וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בהגנה וגם בהתקפה: נבחרת ישראל סיימה את הקמפיין הכי גרוע מאז 1996

למרות הפתיחה החיובית, הנתונים חושפים את המבוכה. וגם: ערן זהבי שוב לא כבש, קיין סיים כמלך שערי המוקדמות, רק שלושה שחקנים כבשו לישראל בקמפיין

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: שחקני ארגנטינה ואורוגוואי אחרי המפגש בבלומפילד

על אף התקוות הגדולות בפתיחת הקמפיין והמומנטום החיובי - נבחרת ישראל סיימה הערב (שלישי) את קמפיין מוקדמות יורו 2020 עם הפסד 1:0 בצפון מקדוניה, וסיימה במקום החמישי בבית עם 11 נקודות בלבד מתוך 30. ישראל סיימה את טורניר המוקדמות עם חמישה הפסדים, שתי תוצאות תיקו ושלושה ניצחונות.

זה הקמפיין הכי גרוע של נבחרת ישראל מאז מוקדמות יורו 1996, כשאז תחת שלמה שרף ישראל השיגה 12 נקודות וסיימה במקום החמישי בבית. מאז התנדנדה בין המקום השלישי לרביעי בבית, כשהשיא היה במוקדמות יורו 2000 (מקום שני).

ישראל סיימה רק משחק אחד עם שער נקי בכל הקמפיין - המאזן הכי גרוע של הנבחרת מאז מוקדמות מונדיאל 94'. בכל יתר הקמפיינים היו לנבחרת ישראל לפחות שני משחקים ללא ספיגה.

מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג. יוסי ציפקיס
דעיכה נמשכת. הרצוג/יוסי ציפקיס

למרות הקמפיין המצוין שלו, ועל אף התקווה שלו לרשום הישג אישי על רקע האכזבה הקבוצתית, ערן זהבי לא הצליח לסיים את מוקדמות יורו 2020 ככובש המצטיין של הטורניר, כשסיים עם 11 שערים "בלבד" בעשרת משחקיו. מדובר במאזן מצוין כמובן, אבל לא כזה שהספיק לעבור את הארי קיין, חלוץ נבחרת אנגליה, שסיים עם 12 שערים (בפחות משחקים, ובפחות דקות).

טבלת מלך השערים של מוקדמות היורו:

1. הארי קיין, 12 שערים
2. כריסטיאנו רונאלדו, 11 שערים
-. ערן זהבי, 11 שערים
4. אלכסנדר מיטרוביץ', 10 שערים
-. טמו פוקי, 10 שערים
6. ארטיום דזיובה, 9 שערים

לזהבי היה קמפיין נהדר, שכלל שלושער ראשון שלו במדי הנבחרת, בניצחון 2:4 על אוסטריה. מיד לאחר מכן כבש זהבי שלושער נוסף, בניצחון 0:3 על לטביה, ורשם שני ציוני דרך: גם שבר את שיא ההבקעות של שחקן נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות (6), וגם השחקן הראשון מאז שייע פייגנבוים שכובש פעמיים ברציפות שלושער במדי הנבחרת. כמו כן כבש שני שערים מרהיבים - מול אוסטריה בחוץ בהפסד 3:1, מול סלובניה בחוץ בהפסד 3:2 (כשהכניע בבעיטה אדירה את יאן אובלק). בסך הכל כבש 11 מ-16 שעריה של הנבחרת בקמפיין. עם זאת, בשני המשחקים האחרונים של הנבחרת - מול פולין ומול צפון מקדוניה - הוא לא הצליח לכבוש ואיבד מעט מהמומנטום שהיה לו.

בסך הכל במהלך הקמפיין שלושה שחקנים בלבד כבשו לזכות נבחרת ישראל: ערן זהבי, מונס דאסור וביברס נאתכו.

עוד בוואלה!

מגיע לו: הארי קיין עלה לראש טבלת הכובשים במוקדמות היורו

לכתבה המלאה
ערן זהבי חוגג שער במדי נבחרת ישראל מול נבחרת אוסטריה. רויטרס
קמפיין מצוין, עם כמה רגעים בלתי נשכחים. זהבי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully