וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרתון המדברי באילת: לצלוח 42 ק"מ במסלול הפראי ביותר בישראל

המרוץ המדברי, שתחילתו במדבר וסיומו על חוף הים האדום, יוצא לדרך ב-29/11. המסלול רחב הידיים חושף נופים מרהיבים וחיבור לטבע, אבל יש מי שלא מפחד ממנו: עופר בר, שלא נותן לבעיות קצב הלב שלו לעצור אותו

מרוץ המרתון המדברי שיוצא לדרך זו הפעם התשיעית באילת, ידוע כמרוץ היחידי שתחילתו במדבר וסיומו על קו ים סוף והנו היחידי בישראל המשלב נוף מדברי עם נוף ים. מדובר במסע של ריצה סביב הרי אילת, המקיפים את העיר, עם צבעי החול על כל גווניו המרהיבים ומראות עוצרי נשימה המעניקים אנרגיה מחודשת לרצים.

המרוץ יוצא לדרך ביוזמת ובהפקת חברת מרתון ישראל, המתמחה באירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה, יחד עם עיריית אילת וכולל ארבעה מקצים: מקצה מרתון שטח מלא 42.2 ק"מ שמוזנק ומסתיים על שפת הלגונה סמוך לקניון "אייסמול", מקצה חצי מרתון 21.1 ק"מ, מקצה 10 ק"מ לזכרם של אילן לוי ויהונתן אזולאי, ילידי אילת שנהרגו בתאונת דרכים ומקצה 5 ק"מ.

ייחודו של המרוץ המדברי מתבטא בקהילת הרצים המונה אלפי רצים ורצות מהארץ ומהעולם, שמתמסרים לשקט של המדבר, לנופים המרהיבים ולעוצמה המטורפת הזו של הטבע. מדובר בחוויה יחידה מסוגה. מרוץ אתגרי חווייתי ודינמי המורכב מתוואי שטח משתנה הכולל עליות, ירידות ומישורים. מסלול רחב ידיים, נוח לריצה אשר צופה למרחבים אדירים, במהלכו נחשפים לנופים מדבריים מרהיבים ומיד מרגישים את החיבור לטבע.

המרתון המדברי אילת. sportphotography,
פשוט ריצה מהסוג שלא תמצאו באף מקום אחר/sportphotography

עופר בר, בן 55 ,עובד בהיי טק , נשוי ואבא ל-5 ילדים, מתגורר בלפיד. רק לפני שנתיים גילה את עולם הריצה, אבל מאז ומתמיד אהב את עולמות הספורט במיוחד צניחה וקרטה. הוא החליט להירשם לקבוצת כושר, על מנת להוריד במשקל, ואז קיבל המלצה ממאמן הכושר שלו שיתחיל לרוץ.

תחילה עופר רץ לבד ואחר כך הצטרף לקבוצת ריצה במודיעין ונחשף לעולם הריצה. לפני כמעט שנה עשה את המרתון הראשון שלו באמסטרדם, אחריו החליט לרוץ את מרתון טבריה ובנה לעצמו תוכנית אימונים לאוקטובר. באוגוסט, במהלך האימונים, התחיל להרגיש שמשהו לא בסדר אצלו ,תוך כדי ריצה, הוא התחיל לעלות דופק מהיר. עופר הלך בדחיפות לרופא וגילה שיש לו הפרעות בקצב לב. ההמלצה המיידית של הרופא הייתה על ניתוח ואכן נקבע לו ניתוח חודש לפני מרתון אמסטרדם. עופר נכנס למעין צינתור ובאמצע הניתוח הרופא עדכן אותו שלא בטוח שזה יפתור את הבעיה שלו וכמובן ייעץ לו להפסיק לרוץ.

אבל עופר חשב אחרת, תוך כמה ימים חזר לפעילות מלאה, עבר בדיקות מאמץ וקיבל אישור רפואי להשתתף במרתון. תוכנית האימונים שלו אמנם השתבשה אבל עופר לא וויתר לעצמו. הוא התחיל את המקצה של המרתון המלא והרגיש טוב, אבל בק"מ 32 הוא פתאום הרגיש מעין "בומבה", נשכב על הריצפה ולא הצליח לזוז. אנשי עזרה ראשונה שהגיעו למקום לטפל בו, לקח להם שעה שלמה רק להרים אותו לאוהל, לצורך קבלת עזרה ראשונה, ושם כשחזר לעצמו החליט בכל זאת לסיים את המרתון, עופר חתם על טופס מיוחד והמשיך לרוץ.

"המאמץ הגופני היה כל כך קשה שהמערכת החיסונית חטפה טראומה ופתחה את הדלת לצינון הולנדי קשה. לקח לי שבוע לחזור לריצה וגם זה בקושי. המראות והזיכרונות מהריצה הזו שנמשכה כמעט חמש שעות תמימות עדיין מלווים אותי והמוח מנסה לעכל את כל המידע ולעשות סדר בדברים. אתה מסיים את המרוץ הזה או בחדר מיון או בקו הגמר ומכיוון שלא הסכמתי להתפנות, לא נותרה לי ברירה והמשכתי לרוץ עוד 10 ק"מ אינסופיים עד לקו הסיום המיוחל. חשבתי שאפרוץ בבכי על קו הגמר, כמו שקרה לי כשהגעתי לפסגת הקילימנג'רו. אבל זה לא קרה. הייתי תשוש מדי מכדי להתרגש ושמחתי שזה נגמר. מצד שני אני שמח שחוויתי את זה וגם הצלחתי לסיים את המרוץ. עכשיו הגוף שלי יודע מה המשמעות של קריסת מערכות ואיך אני צריך לרוץ בפעם הבאה. תהיה ריצת תיקון ואפילו שתיים".

עופר בר. אלירן בנישתי,
הרגיש בומבה בק"מ ה-32. עופר בר/אלירן בנישתי

עד היום עופר השתתף במרתון אמסטרדם, מרתון טבריה, תל אביב וירושלים והשנה החליט שהאתגר הבא שלו היא ריצת אולטרא. בעקבות ההחלטה התחיל עופר להתאמן אצל אבי סוויסה ולפני שבועיים השתתף בריצת 100 ק"מ סובב עמק. בקילומטר ה-66 שוב נשכב עופר על הריצה. הוא הרגיש איך מה שקרה לו באמסטרדם חוזר על עצמו, הבחילות, צמרמורת אבל החליט לסיים את המרוץ.

מתוך קבוצה של 5 רצים הוא נשאר לבד וסיים את ריצת ה-100 ק"מ שלו אחרי 16.5 שעות " ריצה מבחינתי זה סמל למאבק שלא לוותר לעצמי ולא להגיד לא יכול כי אמרו לי ככה וככה. אלו היו החיים שלי בשנה האחרונה, כל מה שאני עושה, זה על מנת להוכיח לעצמי שאני יכול".

להרשמה למרוץ ולפרטים נוספים על המקצים לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully