וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך יסודי: הסיבות להדחתו של יונתן כהן מסגל מכבי תל אביב

15.12.2019 / 6:34

איביץ' חש שהשחקן הצעיר לא מרוצה מהתפקוד שלו באימון ולכן לא מתאמץ, אבל סדרת החינוך צפויה להסתיים בקרוב. הצהובים מודאגים מהכושר של שחקני המפתח ולא מוצאים תשובות לאיבוד הנקודות בבית

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

עיקרי הדברים

- יונתן כהן נופה משני המשחקים האחרונים מכיוון שאיביץ' חש שהוא לא נותן מעצמו מספיק באימונים.

- מאמן מכבי תל אביב העריך שכהן לא אהב שהוא תורגל כשחקן קו ולכן לא התאמן ברצינות.

- ההחלטה להחזיר את כהן להרכב בגביע המדינה, תלויה באימונים השבוע.

- במכבי תל אביב מודים: ירידה חדה בכושרם של מספר שחקני מפתח.

- איביץ' לא מוצא פתרונות: "אין לי תשובה לאיבוד הנקודות בבלומפילד".

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
כהן נחשב לאחד מבני טיפוחיו, אבל לא זוכה להנחות. איביץ'/דני מרון

1. איביץ' מציג: פרק ב' בסדרת החינוך ליונתן כהן

יונתן כהן נופה מסגל מכבי תל אביב לשני המשחקים האחרונים מאחר שמאמן הקבוצה, ולדאן איביץ', הרגיש שהוא לא מתאמן במלוא המרץ ולא מפגין את הרצינות שלה מצפה הסרבי לקבל מכל שחקני הקבוצה.

גורמים בסביבת המועדון סיפרו אמש כי הכל החל באחד האימונים לפני הדרבי האחרון. איביץ' מרבה לתרגל מערכים שונים באימונים ובאחד מהם, הוצב כהן כמגן שמאלי תוקף במערך של שלושה בלמים. זו לא הפעם הראשונה שמאמן מכבי תל אביב מציב בעמדה הזו את כהן, שמצדו מעדיף לשחק בעמדה הרבה יותר קדמית. כבר באותו מקרה, מספרים גורמים המעורים בפרטים, לא אהב איביץ' את האופן שבו השחקן הצעיר התאמן והוא פירש זאת כחוסר שביעות רצון של השחקן מהעמדה בה הוא הוצב באימון. המאמן הבהיר לשחקנים ולכהן בפרט שהוא מצפה מכל שחקן להתנהג כמקצוען ולקבל את ההחלטות שלו. בפעם הזו הוא החליט להבליג על מה שראה וכהן פתח בדרבי ואף כבש בפנדל בניצחון 0:3.

אחרי אותו משחק הופץ קטע הווידאו בו נראה כהן מבצע תנועת שיסוף לעבר אוהדי מכבי תל אביב כאקט של ניצחון מוחץ על הפועל תל אביב ועל כך הוא ננזף על ידי תובע ההתאחדות לכדורגל עורך הדין, ניר רשף. בעיני רבים נתפסה ההחלטה של איביץ' לנפות את כהן מהסגל למשחק מול מכבי נתניה בשבת שעברה כאקט חינוכי בעקבות תנועת השיסוף, אבל כאמור לא כך הם פני הדברים.

גורמים בסביבת מכבי תל אביב העידו אמש כי אחרי הדרבי ולמרות שכהן פתח וכבש, שוב הרגיש מאמן מכבי תל אביב שהשחקן לא משקיע את כולו באימונים. איביץ' שהבהיר לשחקנים בצורה חד משמעית שהתרגולים בקרית שלום הם המבחן שלהם ושהוא מצפה מהם לתת את המקסימום בכל אימון ולא משנה באיזו עמדה הוא מציב אותם, החליט לא להלביש את כהן למשחק מול מכבי נתניה. גם ביום שישי, כשפרסם את הסגל נגד סקציה נס ציונה, הוא השאיר את כהן ביציע. בסביבתו של השחקן טענו בסוף השבוע שהם לא יודעים מה הסיבה שבעטיה הוא לא מתלבש וכשאיביץ' נדרש לכך בעמדת הראיונות בתום המשחק, הוא השיב: "זה בינינו".

קרוב לוודאי שאחרי ניפויו של כהן מהמשחק הקודם מול מכבי נתניה, ציפה איביץ' לראות ממנו גישה אחרת והשקעה בלתי מתפשרת בכל אימוני השבוע שעבר, אבל זה לא מה שהיה.

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
יצטרך להוכיח את עצמו באימונים. כהן אתמול בלבוש אזרחי/דני מרון

2. ייתן, יקבל. מה צריך כהן לעשות כדי לחזור להרכב?

במכבי תל אביב מעריכים כי הקרע עם כהן הוא לא משהו שיימשך יותר מדי זמן מכיוון שאיביץ' מאוד אוהב אותו ומעריך אותו והוא אחד האחראים המובילים לטיפוח שלו בשנה האחרונה. בסביבת המועדון טענו אמש כי אם כהן יתאמן השבוע בשיא הרצינות וייתן את כל מה שיש לו, לא מן הנמנע שכבר מול הפועל אום אל פאחם בגביע המדינה בשבת הקרובה הוא יחזור לסגל ואולי אף להרכב.

יש לציין כי לצד ההערכה הגדולה של איביץ' לכהן והעובדה שהשחקן אפילו הגיע לסגל נבחרת ישראל בתקופה של הסרבי בקרית שלום, היו ביניהם לפחות שתי תקריות. הראשונה העונה נרשמה אחרי המשחק נגד בני יהודה במחזור השני כשאיביץ' העיר לכהן על האופן שבו הוא שיחק. הדברים אף יצאו החוצה לתקשורת ושחקני מכבי תל אביב החליטו בהמשך לקנוס את עצמם עקב כך. הפעם השנייה - שקשורה למעשה גם לפעם הראשונה - הייתה כאשר הסרבי החליט לנפות את השחקן מהסגל למשחק מול מכבי חיפה במחזור הרביעי.

ולמרות כל המקרים, ידוע שלאיביץ' יש יחס חם לכהן וכאמור ספק רב אם הוא ירצה להעמיק את המשבר הנוכחי מול השחקן, אם כי הדברים תלויים באחרון ובמידת ההשקעה שלו באימונים.

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב מול רז נחמיאס שחקן סקציה נס ציונה. דני מרון
עדיין לא חזר לעצמו. אצילי/דני מרון

3. במכבי תל אביב מודים: "יותר מדי שחקני מפתח לא בכושר טוב"

לא בגלל ההיעדרות של יונתן כהן מכבי תל אביב איבדה אתמול עוד שתי נקודות יקרות במירוץ לאליפות. מאוחר יותר בערב גם מכבי חיפה סיימה בתיקו עם הפועל רעננה כך שהפער בין הצהובים לירוקים נשמר לקראת הקרב הישיר בין הקבוצות בסמי עופר בקרוב, אבל זה לא לגמרי ניחם את ראשי מכבי תל אביב שהיו מאוד מאוכזבים מכך שהקבוצה שוב כשלה בבלומפילד מול יריבה נחותה ממנה.

"צריך לומר את האמת, מרבית שחקני המפתח שלנו לא בכושר משחק טוב", אמר אמש שחקן בקבוצה. גורם בסקציה נס ציונה שיצא מבלומפילד סיכם פחות או יותר את המצב כשאמר: "כשעומר אצילי לא חזר להיות עומר אצילי, דור מיכה לא דומה לדור מיכה ויונתן כהן ביציע, כל קבוצה יכולה להביך את מכבי תל אביב. אם אפשר לשבור את מכבי זה רק כאשר שלושת השחקנים האלה לא תורמים".

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"דור מיכה לא דומה לדור מיכה"/דני מרון

4. ביקורת על איביץ' שלא מוצא פתרונות לאיבוד הנקודות בבלומפילד

מכבי תל אביב הייתה צריכה לנצח אתמול את סקציה נס ציונה, ולא משנה באיזה הרכב. הביקורת כלפי איביץ' מתייחסת לעובדה שהקבוצה לא הצליחה למצוא פתרונות התקפיים בארבעה משחקי בית העונה שבהם איבדה נקודות, מול בני יהודה, הפועל חדרה, מכבי נתניה וסקציה נס ציונה. גם במסיבת העיתונאים אחרי המשחק התקשה הסרבי להסביר מה קורה לקבוצה שלו העונה. "למה עשינו ארבע תוצאות תיקו בבלומפילד? אני לא מוצא את הסיבה הנכונה", אמר המאמן, "השווינו מהר אחרי שהיינו בפיגור והיינו צריכים לשאוב מכך ביטחון אבל בעיקר במחצית השנייה איבדנו את הריכוז ולא יישמנו שום דבר ממה שאנחנו עובדים עליו באימונים".

ארון שוינפלד שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
למרות השער של שוינפלד, האוהדים מתגעגעים לאופואדו/דני מרון

5. שוינפלד: "זו עומדת להיות עונה ארוכה"

סימן נוסף לצרות של מכבי תל אביב הוא הגעגוע ביציעים לצ'יקו אופואדו. השחקן שלא פעם הושמץ, הפך פתאום למישהו שכה חסר. מי שפתח אתמול בחוד היה ארון שוינפלד שאמנם כבש את שער השוויון, אבל ההערכה המקצועית אליו בקרב יושבי הטריבונות מאוד נמוכה ורבים מעדיפים לראות שם לפחות את איתי שכטר. "אני לא יודע להסביר למה אנחנו לא משחקים טוב", אמר שוינפלד בתום המשחק, "זו תחושה לא טובה של כולנו. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק ולא לנצח 0:1, אלא להיות הרבה יותר דומיננטיים בתוצאה. זו הולכת להיות עונה ארוכה והמירוץ יהיה ממושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully