וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד בטירוף: "אין מילים לתאר את באוטיסטה אגוט, ההורים גאים בך מלמעלה"

בספרד חגגו את הזכייה בדייויס והחמיאו לטניסאי שניצח יום לאחר לווית אביו. נדאל: "הוא היווה לכולנו דוגמה, אני מאושר"

סרטון באדיבות גביע דייויס

ספרד זכתה אתמול (ראשון) בגביע דייויס בפעם השישית בתולדותיה, הראשונה מאז 2011 ובפעם הראשונה בפורמט החדש עם 0:2 מול קנדה בקאחה מחיקה במדריד. שלושה ימים אחרי שאביו הלך לעולמו ורק יממה אחרי הלוויה, התייצב רוברטו באוטיסטה אגוט (9) למשחק הראשון וניצח 6:7 (3), 3:6 את פליקס אוז'ה עליאסים (21). לאחר מכן רפאל נדאל (1) ניצח בפעם החמישית במשחק יחידים בשבוע החולף (עוד שלושה ניצחונות יש לו גם בזוגות) עם 3:6, 6:7 (7) מול דניס שפובאלוב (15).

בספרד, כמובן, הייתה התרגשות גדולה בעקבות הזכייה בטורניר שנערך לראשונה בפורמט המחודש ותחת חסותו של מנכ"ל חברת COSMOS ובלם ברצלונה ג'רארד פיקה. האצטדיון במדריד היה מלא עד אפס מקום כשהקהל כמובן תומך בנבחרת הביתית כל הדרך אל הזכייה. הפורמט עצמו, שספג לא מעט ביקורת כזה שהחליף את גביע דייויס הישן, זכה למחמאות אחרי שבוע מעניין של טניס.

נדאל הוא כמובן ה-גיבור הגדול של הזכייה הזו (מאזנו במשחקי יחידים בגביע דייויס עומד על 1:29 כשההפסד היחיד היה לייז'י נובאק הצ'כי אי שם ב-6 בפברואר 2004), אבל מי שזכה למרבית המחמאות ולתשומת לב רבה הוא כמובן באוטיסטה אגוט שהצליח להראות עד כמה זה היה חשוב לו וכמה הוא מוכן להקריב עבור הנבחרת כשהתייצב למשחק יממה לאחר לווית אביו.

רוברטו באוטיסטה אגוט טניסאי ספרדי. רויטרס
ריגש מדינה שלמה. באוטיסטה אגוט/רויטרס

"קודם כל, לא הייתי מחליף את החוויה הזו בשביל שום דבר בעולם", אמר באוטיסטה אגוט שניסה לשמור על איפוק בסיום למרות שנשבר וגם הזיל כמה דמעות מהתרגשות, "כל מה שהרגשתי במגרש, כל התמיכה. האמת זה מדהים. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות כשחקן פה זה להיכנס למגרש, להילחם ולתת את כל מה שיש לך. היום יכולתי לשחק רק בזכות הנחישות והתמיכה של חבריי לנבחרת".

נדאל הנרגש, שבעצמו הזיל מספר דמעות מהתרגשות כשבאוטיסטה אגוט דיבר עם הקהל, אמר: "זה היה שבוע מדהים, עברנו כל כך הרבה דברים עם המוות של אבא של רוברטו, שמה שהוא עשה היום היה בלתי ייאמן. רוברטו נתן לנו דוגמה והיווה השראה לכולנו, אתמול, היום ובכל השבוע. מרסל נפצע בגב ולא יכול היה לזוז ופאבלו נפצע במשחק היחידים שלו. לא יכולתי להיות מאושר יותר. זה רגע בלתי נשכח כאן באצטדיון המדהים הזה. הקהל היה ממש בדיחה, אנחנו לא יכולים להתחיל להודות להם בכלל. והרוח הקבוצתית שלנו ניצחה".

הקפטן הספרדי וטניסאי העבר סרג'י ברוגרה הוסיף: "רפא הוא לא מהעולם הזה, אני לא יודע אם הוא חייזר או משהו. מה שעברנו השבוע. לא היה לילה בו הלכנו לישון לפני 3:00 והיה לילה בו נדאל הלך לישון ב-5:10 ואז שיחק וניצח ביחידים ובזוגות יום למחרת. מה אפשר לומר? זה בלתי ייאמן. רוברטו אתמול היה בלוויה של אביו ועכשיו הוא בא לפה ונתן הכול. המנטאליות, הריכוז, הרוח, הכול בשביל הנבחרת. אין לי מושג איך לתאר את זה במילים. יש כל כך הרבה רגשות, כל כך הרבה רגשות שלא הרגשתי מעולם וקשה להסביר אותם. הקהל היה מדהים לאורך כל השבוע ולקח אותנו עד הגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקני נבחרת הדייויס של ספרד, רפאל נדאל, רוברטו באוטיסטה אגוט, פאבלו קרניו בוסטה, פליסיאנו לופס, מרסל גרנויירס עם הקפטן סרג'י ברוגרה. רויטרס
הגביע ספרדי בפעם השישית/רויטרס

דניס שפובאלוב, שנלחם ונתן הכול וגם היה מצוין מול נדאל במשחק השני, אמר: "אני חושב שזה די מיוחד לשחק במעמד כזה מול המדורג מספר אחת בעולם שגם משחק אצלו בבית. זה היה כיף גדול להיות על המגרש, כמובן שמבאס להפסיד אבל זו חווית למידה בשבילי".

גם ברשתות החברתיות היו חגיגות בספרד. בלם ריאל מדריד סרחיו ראמוס, שהיה במשחק עם בנו, כתב בטוויטר: "אלופי הדייויס! אתם גדולים, רפאל נדאל, רוברטו באוטיסטה אגוט, פליסיאנו לופס, מרסל גרנויירס ופאבלו קרניו בוסטה. אני גאה בכם. אלופי הדייויס! קדימה!". קבוצתו של ראמוס, ריאל מדריד, צייצה: "ברכות לנבחרת ספרד על הזכייה השישית בגביע דייויס, על עוד זכייה היסטורית ויוצאת דופן, במיוחד וחבר הכבוד שלנו רפאל נדאל".

נבחרת ספרד בכדורסל, שזכתה בקיץ באליפות העולם, צייצה: "ברוכים הבאים למועדון אלופי העולם ב-2019. הכישרון והתעוזה שלכם בגביע דייויס הם מקור גאווה לכל הספורט הספרדי. ברכות". רוכב האופנועים מארק מארקס כתב: "גביע דייויס השישי כאן. ברכות לכל הנבחרת! השבוע הייתם סמל לכוח, מחויבות ומאבק!".

דניס שפובאלוב טניסאי קנדי. GettyImages
נתן את הנשמה וכמעט גרר את המשחק מול נדאל למערכה שלישית. שפובאלוב/GettyImages

מאמן נבחרת הכדורסל של ספרד, סרג'יו סקאריולו, כתב: "קנדה התחרתה נהדר וצריכה להיות גאה בעצמה, אבל רפא זה רפא! ניצחון נהדר, הוא הוביל נבחרת נהדרת לזכייה מיוחדת. ברכות". חברו של רפאל נדאל והכדורסלן פאו גאסול: "גביע דייויס שוב שלנו. ברכות לכולם. כבר שישה גביעים". גאסול החמיא גם לבאוטיסטה אגוט כשכתב: "אין לי מילים כדי לתאר את רוברטו באוטיסטה אגוט. לפני כמה ימים הוא היה צריך לעזוב את הנבחרת בגלל אובדן אביו והיום הוא העניק לנו את הנקודה הראשונה". רוכב האופניים אלחנדרו ואלוורדה כתב: "ברכות לנבחרת הדייויס הספרדית על הזכייה הפנומנלית במדריד. גדול מההתחלה ועד הסוף".

שאקירה, שהופיעה לפני תחילת הגמר, צייצה: "ברכות לספרד ולרפאל נדאל על ניצחון מדהים בגביע דייויס!". ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס כתב: "גדולים, אתם פשוט גדולים. נדאל, באוטיסטה, קרניו, גרנויירס, פליסיאנו עם ברוגרה כקפטן והקהל הקסום בקאחה מחיקה. אתם חלק מההיסטוריה של של הטניס. גביע שישי לספרד. ברכות!".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם רוברטו באוטיסטה אגוט. רויטרס
שני גיבורי הזכייה, נדאל ובאוטיסטה אגוט/רויטרס

כדורסלן ריאל מדריד רודי פרננדס צייץ: "כמה זה גדול. ברכות לכל אחד מהתותחים האלה, אבל אני רוצה להזכיר אחד במיוחד: רוברטו באוטיסטה אגוט. גביע דייויס 2019 הוא כמו שהספורט הספרדי צריך להיות. קדימה ספרד". איקר קסיאס: "ברכות לכל אחד מחברי נבחרת הדייויס הספרדית. טורניר נהדר עם גמר יוצא מן הכלל".

אתלטיקו מדריד צייצה: "ברכות לנבחרת ספרד על הזכייה הנהדרת בגביע דייויס. ברכות". דויד פרר, שפרש בתום השנה שעברה, העלה תמונה של באוטיסטה אגוט וכתב: "אין מילים כדי לתאר בנאדם כל כך מיוחד". טניסאי העבר הספרדי פאבלו אנדוחאר צייץ: "מלמעלה הם גאים בך מאוד, רוברטו היקר. ומכאן אני נרגש מאוד לראות מה שעשית היום. אין מילים לתאר את זה". קשר ארסנל דני סבאיוס כתב: "גאווה ועוד גאווה. אתה פשוט ענק, רוברטו. מגיע לך את זה ועוד הרבה יותר". הכדורסלן חוסה קלדרון כתב: "מדהים מה שעשית אחרי מה שעברת רוברטו. רק כבוד".

טניסאי העבר אלכס קורצ'ה כתב: "מה שבאוטיסטה עשה היום יכול לעשות רק בנאדם עם אופי לא רגיל ואישיות יוצאת דופן. הוא נשאר קר כקרח מבחינה רגשית בצורה שבלתי תיאמן. כל הכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully