וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד וייה הודיע על פרישה מכדורגל: "הייתה לי קריירה מיוחדת"

החלוץ הספרדי תולה את הנעליים בגיל 37: "תמיד אמרתי לעצמי שעדיף שאני אעזוב את הכדורגל מאשר שהכדורגל יעזוב אותי". ישמש כבעלים של קווינסבורו FC, שתשחק ב-USL החל מ-2021

עריכת וידאו: מתן חדד

בגיל 37, אחד החלוצים הכי גדולים בשנים האחרונות, דויד וייה, הודיע על פרישה מכדורגל והכריז כי יהפוך לבעלים של קבוצת כדורגל בארצות הברית. וייה, שפתח את העונה בוויסל קובו היפנית, יפרוש בתום חוזהו בעוד שלושה משחקים ויתלה את נעליו באופן רשמי, אחרי קריירה נפלאה שנמשכה 19 שנים.

החלוץ הספרדי, ששיחק בין היתר בספרד, ארצות הברית, אוסטרליה ויפן, הכריז כי יהפוך לבעליה של קווינסבורו FC, שתהיה לקבוצה הראשונה אי פעם של שכונת הקווינס. קווינסבורו אמורה להצטרף לליגת ה-USL, הליגה השנייה בחשיבותה בארצות הברית, ב-2021.

"תמיד אמרתי לעצמי שעדיף שאני אעזוב את הכדורגל מאשר שהכדורגל יעזוב אותי", אמר וייה הנרגש במסיבת עיתונאים מיוחדת שארגן. "הייתה לי קריירה מיוחדת, התקופה בברצלונה הייתה מדהימה, במיוחד כששיחקתי לצד הגדולים ביותר".

שחקן נבחרת ספרד דויד וייה חוגג שער. רויטרס
הרעיד רשתות גם בנבחרת. וייה בפוזה אופיינית/רויטרס

וייה החל את הקריירה בקבוצת המילואים של ספורטינג חיחון, ומהר מאוד התקדם לקבוצה הבוגרת. בחלוף שנתיים בלבד, בהן כבש 38 שערים ב-80 הופעות, הוא עבר לסרגוסה, כאשר גם שם הוא הותיר חותם. משם המשיך לוולנסיה, הקבוצה שבה ביצע את הפריצה הגדולה (108 שערים ב-166 הופעות) לפני שנרכש על ידי ברצלונה. הוא שיחק בקטאלוניה שלוש שנים עד שעבר לאתלטיקו מדריד - קבוצתו האחרונה בספרד. משם המשיך לניו יורק, הושאל בדרך למלבורן וסיים בוויסל קובו היפנית.

החלוץ כבש 376 שערים בקריירה, כשגם בנבחרת הספרדית הוא כמעט תמיד הרשים. וייה מוביל את טבלת הכיבושים בכל הזמנים של הנבחרת עם 59 שערים ב-98 הופעות, ואף זכה עם ספרד ביורו 2008 ושנתיים לאחר מכן במונדיאל. הוא זכה באליפויות ובגביעים בספרד, בליגת האלופות, בסופר קאפ ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully