וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-VAR צדק או טעה? דו"ח החלטות השופטים מהמחזור ה-11

הוועדה המקצועית שיבחה את דניאל בר נתן על רוב החלטותיו, זולת הצהוב השני לעדן קארצב. התערבות ה-VAR בפנדל לב"ש היתה שגויה

סוכנות ג'יני

בווידאו: התגובות למפגש בין מכבי תל אביב ועירוני קרית שמונה

כבכל מחזור, גם היום (שלישי) פרסמה הוועדה המקצועית את התייחסותה בנוגע להחלטות השיפוט הבולטות. ולאדן איביץ' אמנם התלונן כי מכבי תל אביב קופחה על ידי דניאל בר נתן במשחק מול עירוני קרית שמונה, אולם הוועדה גיבתה את השופט ואת שופט ה-VAR בכל ארבע החלטותיו: הכרטיס הצהוב על התחזות בדקה הרביעית, אישור הפנדל למכבי תל אביב בדקה ה-31, אישור פסילת השער של הצהובים עשר דקות לאחר מכן ("השופט פעל כמצופה כאשר ביטל את השער ולא ניגש למסך לבדיקה, מכיוון שמדובר באירוע עובדתי (עבר/לא עבר את קו השער), אשר אינו דורש פרשנות."), והכרטיס האדום של שי גולן בתוספת הזמן.

החלטה מפוקפקת, עם זאת, היתה הרחקתו של עדן קארצב בכרטיס צהוב שני באותו משחק. "על השופטים היה להימנע מההחלטה", נכתב. "הנחיות הוועדה המקצועית הינן כי כרטיס צהוב שני מחויב להיות ברף גבוה".

מי שלא ממש זכו לגב דומה היו עידן לייבה והצוות שלו, שניהלו את המפגש בין הפועל באר שבע ובני יהודה והעניקו לאדומים פנדל במהלך המחצית הראשונה בסיוע ה-VAR. "בדקה ה-33 היה על שופט המסך להימנע מלהמליץ לשופט לבחון את פסיקתו לבעיטת עונשין בגין עבירת יד. אין מדובר במקרה ודאי וברור", נכתב בדו"ח.

גם במשחק של הפועל רעננה מול סקציה נס ציונה זוהו טעויות. "בדקה ה-71 היה על שופט המסך להימנע מלהמליץ לשופט לבחון אירוע של עבירת משחק חמורה. אמנם מדובר בעבירה עם יסודות מסוימים לכרטיס אדום, אך לא במקרה ודאי וברור הדורש התערבות".

השופט עידן לייבה, בדיקת VAR. קובי אליהו
רגע מחלוקת. לייבה וה-VAR/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully