וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה עוברת לכר הדשא: "רוצים לעמוד מול איראן בראש מורם"

כשברקע נמשכות ההפגנות האלימות, עיראק "תארח" את שכנתה במוקדמות המונדיאל במטרה להנחיל לה מפלה שתגרום לרעידת אדמה ספורטיבית: "היום יש לנו רק דבר אחד על הכוונת: נבחרת איראן"

צילום: רויטרס

ההפגנות ברחובות הערים בעיראק כנראה תפסקנה היום (חמישי) לכמה שעות והמאבק באיראן השכנה, יעבור לכר הדשא. במרחק של כ-800 קילומטר מבגדאד (ופחות מ-120 קילומטר מתל אביב), הרחק הרחק באצטדיון הלאומי בעמאן, עיראק תארח היום בשעה 16:00 את איראן למשחק במסגרת מוקדמות המונדיאל.

ברחובות עיראק מפגינים נגד השלטון המושחת ובמפרץ אין זה סוד שאיראן תומכת בראש הממשלה השיעי, עאדל עבד אל-מהדי. יותר מ-300 בני אדם נהרגו מתחילת אוקטובר והפתרון לא נראה באופק. "אם ננצח את איראן, זה ייתן לנו רוח גבית ועוד אנשים ייצאו לרחובות", אמר אחד המפגינים, חוסיין דיע, לסוכנות הידיעות AFP, "השחקנים שלנו חייבים לתת את הכל כדי שנוכל לעמוד מול איראן בראש מורם".

מאז 1980, עיראק ממעטת לארח משחקים על אדמתה ובמשך עשרות שנים היא נאלצת לנדוד שוב ושוב למדינות שכנות. לפני כמה חודשים - בעקבות מאמצים עילאיים של ראשי הכדורגל ודיפלומטים במדינה - פיפ"א אישרה לה לחזור לקיים משחקי בית בשטחה, אבל אז פרצו ההפגנות. המשחק נגד איראן היה אמור להתקיים בבצרה, אבל בדיוק לפני שבוע, פיפ"א הודיעה לעיראק שעליה לבחור שוב בית אחר.

מפגינים נגד הממשלה, בגדאד, עיראק, 3 בנובמבר 2019. רויטרס
המפגינים משוכנעים: "אם ננצח במשחק הכדורגל, אנשים נוספים ייצאו לרחובות"/רויטרס

אחמד אל-וואשה, אקטיביסט נוסף, אמר ל-AFP: "כדורגל הוא הדרך הכי טובה להעביר מסר לכל העולם. אנחנו בונים הרבה על המשחק הזה ומקווים שהוא יעזור למשוך תשומת לב כדי שמדינות העולם יתערבו ויעצרו את שפיכות הדמים".

בית ג' במוקדמות המונדיאל באזור האסייתי כולל גם את בחריין, הונג קונג וקמבודיה. איראן פייבוריטית ברורה לזכות בראשות הבית ולעלות אוטומטית לשלב הבא, אבל היא הופתעה לפני כחודש על ידי בחריין (1:0) ואסור לה לשמוט נקודות נוספות. ניצחון 0:14 על קמבודיה החלשה לא הרשים אף אחד ונשכח בעקבות הפהסד ברפאע.

הפסד ליריבה המרה, מפלה מול המדינה שניהלה נגד איראן מלחמה עקובה מדם לפני פחות מחצי מאה, עלול לגרום לרעידת אדמה ספורטיבית ולפיטוריו של המאמן הבלגי מארק וילמוטס. ורוב העם העיראקי יחגוג זאת בששון, בטח לאור העובדה שמדובר במשחק שעשויות להיות לו השלכות מחוץ למגרש. איך אמר היום אחד המפגינים לתקשורת המערבית? "בשבועות האחרונים אנחנו מפגינים נגד השלטונות שלנו, אבל היום יש לנו רק משהו אחד על הכוונת: נבחרת איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully