וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף לקראת פלמנגו-ריבר: "אין דברים כאלה בעולם"

שתי הקבוצות נחתו בלימה לקראת גמר גביע ליברטדורס (ש', 22:00, ספ' 1), ז'ורז'ה ז'סוס התרגש מתמיכת האוהדים. בריבר מתוחים ושוקלים מערך הגנתי: "נבוא בראש שקט ובלב חם"

צילום: רויטרס

לראשונה ב-58 שנותיו של גביע ליברטדורס, הזוכה תיקבע במשחק אחד בלבד, כאשר מחזיקת הגביע ריבר פלייט תפגוש בשבת (22:00, ספורט 1) את פלמנגו הברזילאית באצטדיון מונומנטל בלימה, בירת פרו, לשם הועבר המשחק בגלל המחאות ברחובות צ'ילה. הקבוצה הארגנטינאית זכתה בתואר בפעם הרביעית בתולדותיה בעונה שעברה, אחרי סופרקלאסיקו סוער מול בוקה ג'וניורס שהגומלין שלו הועבר למדריד. לעומתה, פלמנגו הניפה את הגביע היבשתי רק פעם אחת, בגמר היחיד שלה ב-1981, אז זיקו הוביל את הקבוצה הגדולה שידע המועדון מריו.

פלמנגו נחשבת כיום לקבוצה הטובה ביותר בדרום אמריקה, כשמי שמוביל אותה הוא ז'ורז'ה ז'סוס הפורטוגלי. המאמן בן ה-65 הגיע בחודש יוני, חיזק את הסגל עם ברזילאים שחזרו מאירופה כמו ראפיניה, פיליפה לואיס וז'רסון, ויצר קבוצה אטרקטיבית שדורסת את הליגה הברזילאית (13 נקודות הפרש, יכולה להיות מוכתרת לראשונה מאז 2009 ביום ראשון גם בלי לשחק) ולא הפסידה ב-25 משחקיה האחרונים.

גביגול, שכשל באינטר וחזר מאירופה עם הזנב בין הרגליים, הוא מלך שערי המפעל עם שבעה כיבושים ויש לו גם 22 בליגה. לצדו נמצאים ברונו הנריקה (18 שערי ליגה ועוד חמישה בליברטדורס), ג'ורג'אן דה ארסקאטה האורוגוואי (11 שערי ליגה), ויטיניו ואפילו דייגו הוותיק (אקס ורדר ברמן, יובנטוס ואתלטיקו) כשבין הקורות ניצב מומחה הפנדלים דייגו אלבס שהגן במשך שנים על שערה של ולנסיה.

כ-100 אלף אוהדים ליוו את שחקני פלמנגו לפני הטיסה ללימה, והמאמן ז'סוס, שיכול להיות המאמן האירופי השני בלבד שזוכה בתואר (אחרי הקרואטי מירקו יוזיץ' ב-1991) סיפר בהתרגשות לתקשורת הפורטוגלית: "זה טירוף, אף פעם לא חוויתי דבר כזה. אין לזה אח ורע בכל העולם. כל הרחובות מלאים".

גביגול שחקן פלמנגו באימון. רויטרס
מלך שערי הליברטדורס העונה. גביגול באימון פלמנגו בלימה/רויטרס

ריבר פלייט, שהדיחה את היריבה המושבעת בוקה ג'וניורס בחצי הגמר, זוכה בתארים למכביר בעידן מרסלו גז'ארדו, שאף הוזכר כמועמד אפשרי להגיע לברצלונה. המיז'ונריוס ממשיכים להסתמך על ההגנה בראשות השוער פרנקו ארמאני והבלם הוותיק חאבייר פינולה, כשבקישור נמצאים אנסו פרס, אקסקיאל פלאסיוס ונאצ'ו פרננדס, ובהתקפה רפאל סנטוס בורה הקולומביאני, לוקאס פראטו ואיגנסיו סקוקו.

"יש מתח", הודה נאצ'ו פרננדס לקראת המשחק, "אבל נצטרך להגיע לגמר עם ראש נקי ולב חם". ריבר מקווה להיות הקבוצה הראשונה ששומרת על הגביע מאז בוקה שזכתה פעמיים ברציפות בתחילת המילניום, אבל מגיעה כאנדרדוג ועל פי הדיווחים שוקל גז'ארדו לפתוח עם שלושה בלמים כדי להגביל את ההתקפה הקטלנית של היריבה.

המנצחת תקבל מקום בגביע העולם לקבוצות שייערך בקטאר בין 11 ל-22 בדצמבר, כשפלמנגו חולמת על שחזור הגמר הבין-יבשתי מול ליברפול, עליה גברה לאחר הזכייה הקודמת בליברטדורס לפני 38 שנה.

שחקני ריבר פלייט, לוקאס פראטו משמאל. רויטרס
הראשונים שישמרו על התואר מאז בוקה ב-2001? שחקני ריבר פלייט עם נחיתתם בלימה/רויטרס
ז'ורז'ה ז'סוס מאמן פלמנגו. רויטרס
המאמן האירופי השני שיזכה בליברטדורס? ז'ורז'ה ז'סוס/רויטרס
מרסלו גז'ארדו מאמן ריבר פלייט. רויטרס
רוצה לזכות בליברטדורס בפעם השלישית כמאמן. מרסלו גז'ארדו/רויטרס
אוהדי פלמנגו באימון הקבוצה בלימה. רויטרס
אוהדי פלמנגו צופים באימון בלימה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully