וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות והספורט יידרש להציג פתרון ארוך טווח לתקצוב כדורגל הנשים

בית המשפט דחה את עמדת משרד התרבות והספורט, אשר ביקש למחוק את העתירה שהגישו הקבוצות לבג"צ

כדורגל. GettyImages
בשורות טובות/GettyImages

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, קיבלה היום (שלישי, 19.11.2019), את עמדת קבוצות כדורגל הנשים ודחתה את עמדת משרד התרבות והספורט אשר ביקש למחוק את העתירה שהגישו הקבוצות לבג"צ וזאת לאור העדכון שהגיש המשרד לבג"צ בחודש שעבר, לפיה בכוונתו להשוות באופן חד פעמי, בשנת 2019, את תקציבי קבוצות הנשים בענפים הקבוצתיים לתקציבי קבוצות הגברים.

עו"ד אורי כהנא, ממשרד כבירי נבו קידר בלום המייצג את הקבוצות בעתירה לבג"צ התייחס להודעה: "מדובר בהליך תקדימי וחשוב ואנחנו מברכים על ההחלטה היום להמשיך ולברר את הסוגיה המגדרית. במשך שנים הפלה משרד הספורט את ספורט הנשים ולא עמד בהתחייבויותיו הכספיות. כעת יש להציג מתווה תקציבי רב שנתי שיכולו הקבוצות להסתמך עליו, לכלכל את צעדיהן ולהתנהל באופן מסודר, כפי שהובטח לנו על ידי משרד הספורט.

על פי הודעת פרקליטות המדינה, בעקבות ביטול המבחנים המפלים, תקבל כל קבוצה בליגת העל לנשים בכדורגל בשבועות הקרובים תוספת של כ- 150אלף שקל עבור שנת 2019, ולכן ביקש משרד התרבות והספורט למחוק את העתירה בטענה שהדיון בה התייתר.

מנגד, קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל, המיוצגות על ידי עורכי הדין אורי כהנא, אורי קידר, חן שופן ואבי בלום ממשרד עורכי הדין כבירי נבו קידר בלום ביקשו לדחות את עמדת משרד התרבות והספורט, טענו כי מדובר בהבטחות זמניות בלבד, ודרשו כי משרד התרבות והספורט יבטל את ההפליה באופן קבוע, כך שהקבוצות יקבלו תקציב שווה לקבוצות הגברים גם בעונת 2019-2020 אשר תפתח בעוד מספר שבועות במהלך חודש נובמבר. כמו כן דרשו הקבוצות להורות למשרד התרבות והספורט להעביר להן את התקציבים שהובטחו להן במלואם, גם לשנים 2018-2017 כאשר לפי העתירה, גם התקצוב שיועבר לשנת 2019 אינו משקף את התחייבות המדינה לשלש את התמיכה הכספית לקבוצות הנשים בליגות הבכירות.

כאמור, בהחלטת נשיאת בית המשפט העליון מהיום הוחלט שלא למחוק את העתירה ואף נקבע כי: "נוכח האמור בתגובת העותרים" ייקבע דיון בהקדם, "לא יאוחר מחודש מרץ 2020". עד לדיון, יידרש משרד התרבות והספורט להתייחס לדרישת הקבוצות להצגת מתווה רב שנתי להשוואת תקציבים, אשר יאפשר את פיתוח ענף הכדורגל הנשים בישראל.

כזכור, ביום 23.9.19 דן בג"צ (הנשיאה אסתר חיות, השופט מזוז והשופטת ברון) בעתירה שהגישו קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל, באמצעות בטענה להפליה מגדרית מצד משרד התרבות והספורט בחלוקת התקציבים לליגת העל לנשים בכדורגל. לעתירה הצטרף ארגון השחקנים אשר מיוצג על ידי עו"ד אופיר רונן. בתום דיון סוער בנוכחות למעלה ממאה שחקניות, המליצה הנשיאה אסתר חיות למשרד הספורט לשקול לבטל את ההפליה המגדרית כבר העונה. בעקבות זאת הגישה פרקליטות המדינה הודעה בה נכתב כי בעקבות העתירה, ולאחר התייעצות עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דנה זילבר, נשקלה מחדש עמדת משרד הספורט והוחלט כי ההבחנה בין קבוצות נשים וגברים והדרישה ל"קיומן של שלוש רמות ליגה, תבוטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully