזיקה מעמד וגם כמעט השוותה עם כדור חופשי אדיר של הקפטן עאמר מנסור למשקוף בדקה ה-82. מיד לאחר מכן דולב אזולאי כבש מקרוב ועד לסיום גם רועי קהת ורון אשכנזי הצטרפו לחגיגה. ויאם עמאשה, שכבש 13 שערים במשחקיו מול נתניה, כולל בעונה שעברה בגביע במדי דבוריה, נעצר הפעם. פיינליסטית העונה שעברה ממשיכה לשמינית הגמר.

במהלך הפסקת המחצית נערך טקס בהשתתפות חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי מהרשימה המשותפת, מה שעורר את זעמם ומחאתם של הקהל האורח מנתניה. במקום התפתח מעין עימות בין מחנות האוהדים, אשר החלו להשליך חפצים ונראה היה שלא חסר הרבה כדי שהאירוע יהפוך חמור יותר, אך המשטרה הרגיעה את הרוחות והמחצית השנייה יצאה לדרך ללא כל עיכוב.

דקה 5: גול! עולה מכבי נתניה ל-0:1. כדור רוחב שניסה להכניס אביב אברהם לרחבה נהדף לכיוונו של סתיו פיניש שבעט בצורה נהדרת ממרחק של כ-18 מטר והכניע את השוער.

דקה 12: יונס מלדה כבר עבר את השוער וגילגל את הכדור לשער, אבל קפטן המארחת עמר מנסור הציל מהקו ברגע האחרון.

דקה 82: בעיטה חופשית נהדרת של עאמר מנסור שמ-30 מטרים שחרר טיל שזעזע את המשקוף של דני עמוס.

דקה 83: גול! דקה לאחר ההזדמנות הגדולה של טירה דולב אזולאי דחק מקרוב את ה-0:2 של נתניה, שעושה צעד משמעותי לכיוון שמינית גמר גביע המדינה.

דקה 86: גול! המארחת קרסה, ורועי קהת ניצל זאת כדי לכבוש בחופשיות את השלישי, 0:3 למכבי נתניה.

דקה 89: גדול! כדור שבעט רועי קהת נהדף מהמשקוף ישר לרגליו של רון אשכנזי שכבש את ה-0:4.

שחקני מכבי נתניה חוגגים, ויאם עמאשה שחקן מ.ס. טירה מאוכזב. ברני ארדוב
נתניה חוגגת שער יתרון מוקדם מול טירה/ברני ארדוב

מכבי קרית מלאכי - הפועל רעננה 4:1

הקבוצה מליגה ב' (מקום חמישי במחוז דרום ב') לא פגשה יריבה מהליגה הבכירה מאז אוקטובר 1963, אז רשמה הפסד צנוע 18:0 מול בני יהודה (עשירייה של זכי מזרחי). הפעם זה נגמר בתוצאה סבירה בהרבה מבחינת המארחת, שאפילו זכתה לכבוש שער כבוד. כבר בדקה התשיעית עלתה האורחת מליגת העל ליתרון משער של דיביין נה, שהוא גם שער הבכורה שלו ברעננה. בדקה ה-42 אור דסה פספס הזדמנות להגדיל את התוצאה, והאורחת סיימה את המחצית ביתרון מזערי. בדקה ה-59 אור דסה בישל פעם נוספת, הפעם ליאיא קונה שכבש גם הוא שער בכורה במדי הקבוצה מהשרון. יוג'ין אנסה ויואב תומר הוסיפו עוד שני שערים לפני שאליעזר איילין צימק מהנקודה הלבנה עבור קרית מלאכי, שתחזור למאבקיה בליגה ב', בעוד רעננה ממשיכה לשמינית הגמר.

דקה 9: גול! 0:1 להפועל רעננה. צירוף מסירות נהדר בין אור דסה ודיביין נה, הסתיים בשער של האחרון, שכבש את הראשון שלו במדי הקבוצה מהשרון.

דקה 42: אור דסה קיבל כדור נהדר אחד על אחד מול השוער אך החמיץ ברשלנות.

דקה 59: גול! 0:2 לרעננה. אור דסה עם בישול נוסף מעביר כדור ליוג'ין אנסה שמזווית לא פשוטה מכניע את השוער של קרית מלאכי, שיכול היה לעשות יותר.

דקה 61: גול! רעננה עלתה ל-0:3. יוג'ין אנסה הפעם בתפקיד המבשל פרץ באגף שמאל והעביר כדור רוחב אותו בעט יאיא קונה לרשת וכבש גם הוא שער בכורה במדי רעננה.

דקה 83: גול! יואב תומר קבע 0:4 עבור הקבוצה מליגת העל, והיא בדרך לשלב הבא.

דקה 88: גול! אליעזר איילין דייק מהנקודה הלבנה והשיג לקרית מלאכי את השער המצמק, 3:1.

חבר הכנסת אחמד טיבי במשחקה של מ.ס. טירה מול מכבי נתניה. ברני ארדוב
גרם למהומה במחצית. אחמד טיבי/ברני ארדוב

הפועל נוף הגליל - הפועל מרמורק 1:3

הקבוצה מליגה א' הצליחה למתוח את המארחת, אבל הודחה והיא עדיין ללא ניצחון מאז חזרתו של אסי דומב לתפקיד המאמן. אבי איבגי בן ה-41 פתח בשערה של מרמורק מול קבוצת נעוריו והיה אשם בשני השערים הראשונים של תומר סוויסה (15) ומחמוד ג'אבר (32). הרחובותים הצליחו לחזור עם נגיחה של מולאט גברה (52) וגם היו קרובים לשוויון, אבל בסופו של דבר עודד צ'קול קבע את תוצאת המשחק בדקה האחרונה וקטע לקבוצתו רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון או שער.

דקה 15: גול! 0:1 לנוף הגליל. אבי איבגי יצא בצורה נוראית לכדור קרן ואיפשר לתומר סוויסה לדחוק מקרוב את שער היתרון למארחת.

דקה 32: גול! 0:2 לנוף הגליל. שוב טעות נוראית של איבגי, שפשוט מסר ישירות לתומר סוויסה היריבה שהעביר למחמוד ג'אבר המושאל ממכבי חיפה שהטעה את שחקן ההגנה ובעט לפינה השמאלית.

דקה 35: עודד צ'קול פרץ באגף ימין ובעט חזק אך הכדור שלו עבור על פי השער ולא פגש רגל מסיימת.

דקה 52: גול! מרמורק צימקה ל-2:1. מולאט גברה המושאל מהפועל ראשון לציון עלה נהדר לכדור קרן ונגח אותו לפינה הימנית.

דקה 90: גול! עודד צ'קול פרץ בצד ימין של הרחבה, וכבש שער יפה שהעניק לנוף הגליל את הכרטיס לשמינית הגמר.

שחקני מכבי נתניה חוגגים עם דולב אזולאי. ברני ארדוב
כבש את השער השני. דולב אזולאי חוגג עם חבריו/ברני ארדוב

מכבי פתח תקוה - עירוני קרית שמונה 2:3 (לאחר הארכה)

קבוצה נוספת מליגת העל נפרדה ממפעל הגביע, לאחר שעירוני קרית שמונה הפסידה היום (שישי) 2:1 באצטדיון המושבה למוליכת הליגה הלאומית מכבי פתח תקוה במשחק שהוכרע בהארכה לאחר 1:1 בתום 90 דקות. המלאבסים שלטו במשחק והשיגו בדקה ה-30 את שער היתרון לאחר שמרכוס דיניז האורח נגד בידו בכדור בתוך הרחבה ולחובת קבוצתו נפסק פנדל אותו שלח גיא חדידה פנימה. המארחת קיבלה עוד שתי הזדמנויות נהדרות כדי לסגור את המשחק אך החמיצה ונענשה בדקה ה-84 משער נגיחה של יואל אבוחצירא וזה 1:1. שתי הקבוצות לא הצליחו לכבוש עד תום הזמן החוקי והמשחק גלש להארכה. החצי הראשון של ההארכה היה חתום כולו על שמו של דור חוגי שכבש צמד בדקות 97 ו-107. בדקה ה-111 כבש ג'יימס שער מצמק נוסף עבור קרית שמונה, אך האורחת מליגת העל לא הצליחה לעשות מעבר, ובדומה להפועל כפר סבא אתמול - סיימה את דרכה בגביע המדינה כבר בשלב ח'.

דקה 30: גול! מרכוס דיניז נגע בכדור בידו, ומכבי פתח תקוה קיבלה פנדל. גיא חדידה גלגל אותו פנימה וקבע 0:1 למארחת מהליגה הלאומית.

דקה 62: מהלך שהחל באגף ימין אצל דור חוגי הסתיים בבעיטה של לידור כהן שעמד מול גד עמוס, אך בעט לגופו של שוער קרית שמונה ולא הצליחה להגדיל את התוצאה.

דקה 77: תאי בריבו התקדם עם הכדור וממרחק של כ-20 מטרים בעט חזק אך למרכז השער, וגד עמוס הדף את הכדור.

דקה 84: גול! קרית שמונה הצליחה להשוות ל-1:1! לאחר החמצות של המארחת שנכשלה להגדיל את יתרונה, השיגה הקבוצה מליגת העל את שער השוויון לאחר נגיחה נהדרת של יואל אבוחצירא.

דקה 90: יואל אבוחצירא עם החמצת ענק, לאחר שנגח משישה מטרים מעל השער.

דקה 97: גול! עידו דוידוב הרים מצד ימין ודור חוגי בבעיטת וולה מצויינת החזיר את היתרון למארחת, 1:2 למכבי פתח תקוה.

דקה 102: מוחמד שאקר מקבל הזמדנות פז להשוות פעם שנייה עבור האורחת, אך נגח למשקוף ממרחק של שישה מטרים בלבד מהשער.

דקה 105: גול! דור חוגי השלים צמד וקבע 1:3 גדול למכבי פתח תקוה לאחר שקיבל כדור ושעט לבד מול גד עמוס ומצא את הפינה כמו חלוץ גדול. המלאבסים בדרך לשמינית הגמר.

דקה 108: גול! בפתיחת החצי השני של ההארכה, נפסק פנדל לזכותה של קרית שמונה אותו שלח ג'יימס לרשת 2:3 בלבד לפתח תקוה.

לואיס זומה שחקן מ.ס. טירה לפני בן תורג'מן שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
יצליחו לחזור ולהפתיע? לואיס זומס/ברני ארדוב

בני לוד - הפועל חיפה 5:1

לאחר ההפסד הביתי המאכזב להפועל כפר סבא במחזור הליגה האחרון, השלימה היום (שישי) הפועל חיפה את העבודה והביסה 1:5 את בני לוד המפורקת מהמקום הלפני חום בליגה הלאומית. האורחת מליגת העל עלתה ליתרון בדקה ה-25 לאחר שגידי קניוק הרים כדור נייח לרחבה, שפסח על כל שחקני ההגנה וההתקפה וחדר לרשת. שבע דקות לאחר מכן גילי ורמוט, שפתח בהרכב של חיים סילבס לראשונה מזה שלושה חודשים פרץ באגף ימין וסידר לנס זמיר 0:2 קליל. לוד עוד גרמה דפיקות לב לאורחים מהכרמל כשצימקה ל-2:1 בדקה ה-37 משער של שקד חתוכה, אך הפועל חיפה ענתה בשלושה שערים במחצית השנייה כשעדן בן בסט, מהראן לאלה וגידי קניוק עם שערו השני ועלו בקלילות לשמינית הגמר, כשביום שלישי מצפה לה הדרבי של חיפה.

דקה 25: גול! 0:1 להפועל חיפה. גידי קניוק הרים לרחבה כדור נייח שחלף על פני כל השחקנים וחדר לרשת.

דקה 32: גול! גילי ורמוט פרץ באגף ימין והעביר כדור רוחב לנס זמיר שמול האין הגנה של המארחת גלגל בקלילות וקבע 0:2 להפועל חיפה.

דקה 37: גול! לוד מצמקת ל-2:1. בן בן יאיר העביר בנגיעה לתוך הרחבה ושקד חתוכה המשיך לרשת - לוד שוב במשחק.

דקה 45: גול! דור מלול פרץ באגף ימין, הרים לרחבה ועדן בן בסט נגח את ה-1:3.

דקה 72: גול! גילי ורמוט שלח כדור נהדר למהראן לאלה שעצר כמו חלוץ גדול ושלח בעיטה חדה לפינה הימנית של השוער 1:4 להפועל חיפה.

דקה 77: גול! גידי קניוק הצטרף לחגיגה עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה והפועל חיפה עם ה-1:5 על החבורה המפורקת מלוד.

דני עמוס שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
דני עמוס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully