וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובים ושושנים: סיכום הלילה הגדול של פול ג'ורג', ג'יימס הארדן ולוקה דונצ'יץ'

כוכב הקליפרס חזר ובגדול ("זה לא ייאמן"), האיש והזקן שוב עשה היסטוריה ("יש לנו בזוקה בקבוצה") והסלובני "יכול לעשות הכל". סיכום הלילה דרך שלושה מהשחקנים הלוהטים בליגה

עריכת וידאו: ליר שפיגלר

השילוב העתידי בין פול ג'ורג' לקוואי לאונרד מצית את הדימיון של חובבי ה-NBA ושל אוהדי הקליפרס במיוחד. ג'ורג' עדיין לא זכה לשתף פעולה עם הכוכב שכרגע פצוע, אבל אחרי שרשם 33 במשחק הבכורה שלו מול ניו אורלינס, הבוקר הוא הפגיז 37 דקות ב-20 דקות בלבד ב-101:150 המטורף מול אטלנטה והפך לשחקן הראשון אי פעם במועדון שקולע מעל 30 נקודות בשני משחקי הבכורה שלו ו-70 בסך הכול. כבר במשחק הבכורה הביתי שלו, ג'ורג' היה שותף להיסטוריה נוספת כשהקליפרס השיגו את ניצחונם הגדול אי פעם והגיעו לסקור השני הכי גבוה אי פעם.

ג'ורג' קיבל בסיום חיבוק מסטיב באלמר הבעלים שהבין איזה יהלום יש לו בידיים. אחרי שכינה את משחק הבכורה שבו הוא קלע 30 "נוראי". האולסטאר היה כבר יותר מסופק מהמשחק השני שלו עם הקליפרס: "כבר לא יכולתי לחכות לשחק לעיני הקהל הביתי. זה אומר הכול בשבילי. אני חושב ששיחקתי טוב יותר היום מאשר במשחק הקודם. הכול זרם לי יותר. במשחק הזה הרגשתי מוכן והחבר'ה עזרו לי. זה היה תהליך ארוך עבורי לחזור מהפציעה (בכתף). היו הרבה אנשים שעזרו לי ודחפו אותי".

פול ג'ורג' לוס אנג'לס קליפרס עם סטיב באלמר. רויטרס
בכורה ביתית חלומית. פול ג'ורג' מקבל חיבוקים מהבוס סטיב באלמר/רויטרס

ג'ורג' קלע 25 נקודות ב-14 הדקות הראשונות של המשחק ופשוט חיסל לבדו את ההוקס עם 30:43 כבר ברבע הראשון. "אנחנו יכולים להיות מאוד מסוכנים", הוסיף ג'ורג', "יש לנו שחקנים מצוינים. אנחנו צריכים לשחק אחד עבור השני. זו עונה ארוכה. אני רק מקווה שנישאר בריאים ונדאג לגוף שלנו".

"יש לי כתף חדשה", הוסיף ג'ורג' בהתייחס לפציעה שהעיבה עליו, "אני לא יכול להגיד משהו אחר על זה. לא הרגשתי כל כך טוב הרבה זמן. הייתי יכול לקלוע 50 נקודות. הרגשתי טוב אבל צריך לחזור בהדרגה. אני פשוט שמח לשחק שוב כדורסל".

למי ששכח, ג'ורג' לא שיחק כדורסל מאד משחק הפלייאוף האחרון שלו באוקלהומה סיטי מול פורטלנד ב-23 באוקטובר. דוק ריברס שיבח את ג'ורג' כשאמר: "היעילות שלו בשני המשחקים שהוא שיחק מדהימה. זה לא רק הנקודות שהוא קולע, שזה הרבה, אבל גם המסירות שלו והיכולת לשחק תוך כדי מגע פשוט זה לא ייאמן. הוא השתלב במשחק ההתקפה שלנו כאילו שהוא משחק כאן חמש שנים".

כעת נשאלת השאלה מתי ייערך משחק הבכורה של הקליפרס עם ג'ורג' וקוואי ביחד בחמישייה? במועדון הודיעו שקוואי לא שיחק הלילה בגלל פציעה בברך שמאל, אבל הפרשנים בארה"ב מעריכים שקוואי זוכה ליותר מנוחה עכשיו כשפול ג'ורג' חזר וסוחב את הקבוצה. דוק ריברס הכחיש את השמועות שקוואי עלול להיעדר בתקופה הקרובה ואמר: "הוא עשוי לחזור במשחק הבא". על משחק הבכורה של השניים יחד: "ברור שהייתי רוצה שהם ישחקו בכל משחק ביחד. אבל ידענו מראש שזה יהיה קשה וצריך להיזהר. לא נהיה חסרי סבלנות בנושא הזה".

עוד בוואלה!

49 נקודות להארדן מול מינסוטה, 150 נקודות לקליפרס מול ההוקס

לכתבה המלאה

ג'יימס הארדן ממשיך בעונה המשוגעת שלו, והפעם הנתון החריג לא היה נקודות, אסיסטים או שלשות, כי אם זריקות מהשדה - 41 כאלה היו לו ב-105:125 על מינסוטה. המנוחה שקיבל ראסל ווסטברוק בצירוף הפציעה של מספר משחקני הרוטציה גרמו לאיש והזקן לזרוק כמעט כל כדור שהגיע אליו, אבל זה עבד: על אף החסרונות הרבים, הרוקטס השיגו ניצחון שביעי ברציפות.

"אנחנו משחקים עם בזוקה", אמר מייק ד'אנטוני על הכוכב שלו, שקלע, יש לציין, 16 פעמים בלבד, בדרך ל-30 נקודות במחצית הראשונה ו-49 (8 מ-22 ל-3, 9 מ-11 מהעונשין) בסך הכל. בעשרת המשחקים האחרונים שלו קלע הארדן 59, 36, 29, 44, 36, 42, 39, 47 ו-44, וברצף הניצחונות של הרוקטס ממוצע הנקודות שלו עומד על 40.3 לערב.

"הוא קלע 49 ב-41 זריקות, זה מה שרצינו", הודה רוברט קובינגטון. "האחרים הם אלה שפגעו בנו, הלכנו לפי תכנית המשחק שלנו". המאמן המפסיד ריאן סונדרס הודה: "הוא חתיכת שחקן, אחד הסקוררים הכי טובים שאי פעם תראו".

בכך, הפך הארדן לשחקן השני בהיסטוריה שקולע לפחות 40 נקודות בשישה מ-12 המשחקים הראשונים של העונה. הראשון היה ווילט צ'מברליין, שעשה זאת שלוש פעמים.

שחקן נוסף שהמשיך את פתיחת העונה המסחררת שלו הוא לוקה דונצ'יץ', שהתגבר הלילה על אחת ההגנות החזקות בליגה והוליך את דאלאס ל-102:110 מרשים על טורונטו. סלובני בן ה-20 סיים עוד ערב בו נראה כמו השחקן המנוסה ביותר על הפרקט עם 26 נקודות ו-15 ריבאונדים, כולל 7 מ-7 מהקו ברבע האחרון (ו-15 מ-19 בסך הכל).

"הוא יכול לעשות הכל", התמוגג פרד ואנווליט, שקלע 24 למפסידה. "הוא מהווה איום בכל אספקט, מחצי מרחק, מ-3, במסירות לחבריו לקבוצה. למרות שעשינו עליו עבודה טובה, לא הצלחנו להרחיק אותו מהקו".

בסך הכל, אחרי 12 משחקים, מעמיד ילד הפלא ממוצעים אדירים של 28.5 נקודות (47 אחוז מהשדה, 30 אחוז ל-3, 82 אחוז מהקו), 10.7 ריבאונדים ו-9.1 אסיסטים לערב. "הוא כבר שחקן טופ 10 בליגה", צייץ פרשן The Ringer קווין אוקונור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully