סטפנו סנסי שחקן אינטר חוגג שער. GettyImages
סטפנו סנסי שחקן אינטר חוגג שער/GettyImages

האיטלקי הכי קטלוני

20.9.2019 / 15:00

סטפנו סנסי מעריץ את צ'אבי, טופח על ידי מאמן ספרדי בסן מרינו, מתמחה בכדורים נייחים, טוען כי למבנה גוף פיזי אין משמעות בכדורגל, ואפילו מבקיע שערים מרהיבים בנגיחות. מילאן ויתרה עליו בקיץ, בשבת היא עלולה להצטער על כך בדרבי מול גיבור אינטר

בתחילת יוני דווח באיטליה כי סנפאנו סנסי יהיה הרכש הראשון של מילאן בחלון ההעברות. לאונרדו אמנם נטש את תפקיד המנהל הספורטיבי לטובת פ.ס.ז', אך סיכם את כל הפרטים לפני עזיבתו והסכים לשלם לססואולו 25 מיליון יורו תמורת הקשר אשר היה אמור להגדיר את מרכז המגרש של האדומים-שחורים. העיתונאי המקורב ביותר למועדון התייחס להעברה כאל עובדה מוגמרת, והשחקן עצמו נצפה כאשר הוא מחפש בית מתאים במילאנו.

ואולם, שבועות ספורים מאוחר יותר חלה התפנית הגדולה. ההנהלה החדשה של מילאן החליטה שהמחיר גבוה מדי, חזרה להתמקח - ובססואולו לא אהבו זאת כלל. המו"מ המחודש עלה במהרה על שרטון, ואז קיבל סנסי איתות מהצד המתחרה בסן סירו. "זו היתה הפתעה גדולה, וממש לא ציפיתי לזה, אבל כאשר הסוכן התקשר לבשר לי על העניין מצד אינטר ליבי התמלא אושר. אפילו לא נתתי לו להשלים את המשפט. ידעתי שזו הבחירה הנכונה", העיד הקשר כאשר סיכם את תנאיו. ססואולו לא בדיוק הרוויחה בשורה התחתונה, כי מדובר בהשאלה עם אופציית רכישה תמורת אותם 25 מיליון יורו, אבל סנסי ואינטר זכו - ועוד איך!

סטפנו סנסי שחקן אינטר. GettyImages
מילאן ויתרה עליו, אינטר נהנת ממנו. סטפנו סנסי/GettyImages

רוקד כמו זידאן, נוגח כמו סאלאס

אוהדי מילאן התייחסו תחילה בזלזול לשינוי התוכניות, והתבטאותו של סנסי בעד אינטר גרמה להם להחמיץ פנים בסגנון משל השועל והענבים. ואולם, תחילת העונה לא מותירה מקום לספק - סנסי הוא השחקן המצטיין בליגה האיטלקית עד כה, והוא יתייצב בשבת לדרבי על תקן המנהיג החדש של נראזורי. החבורה של אנטוניו קונטה מובילה את הטבלה עם מאזן מושלם, וסנסי הוא האיש שניצח עבורה את כל המשחקים עד כה.

יש להניח כי אינטר היתה מסתדרת גם בלעדיו בחגיגת ה-0:4 במחזור הפתיחה מול לצ'ה, אבל סנסי היה הכנר הראשי במרכז המגרש, ואף התכבד בשער נאה בבעיטה שטוחה וחדה בבכורה הרשמית. במחזור השני, הוא בישל כאשר שלח כדור מדוד לראשו של לאוטרו מרטינס בקרב הטעון בסרדיניה, ואחרי שקליארי הישוותה סחט פנדל כאשר שיגע את הבלם פאביו פיזקאנה עם סיבוב בסגנון זינדין זידאן ברחבה בדרך ל-1:2. לבסוף, הוא נגח בעצמו את שער הניצחון על אודינזה, תוך שהוא מקדים בזינוק את הבלם הברזילאי בקאו, הגבוה ממנו ב-23 סנטימטרים.

מבנה הגוף הצנום של סנסי היווה בעיה מבחינתו בתחילת הדרך, והיו מאמנים שקבעו כי לא יצליח להפוך למקצוען עם 168 סנטימטרים בלבד. סטפאנו ידע כי מדובר בטענה מגוחכת, קל וחומר בעידן בו שלטו ברצלונה ונבחרת ספרד ביד רמה בכדורגל העולמי בזכות קשרים נמוכים. סנסי, שהתאהב בבלאוגרנה עוד בילדותו, ראה בצ'אבי מודל אולטימטיבי לחיקוי. "מעולם לא פגשתי אותו, אבל הוא כמו משפחה עבורי. גדלתי על צפיה במשחקיו, והתחברתי מאוד לסגנון שלו. זה גם הסגנון המועדף מבחינתי", הוא סיפר.

סטפנו סנסי שחקן אינטר. GettyImages
מבנה הגוף שלו היווה בעיה בתחילת הדרך. סטפנו סנסי/GettyImages

המנטור הספרדי הישווה אותו לאינייסטה

סמלי, אם כך, כי המאמן הראשון שהעניק לו בטחון היה ספרדי, גם אם אלמוני יחסית. פרננדו דה ארחילה, שבילה חלק ניכר מחייו בקטלוניה ועבר השתלמויות בלה מאסיה, היה מאמן הנוער של צ'זנה כאשר סנסי גדל בה. הוא הבחין בכישורים המיוחדים של האיטלקי הקטן והצהיר בהגזמה: "סנסי בן 18, והוא טוב יותר מאשר צ'אבי ואנדרס אינייסטה בגיל הזה". אולי זה לא הלם את המציאות, אבל כל נער חולם על מאמן שסומך עליו כך. דה ארחילה מונה ב-2013 למאמן סן מרינו בליגה השלישית, ולקח באופן טבעי את סנסי איתו בהשאלה. הם עבדו ביחד במשך חודשים בודדים עד לפיטוריו של הספרדי, אך בתקופה זו הונחו היסודות. "תשתדל להחליט מה תעשה עם הכדור לפני שהוא מגיע אליך", אמר המנטור לחניכו, וכך בדיוק משחק סנסי מאז ועד היום.

זה לא אומר שהדרך למעלה היתה קלה. נהפוך הוא - מעטים מאוד שמו לב לסנסי בסן מרינו, וכאשר שנתיים של השאלה הסתיימו בירידה לליגה הרביעית אף חלפו בראשו מחשבות על פרישה. בגיל 20, הוא הרגיש בתחתית סדר העדיפויות של צ'זנה ולא ציפה להשתייך לסגל הבכיר. כמה אימונים בקיץ שינו את המגמה ב-180 מעלות, סנסי קיבל את המושכות במרכז המגרש, הפך ללהיט בליגה השניה, וסקאוטים נהרו כדי צפות בביצועיו. אפילו רוברטו מנצ'יני, אז מאמן אינטר, הגיע אישית כדי להתרשם. "קפיצה כזו תהיה גדולה מבחינתי. אני רוצה לעלות בצעדים מדודים כדי לבנות משהו יציב", אמר אז הקשר.

סטפנו סנסי שחקן אינטר. GettyImages
מאמן ספרדי נתן לו את הביטחון. סטפנו סנסי/GettyImages

"ראיית המשחק לפני הכל"

לכן, הגיוני היה לחתום בססואולו ששילמה 10 מיליון יורו תמורת כרטיסו, אולם אפילו העליה הזו היתה חדה מדי בהתחלה. סנסי נדחק לספסל בשנתיים הראשונות בליגה הבכירה, לא תמיד קיבל זאת בעין יפה, החל לאבד את המוטיבציה, והיה ברור שיש צורך במאמן נוסף שיסמוך עליו בעיניים עצומות. הבוס הזה הגיע בקיץ 2018 בדמותו של רוברטו דה זרבי, ואת הנסיקה הזו אי אפשר היה לעצור. "השקפת העולם שלנו זהה", התלהב סנסי - ופרח שוב. לא רק מילאן ואינטר עקבו אחריו בשקיקה. גם יובנטוס הביעה עניין, ואפילו ברצלונה גיששה בינואר, אם כי לא הגישה הצעה כלשהי.

מנצ'יני, שזכר את סנסי היטב, ידע שהפעם לא תהיה בעיה להדריך אותו בתפקידו החדש כמאמן הנבחרת. הוא זימן אותו לבכורה כבר בנובמבר, ובמשחק הרשמי הראשון, מול ליכטנשטיין במוקדמות אליפות אירופה, התכבד הקשר גם לכבוש את שערו הראשון במדים הלאומיים. הוא עשה זאת דווקא בנגיחה, מול הבלמים החסונים של האורחת, ולא הסתיר את שביעות הרצון מהאירוניה: "זה מוכיח כמה דברים לאלה שפיקפקו בגובה שלי. לנתונים פיזיים אין משמעות, כי כדורגל הוא עניין של מחשבה. צריך לקרוא את המשחק, לדעת איפה להיות ומתי, לאן למסור, באיזה קצב לשחק. אלה הדברים המהותיים", הוא אומר.

צ'אבי הוא האליל, אבל סנסי לא הסתפק רק בו. עוד כאשר שיחק בליגה השלישית, הוא החליט להתמקצע בכדורים הנייחים, ולמד לעומק את הביצועים של אנדראה פירלו, ז'וניניו ודייויד בקהאם. התוצאה מרשימה, גם אם יש עדיין עבודה כדי להגיע לרמתם של האמנים הגדולים. אין באיטליה הרבה מומחים גדולים יותר לכדורים חופשיים, וגם ההגבהות שלו אמנותיות. הוא אדריכל נסוג שנהנה לנהל את המשחק מאחור, אך יודע גם להצטרף לחלק קדמי הרבה יותר, לשלוח את הכדור האחרון לחלוצים או להתגנב לרחבה בעצמו. קונטה הביא אותו לסן סירו על תקן המוח של הקבוצה החדשה, והתוצאות מפתיעות לטובה אפילו אותו בשבועות הראשונים. בגיל 24, הגיע סוף סוף סנסי לבמה הגדולה, ומשחק כאילו היה שם במשך עשורים.

סטפנו סנסי שחקן אינטר כובש שער. רויטרס
חשב שכבר אין לו סיכוי, אבל אז הוצב במרכז המגרש. סטפנו סנסי/רויטרס

קאמפ נואו כבר מחכה לו

הוא שוחה כמו דג במים במעמדים הגדולים. הבכורה בליגת האלופות היא לא דבר של מה בכך עבור שחקן שהתנסותו בזירה האירופית הסתכמה בשתי הופעות קצרצרות עם ססואולו במוקדמות הליגה האירופית לפני שלוש שנים, אבל סנסי היה המושיע של אינטר במחזור הפתיחה ביום שלישי. המשחק הביתי מול סלביה פראג לא הלך לפי התוכניות בלשון המעטה, אולם הקשר בלט לאורך כל הדרך, ולבסוף זה גם בא לידי ביטוי בתוצאה. בדקה ה-92, מרחק נגיעה מהפסד סנסציוני, שלח סנסי כדור חופשי למשקוף, וניקולו בארלה המשיך את הריבאונד פנימה כדי לקבוע 1:1. רגעים ספורים לאחר מכן, הוא עוד הספיק לבשל במסירה מושלמת לראשו של רומלו לוקאקו - וזו לא אשמתו שהחלוץ הבלגי ראה את הנגיחה שלו נהדפת. סנסי יכול לזקוף לזכותו אסיסט שהיה אמור להביא ניצחון בזמן פציעות, וכך רואה זאת גם קונטה.

החיים מחייכים אליו בימים אלה, וסנסי מחייך אליהם בחזרה. הוא כבר לא יכול לחכות לדרבי מול מילאן כדי להראות לה עד כמה הטעות לגביו בקיץ היתה מרה. בעוד פחות משבועיים, הוא יתארח בליגת האלופות בקודש הקודשים של קאמפ נואו, איצטדיון חלומותיו עליו רקדו פעם צ'אבי ואינייסטה. ואז יגיע גם משחק העונה הגדול מול יובנטוס. רצף מסוג זה היה מפחיד שחקן אחר, אבל לסנסי אין ספקות לגבי יכולותיו, בוודאי לא כאשר הכל הולך לו. הוא הפך לשחקן חשוב בהרכב הנבחרת ולדמות המרכזית ביותר באינטר שחולמת ברצינות על סקודטו. "הבחור הזה הופך כל דבר לזהב", אומר עליו העיתונאי וינצ'נצו ד'אנג'לו מגאזטה דלו ספורט, ולא צריך להתווכח איתו כרגע. אם המומנטום יימשך, ההשוואות לצ'אבי לא יהיו מופרכות.

https://www.facebook.com/globalfootball1/' target='_blank'>עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully