וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס הארדן "פשוט מדהים": בדרך ל"הישג מיתי", למרות היחס מהשופטים

כוכב יוסטון קלע 55 בדרך לשיאי קליעה חדשים, גם היריבים וגם דאנטוני מבינים שהוא ב"כושר של MVP", אבל האם השופטים מתנכלים לו? וגם: קוואי לאונרד קיבל את טבעת האליפות בטקס מרגש וחשף: "יש לי עליה סימן פאק-יו"

עריכת וידאו: ניר חן

עוד ערב מרגש לקוואי לאונרד. מי שהוליך את טורונטו לאליפות היסטורית בעונה שעברה חזר הלילה (בין רביעי לחמישי) לקנדה למשחק מול קבוצתו לשעבר, כשלוס אנג'לס קליפרס ניצחה 92:112 את הראפטורס. כצפוי, הקהל בקנדה קיבל בידיים פתוחות את האקס, וכשהוא הוצג כשחקן חמישייה של הקליפרס, על המסכים באולם הוצג סרטון עם הביצועים הגדולים של לאונרד במדי טורונטו - כולל סימון על הפרקט של הצעדים שלו במהלך המיתולוגי של לאונרד במשחק מספר 7 מול פילדלפיה בחצי גמר המזרח.

קוואי לאונרד לוס אנג'לס קליפרס מול אוהדי טורונטו ראפטורס. רויטרס
קבלת פנים מרשימה. לאונרד/רויטרס
קוואי לאונרד לוס אנג'לס קליפרס מול קייל לאורי טורונטו ראפטורס. רויטרס
אחים בדם. לאורי וקוואי/רויטרס

לאונרד קיבל את טבעת האליפות מידי חברו קייל לאורי, העניק לו חיבוק וניגב את עיניו בחיוך על מנת להמחיש את הרגע המרגש. לאחר מכן חשף מה כתוב לו על הטבעת: "יש לי שם לוגו", אמר, "הטבעת היא על האצבע האמצעית שלי, אז היא מזכירה לי 'לשים את זה על האצבע האמצעית שלי' (אצבע משולשת). כך שיש לי שם סימן של פאק יו". העיתונאים צחקו, אבל לאונרד הבהיר שהוא רציני.

לאונרד, כהרגלו, לא הראה הרבה רגשות, והפעם, בניגוד למשחק הקודם מול טורונטו בלוס אנג'לס (שבו קלע 21 ב-1 מ-11 מהשדה), נתן עבודה על הפרקט וסיים עם 23 נקודות (8 מ-14 מהשדה), 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. "זה כמו שמקסימוס חוזר לזירה כגלדיאטור", התלוצץ לפני המשחק דוק ריברס. אחרי המשחק אמר ריברס: "יש שחקנים שלא נותנים לך להיכנס ולהראות רגשות, אבל אני יכול להגיד שאפשר היה להרגיש את המוטיבציה שלו הלילה. אין ספק". לגבי קבלת הפנים אמר ריברס: "אני חושב שמה שהראפטורס עשו - הסרטון, השחקנים שהגיעו, כל אחד ואחד ששיחק איתו, זה הכי טוב שראיתי מאז שאני בליגה. זה פשוט מהלך עם הרבה קלאס, של הקבוצה ושל האוהדים".

קוואי לאונרד לוס אנג'לס קליפרס מול קייל לאורי טורונטו ראפטורס. רויטרס
מה כתוב שם? קוואי והטבעת/רויטרס

ג'יימס הארדן בשיאו

ג'יימס הארדן עשה את זה שוב. כוכב יוסטון, שהעונה מציג יכולות קליעה מופלאות, כיכב הלילה עם 20 מ-34 מהשדה, 10 מ-18 מהשלוש, ובסך הכל 55 נקודות בדרך לניצחון 110:116 על קליבלנד. אומנם זו כבר ממש לא סנסציה כשהארדן קולע מעל ל-50 (זו הפעם הרביעית רק העונה) - אבל הפעם הוא נדרש רק ל-5 זריקות עונשין כדי להגיע ל-55, משחקן שבממוצע הולך לקו 12 פעמים במשחק. השחקן היחיד בהיסטוריה שהשיג יותר נקודות עם 5 (או פחות) זריקות עונשין במשחק הוא ריק בארי.

האם הליגה מתנקמת בהארדן? שימו לב לנתון מעניין: מאז הפיאסקו בסן אנטוניו, עם "סל הרפאים" שנפסל להארדן והתלונות שלו נגד השיפוט, בשלושה מארבעת המשחקים של יוסטון - הארדן הלך לקו 6, 8 ו-5 פעמים. עד לאותו משחק לא היה להארדן אף משחק העונה שבו הלך לקו פחות מ-10 פעמים.

ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס. AP
לא שורקים. הארדן/AP
ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס. AP
"הוא קלע כמה שלשות שאי אפשר לעשות נגדן שום דבר"/AP

בכל אופן, הארדן השיג 50 נקודות מול 15 יריבות שונות (השניים היחידים שרשמו הישג כזה הם קובי בריאנט ומייקל ג'ורדן, וזו הפעם עעשירית שלו העונה שהוא קולע 40 נקודות ומעלה - והרוקטס שיחקו רק 24 משחקים. ממוצע הנקודות שלו העונה עומד על 38.7, כמעט 8 נקודות יותר מהשחקן במקום השני, יאניס אנטטוקומפו (30.9). "אם הוא ימשיך ככה", נכתב ב"cbssports", "אולי הישג המיתי של ממוצע עונתי של 40 נקודות למשחק הוא אפשרי".

בנוסף, הוא גם הציל את יוסטון, שספגה 24 נקודות רצופות ונקלעה לפיגור דו ספרתי. הארדן קלע 20 נקודות רק ברבע האחרון - שבו קלע 4 שלשות ו-7 מ-8 מהשדה, כשהוא משווה את שיא הנקודות של קיירי אירווינג באולם. "הוא קלע כמה שלשות שאי אפשר לעשות נגדן שום דבר", אמר קווין פורט מקליבלנד. "הוא פשוט מדהים", אמר מאמן הרוקטס מייק דאנטוני, "אם זו הייתה הפעם הראשונה שהוא עושה את זה, הייתי אומר 'וואו! תראו מה זה'.. אבל הוא ברמה הזאת כבר שנים". קווין לאב סיכם: "נפלנו על שחקן שמשחק ברמת MVP. הוא לא מסוגל להחטיא".

סיכום הסיבוב הראשון | פודקאסט 'הפודיום'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully