וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השייט קבע שקטי ספיצ'קוב לא קיבלה יחס מועדף, השייטות מוחות

ועדת בדיקה בדקה את יחסיה של הגולשת עם מאמנה והחליטה שלא לפגוע בניקוד שלה. השייטות הגיבו בזעם: "פגיעה ברוח הספורט"

הגולשת קטי ספיצ'קוב. איגוד השייט, אתר רשמי
הניקוד שלה לא ייפגע. קטי ספיצ'קוב/אתר רשמי, איגוד השייט

ועדת הבדיקה לאירוע "יחסי המרות" בנבחרת הגולשות האולימפיות סיימה את עבודתה והגישה את ממצאיה ומסקנותיה ליו"ר ולהנהלת איגוד השייט. הוועדה בראשותה של מנכ"לית איגוד השייט סמדר פינטוב, התכנסה בעקבות תלונות מצד קולגות של ספיצ'קוב שהתלוננו על יחסיה של הגולשת עם מאמן הנבחרת, פייר לוקה. זימנה 16 עדים שכללו את הגולשות הנמנות על הסגל האולימפי, המאמן עצמו, אנשי מקצוע שליוו את הנבחרת וכן שורת אנשי מקצוע בלתי תלויים וביניהם שופט בינלאומי, פסיכולוג קליני לספורט, ואנשי מקצוע נוספים.

הוועדה שמעה את העדויות, ריכזה ואימתה גרסאות, קראה עשרות מסמכים של סיכומים מקצועיים מכלל הגורמים המעורבים. בסיום קבעה הוועדה כי לא היתה העדפה מקצועית של הגולשת קטי ספיצ'קוב בשום שלב עד תום אליפות העולם בספטמבר 2019 בגארדה וכי הישגיה של הגולשת נובעים מיכולותיה הטובות יותר מאשר של חברותיה לנבחרת בתקופה זו של המבחנים האולימפיים בטוקיו.

הוועדה והעדים הדגישו שוב ושוב כי ספורט השייט והגלישה הינם ענף ספורט אישי, בו נמדד המתחרה ביכולותיו ובכישוריו. עוד קבעה הוועדה, כי מרגע שנודע דבר הקשר בין המאמן לגולשת ולאחר שהמאמן הודה בכך, מספר ימים לפני אליפות העולם אשר נערכה בגארדה איטליה, קיבלו היושב ראש והמנהל המקצועי החלטה ניהולית-מקצועית שלא לפרסם את הדבר עד לאחר התחרות, כדי למנוע מתח ורכילות ועל מנת לאפשר לבנות להתרכז באליפות העולם.

קטי ספיצ'קוב עם נוי דריהן גולשות ישראליות. איגוד השייט, אתר רשמי
"מקווה שהבנות תשובנה למסלול האימונים". קטי ספיצ'קוב ונוי דריהן/אתר רשמי, איגוד השייט

אם כן, הבשורה שעולה מרשימת המסקנות שפרסמה הוועדה היא שהניקוד שצברו הגולשות עד כה לא ישונה, ויישאר על כנו בהתאם למבחנים האולימפיים ולנוהל שנקבע על ידי האיגוד והועד האולימפי. המשמעות היא שהניקוד אותו צברו הגולשות עד היום נשמר ללא שינוי, וכן, שיטת הניקוד לטוקיו 2020 לא תשתנה גם בתחרות הבאה.

יושב ראש איגוד השייט גילי אמיר: "מהרגע שגילינו את אירוע ההתאהבות בלב הים ולאחר שאימתנו את כל פרטיו, נקטנו בצעדים המתבקשים, הן בפיטוריו של המאמן, הן בהקמת ועדת הבדיקה והן בניסיונות להחזיר את הבנות למסלול של אימונים והכנות. אני מקווה שהשכל הישר יגבר והבנות תשובנה מיד למסלול של אימונים ולא של בתי משפט ותקשורת".

זמן קצר לאחר פרסום הדוח, השייטות הגיבו בתקיפות. "המלצת הוועדה והחלטת איגוד השייט, שמות למרמס ופוגעות בצורה אנושה ברוח הספורט בכלל וברוח האולימפית בפרט", ציינו. "הוועדה והאיגוד בחרו להתעלם משורה ארוכה של עובדות שאינן במחלוקת, המלמדות על היחס המועדף והפסול שניתן לשייטת על ידי המאמן במהלך התקופה הממושכת בה ניהלו השניים מערכת יחסים פסולה, אותה בחרו להסתיר במכוון. בין היתר, הסתבר כי המאמן העביר לספיצ'קוב אימונים אישיים, תוך שהוא מותיר את השייטות האחרות להתאמן עם מאמנים מתחלפים ואף לבדן. הראיה, שבמהלך תקופת הרומן גדל משמעותית פער הניקוד בין ספיצ'קוב ובין השייטות האחרות.

"בניגוד לטענות האיגוד, האיגוד ידע על הרומן כבר חצי שנה. תהליך בחירת השייטת שתייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו, התנהל בצורה פסולה, לא שיויונית, לא הוגנת ולא שקופה. הדרך היחידה לנטרל את הפגיעה האנושה שנגרמה עקב התהליך הפגום, היא באמצעות השעייתה של ספיצ'קוב מנבחרת השייט. לא ראוי כי מי שהיתה שותפה פעילה למסכת הסתרה ורמייה והפיקה מכך תועלת מקצועית פסולה, תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. העובדה שאין בהחלטת איגוד השייט ולו מילת ביקורת אחת על ספורטאית שנהגה בצורה כזו, מלמדת כי המטרה סומנה והיתה ידועה מראש. כמו כן, הוועדה המליצה להפיק לקחים אך לא ננקט שום הליך בתום הגשת המסקנות לאיגוד. השייטות ימשיכו לפעול לשם הוצאת הצדק לאור במישורים המשפטיים והמקצועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully