וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250 סיבות לחייך: רומלו לוקאקו פורח באינטר ומשדרג את יכולתו

28.11.2019 / 10:30

הוא מדבר איטלקית עם אנטוניו קונטה וספרדית עם שותפו לאוטרו מרטינס, התזונה החדשה סייעה לו לחזור למשקל אופטימלי, ורומלו לוקאקו מאושר בסן סירו. אתמול הוא הגיע ל-250 שערי קריירה בגיל 26, אבל שימו לב דווקא לבישולים של הכוכב הרב גוני

רויטרס

בווידאו: ז'וזה מוריניו חוגג עוד בכורה ביתית מוצלחת

במאי 1998, שבוע לפני יום הולדתו החמישי, צפה רומלו לוקאקו בטלוויזיה במשחק גמר לראשונה בחייו. היה זה גמר גביע אופ"א בין אינטר ללאציו, ועל המגרש היה אלילו הגדול, רונאלדו הברזילאי. הפנומן העניק אז הצגה נפלאה, נבחר לאיש המשחק, וקינח עם שער אופייני בדרך ל-0:3 כאשר עבר את השוער לוקה מרקג'אני שיצא לקראתו בהטעיה קלילה וגלגל לרשת החשופה. הרגע הזה נחרת בזיכרונו של הילד הקטן. "כבר אז חלמתי לשחק בליגה האיטלקית וללבוש את המדים של אינטר", הוא סיפר לאחרונה. זה לקח זמן, אך בחלוף יותר משני עשורים החלום התגשם.

שחקן אינטר, רומלו לוקאקו. GettyImages
דובר שמונה שפות. לוקאקו/GettyImages

שולט בשמונה שפות

באופן משעשע למדי, דווקא הצפייה במשחקיה של לאציו העסיקה אותו מאוד. אחיו הצעיר, ג'ורדן לוקאקו, הצטרף לנשרים עוד ב-2016, ומאז השתדל רומלו לא להחמיץ את השידורים במידת האפשר. הוא ראה את הכל באינטרנט, עם שדר איטלקי, ולמד את השפה בעיקר כדי להבין מה אומרים על ג'ורדן. זה לא היה קשה במיוחד, כי יש לו כשרון נדיר בתחום.

לוקאקו מדבר לא רק צרפתית ופלמית - שתי השפות הרשמיות בבלגיה שנהנות ממעמד זהה בבירה בריסל. הוא לא שולט רק בשפת לינגאלה בה תיקשר תמיד עם בני המשפחה ממוצא קונגולזי. והוא לא רק הוסיף את השפה האנגלית לאוסף. על הדרך, הוא למד גם ספרדית, פורטוגזית וגרמנית, על אף שמעולם לא שיחק במדינות אלה. חבריו לקבוצות השונות לימדו אותו, ופורטוגזית - אותה שאב ממגן צ'לסי לשעבר ז'וזה בוסינגווה - היא הרי גם השפה של רונאלדו. אחרי רבע גמר המונדיאל ברוסיה, הדהים לוקאקו את העיתונאים הברזילאים כאשר התראיין ללא בעיות בשפתם, מרצונו החופשי.

איטלקית היא השפה השמינית ברשימה, ובמהלך העונה שעברה החל לוקאקו להשקיע בה שעות נוספות - לא רק בהבנה, אלא גם בדיבור. הוא התכונן למעבר לארץ המגף ביסודיות, ולא הסתיר את כוונותיו לעזוב את מנצ'סטר יונייטד לטובת הרפתקה חדשה לחלוטין. על ההחלטה הסופית הוא בישר למנג'ר אולה גונאר סולשיאר ולהנהלה עוד באפריל, והם בחרו לא לעמוד בדרכו. זו הייתה פרידה בהסכמה הדדית, אולם החלוץ יזם את המהלך. וכאשר נפוצו הדיווחים על הגעתו הצפויה של אנטוניו קונטה לאינטר, הוא גם ידע שזה יהיה היעד המועדף מבחינתו.

שחקן אינטר, רונאלדו, עם גביע אופ"א ב-1998. AP
תמיד שימש השראה. רונאלדו ב-1998/AP

קונטה - בניסיון הרביעי

ההערכה ההדדית בין השניים היא ארוכת שנים. בקיץ 2014 התקשר מאמן יובנטוס דאז לחלוץ וניסה לשכנע אותו להגיע לשורות הגברת הזקנה. "משהו הרגיש לי לא נכון וסירבתי, אבל אמרתי לקונטה שצריך רק לחכות, ואענה בחיוב להצעה הבאה", סיפר הבלגי בדיעבד. תחושת הבטן שלו הייתה נכונה כנראה, כי תוך ימים ספורים התפטר קונטה במפתיע מהאלופה ועבר לאמן את נבחרת איטליה.

שנתיים מאוחר יותר, בקיץ 2016, כאשר הגיע לסטמפורד ברידג', היה נחוש המאמן להביא את לוקאקו מאברטון, אבל המגעים להשיב את הבן האובד כשלו. דייגו קוסטה נותר החלוץ המרכזי של צ'לסי והיה דומיננטי מאוד בזכייה באליפות, אבל היחסים בינו למאמן עלו במהרה על שרטון, ובקיץ 2017 דרש קונטה שוב את לוקאקו. הפעם אברטון הייתה מוכנה למכור, ונדמה היה כי העסקה נמצאת על סף סיכום - אבל אז נכנסה לתמונה מנצ'סטר יונייטד, ולוקאקו העדיף לשתף פעולה עם חברו הטוב ביותר, פול פוגבה. פעם שלישית גלידה? לא בעלילה הזו.

ניסיון השידוך הצליח רק בפעם הרביעית, והפעם שני הצדדים שידרו על אותו גל. יובנטוס ונאפולי שקלו את אופציית לוקאקו כאשר הבינו כי פניו מועדות בכל מקרה לאיטליה, אבל הבלגי הבהיר לסוכניו כי סן סירו נמצא בראש סדר העדיפויות. אינטר שילמה 80 מיליון יורו, הפכה אותו לשחקן היקר בתולדותיה ולבעל השכר הגבוה ביותר, אבל המאמן ידע בדיוק מה הוא מחפש. מוסר העבודה של לוקאקו מתאים כמו כפפה ליד להשקפת עולמו, ונכונותו להשתלב באופן אופטימלי בסביבת העבודה הותיר את חבריו החדשים עם פה פעור.

שחקן אינטר, רומלו לוקאקו, עם מאמן הקבוצה,אנטוניו קונטה. רויטרס
החיבור היה רק עניין של זמן. לוקאקו וקונטה/רויטרס

הבנה נהדרת עם לאוטרו

כי לוקאקו מתראיין לתקשורת באיטלקית שוטפת, והדבר הראשון שהבהיר לשחקני אינטר האיטלקים הוא שיש לדבר איתו רק בשפתם. "חשוב שההבנה בינינו תהיה מיטבית. הם צריכים להבין בדיוק את מה שאני אומר. בכל שפה יש דקויות משלה, ואני לומד אותן. אין לזה תחליף", הצהיר לוקאקו. לפיכך, הוא מדבר ספרדית עם עמיתו לחוד, לאוטרו מרטינס, והתיאום ביניהם משתפר משבוע לשבוע. לשיתוף הפעולה בין הבלגי גדול הממדים לארגנטיני הצנום יש פוטנציאל עצום, והוא מדגיש עד כמה נהנה לוקאקו לשחק במערך עם שני חלוצים דווקא.

בפרמיירליג ראו בו בעיקר סקורר טהור עם נוכחות פיזית מפחידה ברחבה, והוא בהחלט מסוגל לענות על ההגדרה, אבל לוקאקו רב גוני הרבה יותר מהמשבצת בה ניסו לתחום אותו. הוא שחקן אינטליגנטי עם נגיעה רכה בכדור וראיית משחק פנטסטית, אשר מצטיין גם מחוץ לרחבה. בנעוריו, הוא אפילו היה קיצוני ימני באקדמיה של אנדרלכט. הוא גם מהיר מאוד בהשוואה לשחקנים אחרים עם מבנה גוף כה רחב. כאשר מעניקים לו חופש פעולה וסומכים על היצירתיות שלו, אפשר לראות את הניצוץ בעיניים. לא לחינם הוא הצהיר לפני שנתיים: "לא סיימתי את ההתפתחות שלי. אני כובש המון שערים, אבל זה לא מספק אותי. אני רוצה גם לנהל את המשחק ולבשל". לא לחינם הצהיר קונטה בתחילת העונה: "לוקאקו עוד מסוגל להשתפר מבחינה טכנית וטקטית כדי להיות שחקן שלם יותר".

שחקני אינטר, לאוטרו מרטינס, רומלו לוקאקו. GettyImages
התיאום רק הולך ומשתבח. לוקאקו ולאוטרו/GettyImages

תזונה חדשה, הרגשה חדשה

מי שמתבונן בהופעותיו ללא דעות קדומות, מבין זאת. די להיזכר בצמד הבישולים של לוקאקו לאלכסיס סאנצ'ס ולג'סי לינגארד ב-1:3 של מנצ'סטר יונייטד על ארסנל בגביע האנגלי בינואר. מי שנותן לו את הבמה כך, יקבל את הסחורה - וקונטה הבהיר כי יבנה את המשחק סביב לוקאקו. המועדון החדש אף דאג לכושרו הפיזי באופן הטוב ביותר. במקום לבקר אותו על עודף משקל, שלחה אינטר את החלוץ לתזונאי, והתברר כי חילוף החומרים שלו הואט בתקופה האחרונה. לפיכך, הומלצה דיאטה חדשה אשר סייעה לו לרזות בארבעה קילוגרמים תוך שבועיים - וכעת הוא במצב אידיאלי גם מבחינה זו.

המוטיבציה בשיאה, וזה לא יכול להיות אחרת עם קונטה. "מעולם לא עבדתי עם מאמן כזה. הוא מעביד אותנו קשה, אבל על המגרש אנחנו מוכנים לכל תרחיש", מצהיר החלוץ. החוויה החלה עם שער לרשת לצ'ה בהופעת הבכורה, ומאז המומנטום רק צובר תאוצה. לוקאקו הבקיע 10 פעמים ב-13 משחקי הליגה הראשונים, ונכון לעכשיו זה הממוצע הטוב ביותר בקריירה שלו. והרי הייתה זו קריירה של כיבושים בקצב מצוין, ואתמול - במגרשה של סלביה פראג בליגת האלופות - הגיע שערו ה-250. בגיל 26 בלבד, זה לא דבר של מה בכך.

סמלי כי השער ה-250 היה קריטי. הצ'כים נתנו פייט מצוין, והתוצאה עמדה על 1:1 בדקה ה-80 כאשר הבלגי העלה את אינטר ליתרון וקירב אותה מאוד להעפלה לשמינית הגמר. סמלי אפילו יותר כי הוא הזכיר מאוד את השער ההוא של רונאלדו מול לאציו ב-1998. לוקאקו עבר בהטעיה קלילה את השוער שיצא לקראתו הרחק מהרחבה וגלגל לרשת החשופה. אפילו המדים של אינטר הזכירו את החולצות בגמר ההוא. "רונאלדו היה רק אחד, ולא אוכל להיות כמוהו", הוא טען כבר מזמן, וזה לא השתנה - אבל הקבלות מסוג זה לא יזיקו לביטחון העצמי.

רומלו לוקאקו שחקן אינטר. רויטרס
כמו רונאלדו ב-98'. לוקאקו בדרך לשער/רויטרס

השערים טובים, הבישולים טובים יותר

הביטחון העצמי הזה נראה כעת בלתי ניתן לערעור. לוקאקו נחוש ליהנות מהמשחק, ושום דבר לא יסיט אותו מהמטרה. אתמול ספגה אינטר - ולוקאקו בפרט - מהלומה מוראלית לא פשוטה בשלהי המחצית הראשונה. הבלגי הבקיע את שערו ה-250 בקריירה וקבע 0:2, רק כדי לגלות כי VAR פסל את המהלך והעניק במקום זאת פנדל מפוקפק למארחת. במקום יתרון בן שני שערים, התקבל לפתע שוויון, אך החבורה של קונטה לא הרימה ידיים. לוקאקו לא התייאש גם כאשר הנגיחה שלו הלכה לעמוד, והשיג את מבוקשו בסופו של דבר.

בשלהי ההתמודדות, נפסל שער נוסף שלו כי VAR איתר נבדל בתחילת המהלך, כך שהוא סיים עם שער בודד במקום שלישיה, אבל דווקא בערב בו הגיע לציון דרך היסטורי בקריירה עדיף להתמקד בתרומה הנוספת שלו. כי בנוסף לכדורים ברשת, סידר הבלגי גם ארבעה מצבי הבקעה עבור מרטינס - והארגנטיני ניצל שניים מהם. בתחילת ההתמודדות, גנב לוקאקו כדור במרכז המגרש, דהר לאורך האגף כמו קיצוני מדופלם, עבר שני שחקני יריב בכדרור והעביר מסירת רוחב מושלמת. אם זה היה אסיסט נפלא, הרי שהביצוע בדקה ה-88 היה מזהיר פי עשרות מונים. החלוץ הגדול שלח כדור לרחבה כדור אמנותי עדין עם החלק החיצון של כף רגלו, ולאוטרו סיים בבעיטת יעף. 1:3 - והנקודות הובטחו.

לו היה זה מבצע של ליאו מסי ולואיס סוארס, היו מדברים עליו עוד חודשים. אצל לוקאקו, איכשהו, זה עובר מתחת לרדאר, וחבל. שימו לב לתופעה. הוא תמיד היה שחקן ברמה הגבוהה ביותר, אך ייתכן כי באינטר של קונטה עושה הבלגי קפיצת מדרגה נוספת כדי לשנות את התדמית אחת ולתמיד. ואולי, מי יודע, זה גם יסתיים בזכייה באליפות. רונאלדו לא הצליח להביא סקודטו לאינטר, אבל לוקאקו מסוגל לעשות זאת.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully