מרטין אודגור, ריאל סוסיאדד חוגג. AP
מרטין אודגור, ריאל סוסיאדד חוגג/AP

הילד הזה הוא אני

22.11.2019 / 11:00

4.5 שנים אחרי שרשם את משחקו האחרון והיחיד במדי ריאל בליגה, מרטין אודגור חוזר למקום שבו הכול התחיל. החלום ("די ברור לי לאן מועדות פניי"), פתיחת העונה הנהדרת בסוסיאדד (רביעי במסירות מפתח) והמחקר השוויצרי המחמיא: האם מחר ב-22:00 אודגור יגרום לבלאנקוס להצטער?

את הדקה ה-58 במשחק מול חטאפה, אי שם ב-23 במאי 2015, מרטין אודגור לעולם לא ישכח. בגיל 16 ו-157 ימים, נכנס אחד הכישרונות הכי מדוברים באותה תקופה להופעת הבכורה שלו בקבוצתו החדשה דאז, ריאל מדריד, ובכך הפך לשחקן הצעיר ביותר שלובש את מדי הבלאנקוס בליגה. אלא שההישג ההיסטורי לא באמת בישר על מה שצפוי לקרות בהמשך הדרך.

אותו משחק בכורה, בו צפו, מלבד חובבי כדורגל רבים, גם לפחות 5 מיליון נורבגים, היה גם משחקו האחרון של הקשר המוכשר במדי הבלאנקוס בליגה. "קשה מאוד לשחק בריאל מדריד בגיל 16", נזכר אודגור באותה תקופה. "אפילו בגיל 20 קשה לשחק בריאל מדריד", הוסיף וצדק.

בגיל כל כך צעיר, הקשר הנורבגי התקשה למצוא את מקומו בקבוצה הבוגרת של הבלאנקוס. "חתמתי בריאל מדריד כי זה היה הצעד הטוב ביותר עבורי באותה תקופה", הוא אומר. "הובטח לי שאערוך אימונים עם הקבוצה הבוגרת, עם השחקנים הטובים בעולם, ושאשחק עם הקבוצה השנייה, אותה אימן באותם ימים זינדין זידאן".

למדריד או לכל יעד אחר: איך למצוא טיסות זולות

הנורבגי אמנם שיחק לא מעט עם הקבוצה השנייה של ריאל מדריד, אך מהר מאוד, גם הוא וגם ראשי הבלאנקוס הבינו שזה לא זה. עם כל הכבוד לליגה השנייה בספרד, בשביל להתקדם, להתחשל ואולי לחזור למועדון הפאר מבירת ספרד מהדלת הקדמית, הוא חייב לעבור בהשאלה.

וכך היה. אודגור יצא להירנביין ההולנדית, בשורותיה שיחק במשך עונה וחצי. כבר אז היה נראה שהליגה ההולנדית מתאימה עבורו כמו כפפה ליד, אך את הפריצה הגדולה הוא עשה רק בעונה שעברה, כשהושאל פעם נוספת, הפעם לוויטסה ארנהם. ב-35 הופעות בליגה ההולנדית במדי קבוצתו החדשה (מתוכן 33 בהרכב), כבש הקשר תשעה שערים ובישל 11 נוספים.

למעשה, העונה שרשם בהולנד הייתה כל כך טובה, שהיא זיכתה אותו במקום של כבוד בנבחרת העונה (השחקן היחיד ברשימה שלא הגיע מאייאקס או מאיינדהובן) ואף גרמה להתעניינות בו מצדה של אייאקס, שניסתה לצרפו בסיום העונה. "רציתי לחזור לשחק בספרד", אמר הנורבגי כשנשאל על החיזורים שזכה מקבוצות שונות בתום העונה שעברה. "רציתי לעבוד על הספרדית שלי והאמת? די ברור לי לאן מועדות פניי".

מרטין אודגור שחקן ריאל מדריד עם כריסטיאנו רונאלדו. AP
יחזור ללבוש לבן? אודגור מחליף את רונאלדו/AP

פניו של אודגור מועדות לכיוון אחד. לריאל מדריד. "המטרה העיקרית שלי - לשחק בריאל מדריד ולזכות איתה באליפות", הצהיר אודגור, שיפגוש בשבת עם קבוצתו הנוכחית ריאל סוסיאדד את הבלאנקוס, מהם הוא הושאל. "אני חושב שהמשחק יהיה מיוחד מאוד עבורי", הוא אמר לפני המפגש הטעון. "נותרו לי המון חברים שם, עם חלקם אני עוד בקשר. כשאני יכול, אני צופה במשחקים של הקבוצה ונהנה מאוד. אני נורא אוהב לראות את לוקה מודריץ' משחק".

ביום שבת, קצת יותר מארבע שנים מאז הגיע לבירת ספרד, אודגור סוג של יסגור מעגל, וינסה להרשים את ראשי מועדון הפאר פעם נוספת, אחרי שכבר עשה זאת במדי קבוצתו הראשונה סטרומסגודסט אי שם ב-26 ביוני 2015. באותו משחק שבו כיכב הקשר שהיה אז בן 15, החליטו כנראה ראשי הבלאנקוס להחתימו. אז הם, וכנראה חלק גדול מהסקאוטים באירופה, כבר הבינו: כנראה שיש משהו בילד הפלא הנורבגי המדובר. באותו משחק היסטורי בליגה הנורבגית מול סאנדס אולף, נכחו עשרות סקאוטים מכל המועדונים הגדולים ביבשת, זאת אחרי שאודגור כבר הספיק להתאמן עם באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד בגרמניה ועם מנצ'סטר יונייטד באנגליה כשהיה בסך הכול 14.

באותו משחק קבוצתו ניצחה 1:3. הקשר המאוד מאוד צעיר, כבש, בישל, היה מעורב בשער השלישי וגם הוכשל ברחבה (הפנדל הוחמץ). הוא היה אדיר על כר הדשא; חילק מסירות מפתח, התמודד בהצלחה עם קשרים חזקים ממנו, בעט, כדרר ומה לא. משם, הדרך לריאל כבר הייתה סלולה.

הקבוצה מהבירה הספרדית הייתה זו שזכתה בכישרון הגדול, כששילמה עליו 4 מיליון יורו לקבוצתו - סכום נמוך יחסית, בטח במספרים של היום. תחילת הדרך במועדון לא הייתה פשוטה, אבל גם ממנה יודע אודגור לשאוב ביטחון. "אני זוכר שהיו המון סיפורים בתקשורת על התקופה ההיא, נכתבו המון דברים שהם לא נכונים. אני עד היום צוחק כשאני קורא את אותם דברים. האמת שלי הם כלל לא הפריעו, אבל המשפחה שלי לקחה חלק מהם בצורה קשה וזה לא היה נעים. כשהם לקחו את זה קשה, גם אני לקחתי את זה ללב".

אלא שאת הימים ההם, הנורבגי השאיר מאחוריו, והיום הוא פורח בקבוצתו החדשה ריאל סוסיאדד, בשורותיה כבש שני שערים ובישל שלושה נוספים ב-11 הופעות בליגה. הוא מדורג רביעי בליגה בכמות מסירות מפתח למשחק (2.5 כאלו) ותשיעי בכדרורים מוצלחים (2).

למעשה, הוא מציג יכולת כל כך גבוהה מתחילת העונה ש-The CIES Football Observatory - קבוצת חוקרים מהמרכז הבינלאומי ללימודי ספורט בשוויץ, שנוהגת לפרסם מחקרים מרתקים בתחום, מיקמה אותו במקום השלישי ברשימת השחקנים המושאלים בעלי השווי הגבוה ביותר (57.3 מיליון יורו) אחרי פליפה קוטיניו (96.5 מיליון יורו) ודני סבאיוס (65.7 מיליון יורו).

"אני מרגיש בר מזל שאני משחק בקבוצה כל כך טובה", הוא אמר לפני המשחק מול ריאל מדריד. "בגלל שכל השחקנים בקבוצה ברמה גבוהה, הכול הולך קל יותר עבורי. אני מרגיש שיש כאן קבוצה מיוחדת שלא ראיתי בשום מקום אחר, וזה עושה אותי מאושר. טוב לי כאן. החלפתי לא מעט קבוצות וזה לא טוב עבור כדורגלן, לכן אני מקווה שמצאתי כאן את מקומי".

"לפחות עד שאחזור לריאל מדריד".

מרטין אודגור שחקן ריאל מדריד. GettyImages
חוזר לברנבאו. אודגור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully