וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "אנחנו בודקים את השוק, ההנהלה מוכנה להשקיע לא מעט כסף"

11.12.2019 / 17:22

במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול צסק"א (ה', 21:05) התייחס מאמן הצהובים למצב הפציעות ("דיברתולומאו - האבידה הכי גדולה") וליריבה: "לא רק מייק ג'יימס, נצטרך להיות במיטבנו"

צילום: ברני ארדוב, עריכה: טל רזניק

בווידאו: התגובות לאחר ניצחון מכבי תל אביב על באיירן מינכן

העונה האירופית של מכבי תל אביב תמשיך מחר (חמישי, 21:05, ספורט 5) כשהצהובים יארחו את צסק"א מוסקבה במסגרת המחזור ה-13 של היורוליג. האלופה הישראלית מגיעה למשחק עם מאזן של שמונה ניצחונות מול ארבעה הפסדים, ממש כמו יריבתה, ומאזן בית מושלם של 0:6. צסק"א, מנגד, ניצחה בארבעה מתוך שבעת משחקי החוץ שלה עד כה העונה.

יאניס ספרופולוס שוב ייאלץ להסתדר ללא נייט וולטרס שייעדר בחודש וחצי הקרובים, עומרי כספי שייעדר בתקופה הקרובה ולא ידוע בדיוק מתי יחזור וג'ון דיברתולומאו שגמר את העונה. מי שייכנס לסגל הוא סנדי כהן, כשדני אבדיה, שזכה עד כה לדקות משחק בודדות בלבד, אמור לקבל תפקיד רחב יותר ברוטציה. את עמדת הרכז של מכבי תל אביב צפוי לקחת סקוטי ווילבקין כשחקן המוביל, כשלא מעט שחקנים אמורים לסייע לו - יובל זוסמן, אלייז'ה בריאנט, טיילר דורסי ואפילו אבדיה.

שתי הקבוצות נפגשו 25 פעמים מאז הקמת היורוליג, כשהמאזן עומד על 7:18 לטובת צסק"א. הרוסים ניצחו בששת ביקוריהם האחרונים ביד אליהו, כשהניצחון האחרון של מכבי היה ב-2009/10 - 54:71 -כשצ'אק אידסון, אלן אנדרסון, סטפן לאזמה ומאצ'יי לאמפה קלעו בספרות כפולות.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
אתגר קשה. ספרופולוס/ברני ארדוב

צסק"א מוסקבה, אלופת היורוליג מהעונה שעברה, עברה מתיחת פנים משמעותית בקיץ, כשהמאמן דימיטריס איטודיס זכה לכוכב חדש בקו האחורי - מייק ג'יימס שהגיע ממילאנו וקולע 18.7 נקודות ומוסיף 4.4 אסיסטים למשחק. וויל קלייבורן, אחד השחקנים המשמעותיים של הקבוצה בשנים האחרונות, גמר את העונה וגם דרון היליארד ייעדר. את הקבוצה מובילים כעת יאניס שטרלניקס, קייל היינס הוותיק ויוהנס פויגטמן שהגיע מבאסקוניה.

"יש לצסק"א איכות טובה, עומק, הם אלופת היורוליג. נרצה לשחק הכי טוב שלנו", אמר יאניס ספרופולוס במסיבת עיתונאים לקראת המשחק. "זה לא רק מייק ג'יימס אצלהם. אם נתמקד בו אז דניאל האקט או שחקן אחר יוכל להעניש אותנו. ננסה לשמור טוב ולהשיג נקודות קלות. נצטרך לשחק חכם ולמצוא את נקודות החלשות שלהם ולנצל אותן. מקווים שהקהל שלנו יעזור לנו להרים את הרמה ולנצח קבוצה טובה מאוד".

על ריבוי הפציעות: "קודם כל אני רוצה להגיד שהפציעה הרצינית ביותר מבחינתי היא הפציעה של ג'ון. אני פחות רוצה לדבר על פציעות עכשיו כי אני לא מעוניין שיגידו שאנחנו מחפשים תירוצים. הדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות זה לשחק עם הלב, אנחנו חייבים להישאר ביחד ולהילחם. אנחנו בודקים את השוק, ההנהלה מוכנה להשקיע לא מעט כסף כדי לצאת מהמזל הרע אליו נקלענו, אבל זה לא קל למצוא שחקנים מתאימים. בדקנו עם טיילר אניס, אבל רוצה למצוא קבוצה ב-NBA".

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. ברני ארדוב
האבידה הכי גדולה מבחינת מכבי תל אביב לדעתו של ספרופולוס. ג'ון דיברתולומאו/ברני ארדוב

היווני נשאל בנוסף, האם ניצחון על צסק"א יהווה הצהרת כוונות: "אני לא אוהב לענות על שאלות תיארותיות. אני רוצה לגרום לשחקנים שלי לא לחשוב על התוצאה אלא על הדרך ועל מה הם צריכים לעשות במהלך המשחק. לא משנה אם משהו משתבש במהלך משחק או לא - אנחנו צריכים לשחק בהתאם לשיטה. צסק"א קבוצת השלשות הכי טובה בליגה. נלמד אותם, ננתח סרטונים ומהלכים שלהם ונגיע מוכנים".

בתוך כך הודיעה הקבוצה כי ג'ון דיברתולומאו עבר ניתוח לאור הפציעה שעבר במשחק היורוליג האחרון מול באיירן מינכן. השחקן שפתח בצורה נהדרת את העונה ושימש כקפטן מכבי תל אביב נפגע בשרירי החזה וסובל מקרע בשריר, וייעדר לתקופה של שישה חודשים, כך שלמעשה, גמר את העונה.

ניקולה וויצ'יץ': "ג'ון דיברתולומיאו יצא מניתוח שעבר בהצלחה, בקרוב הוא יתחיל שיקום. אנחנו עומדים מאחוריו ותומכים בו בכל התהליך, זה יהיה שיקום ארוך, אנחנו מאחלים לו רק בריאות". על המועמדים לחיזוק הקבוצה: |אתם צודקים לגבי כל השמות שפורסמו השבוע, רוב השמות שדיברנו איתם פורסמו, אנחנו עושים את הכי טוב שאנחנו יכולים כדי למצוא את השחקן שמתאים לקבוצה שלנו. יש לנו חבר'ה טובים בקבוצה כך שאנחנו מחפשים מישהו שיתאים לנו וידע לשחק ברמות הגבוהות שאנחנו משחקים בהן. זה לא קל למצוא פוינט גארד בקיץ אז בטח שעכשיו זה לא קל בדצמבר, עוד כמה קבוצות מחפשות שחקן על אותה העמדה אז אנחנו ממשיכים לחפש ומתי שנמצא אתם תדעו".

השתתף בהכנת הידיעה, אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully