וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סשה ג'ורג'ביץ': "אני מתפלל שהמלחמות ייגמרו, אבל לא מפחד"

12.11.2019 / 16:30

על אף ההסלמה, מאמן וירטוס בולוניה נערך כרגיל למשחק בראשון לציון ומספר בראיון לוואלה! ספורט על החלום להחזיר את המועדון ליורוליג ("זו האובססיה שלי"), העבודה עם תאודוסיץ' ("הפעלתי עליו לחץ על כל המגרש") וההערכה לישראל ("יש בכם אהבה אמיתית לכדורסל")

קובי אליהו

בווידאו: סשה ג'ורג'ביץ' ועודד קטש בראיון זוגי בשנה שעברה

ממרום חדרו בקומה ה-15 במלון בתל אביב, משקיף סשה ג'ורג'ביץ' על חוף הים ונהנה - גם אם בכל רגע עלולה להישמע אזעקה עקב מתקפת רקטות מעזה. "אל תשכח שאני בא מסרביה", צוחק מאמן וירטוס בולוניה בראיון לוואלה! ספורט. "אני מכיר את הבעיות האלה, חוויתי אותן בעצמי באופן יומיומי, כך שאני לא מפחד ולא מוטרד".

ג'ורג'ביץ', הרכז האגדי שזכה בעבר בארבעה גביעים אירופיים, מבטיח שככל שהדברים תלויים בו, לא יהיו בעיות בקיום משחק היורוקאפ נגד מכבי ראשון לציון, ביום רביעי ב-19:30. "שמענו על המצב הביטחוני בבוקר, לפני שעלינו על הטיסה לישראל, אבל לא נתנו לזה להעסיק אותנו יותר מדי. ראשי המועדון עשו את הבדיקות שהם צריכים, ואנחנו כאן בשביל הספורט. באנו כדי לעשות את העבודה שלנו. גם השחקנים רגועים. רובם אנשים בוגרים ומנוסים, ולא צריך אפילו לדבר איתם על זה.

"אני מצטער לראות את הסיטואציה שבה אתם חיים כרגע, ומקווה שהמצב ייפתר, אבל אני יודע שזה לא קל לאף אחד. הישראלים, בזכות התרבות, המסורת ודרך החיים, יודעים איך להתמודד עם הדברים האלה. אני מתפלל שהמלחמות ייגמרו במהרה".

מאמן וירטוס בולוניה סשה ג'ורג'ביץ'. GettyImages
עסקים כרגיל. ג'ורג'ביץ' על הספסל של וירטוס/GettyImages

בגיל 52 ניצב ג'ורג'ביץ' בפני האתגר המקצועי הגדול של חייו כמאמן. לפני שמונה חודשים הוא מונה למאמן בולוניה, אלופת אירופה לשעבר שמנסה לפלס את דרכה בחזרה לצמרת האירופית. הוא הצעיד אותה לזכייה בליגת האלופות, מוליך איתה נכון לעכשיו את הליגה האיטלקית במאזן מושלם וניצב במאזן 1:5 ביורוקאפ, כשהמטרה ברורה: לחזור ליורוליג אחרי 12 שנים.

"אני חייב להודות שהפרויקט של וירטוס הפך כבר לאובססיה אישית שלי", אומר ג'ורג'ביץ'. "באתי לכאן עם הרבה התלהבות, ואני רוצה להחזיר את המועדון הזה למקום שבו הוא אמור להיות. אני מכבד את ההיסטוריה של המועדון הזה, ורוצה לאתגר אותה.

"שלשום שיחקנו בפעם הראשונה באולם חדש, כשאירחנו את טרוויזו בליגה האיטלקית, והבאנו קרוב ל-9,000 צופים. בינואר 2021 נחנוך אולם אחר, שיכיל 12 אלף מושבים. זאת המתנה שמעניק הבעלים שלנו, ד"ר מאסימו זאנטי, לעיר ולמועדון. כך שאתה יכול להסיק מכל מה שקורה שאנחנו נמצאים בדרך הנכונה, וזה מרגש".

- קיבלתם איזושהי אינדיקציה מהיורוליג לגבי כרטיס לעונה הבאה במפעל הבכיר, גם אם לא תזכו ביורוקאפ?

"לא, אבל ראינו בקיץ את ההתלהבות של ראשי המפעל מההצטרפות שלנו ליורוקאפ. אנחנו בונים כאן משהו מיוחד ממש, וברור מה היעד הסופי שלנו. לא סתם בולוניה זוכה לכינוי 'באסקט סיטי'".

- רבים מהכוכבים בדורך שיחקו בגביע ספורטה ובגביע קוראץ', שבו זכית שלוש פעמים. היום זה נדיר לראות סופרסטאר כמו מילוש תאודוסיץ' מחוץ ליורוליג, אבל הצלחת לשכנע אותו לחבור אליך בבולוניה.

"בזמנו זה לא היה נדיר, כי היו פחות קבוצות בגביע האלופות, וחלק גדול מקבוצות הצמרת העשירות שיחקו במפעלים האחרים. אי אפשר להשוות את זה לתקופה הנוכחית. לגבי מילוש, תשמע, הפעלתי לחץ על כל המגרש, כפי שמעולם לא הפעלתי, ואני שמח שהוא השתכנע לבוא. גם הוא לקח את הפרויקט הזה כאתגר אישי שלו".

עוד בוואלה!

יריבת נס ציונה ביורופקאפ הודיעה: "לא נגיע לישראל". שאר הקבוצות בלחץ: "הביטחון מעל הכל"

לכתבה המלאה
מילוש תאודוסיץ', וירטוס בולוניה. מתוך חשבון הטוויטר של וירטוס בולוניה, אתר רשמי
ג'ורג'ביץ' הפעיל עליו לחץ על כל המגרש. תאודוסיץ' במדים החדשים/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של וירטוס בולוניה

- תאודוסיץ' הצטרף באיחור בגלל פציעה, אבל הוא כבר מוליך אתכם בנקודות (16.4), באסיסטים (6.2) ובמדד (17). אני מניח ששניכם מרכזים לא מעט עניין בכל מקום שאתם מגיעים אליו.

"נכון, אבל אנחנו כבר רגילים לתשומת הלב הזאת. בגלל ההייפ סביב המועדון, גם היריבות שלנו מגיעות עם מוטיבציה גדולה יותר נגדנו. מילוש אדם מנוסה, עם רגליים על הקרקע, ועכשיו הוא גם אבא, כך שיש לו פרספקטיבה אחרת".

- ובצל המצב הביטחוני בישראל, איך אתה נערך למשחק נגד מכבי ראשון לציון?

"ראיתי את המשחק הנהדר שהיה לה נגד מונאקו, והתרשמתי מהכישרון ומהאתלטיות בקבוצה. את דריל מונרו כולם מכירים, גם אלכס המילטון וג'ונתן וויליאמס שחקנים מצוינים, ואת הקליעה של אדם אריאל אני מכיר מנבחרת ישראל. אנחנו מצפים למשחק קשה בקצב גבוה".

- היית רוצה להעביר מסר לאוהדים הישראלים שיבואו מחר לבית מכבי?

"אני אוהד גדול של התשוקה הישראלית למשחק הכדורסל. הכרתי את זה ממכבי תל אביב ומהפועל ירושלים, ואני לומד את התופעה גם דרך ראשון לציון. אחרי כל השנים וכל הביקורים שלי כאן, אני יודע כמה האהבה שלכם למשחק היא אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully