וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היעילות של ערן זהבי מדהימה": בסין מנתחים את שיא השערים

כבש מול 12 מ-15 היריבות, מצא את הרשת כל 75 דקות ו"השאיר את כל המתחרים מאחור": הנתונים שעשויים לסדר לישראלי שדרוג נוסף במשכרות

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות אחרי הפועל תל אביב - מכבי חיפה

בסין ממשיכים לעסוק בערן זהבי, ששבר את שיא השערים לעונה אחת, שלושה מחזורים לסיומה. היום (שלישי) נערכה סקירה מקיפה על עונתו הנפלאה של הסקורר הישראלי, שכבש 29 שערים - 20 מהם הגיעו ברגל ימין (שניים בבעיטות חופשיות, חמישה בפנדלים), ארבעה ברגל שמאל וחמישה בנגיחות.

"אם לא הטעויות הרבות בהגנת R&F, היא היתה קבוצת מרכז טבלה, אולי אפילו היתה מגיעה לליגת האלופות של אסיה", נכתב. "ההסתמכות עליו חסרת תקדים. משכורתו של זהבי שודרגה מספר פעמים, ועכשיו הוא יכול לדבר פעם נוספת עם הבוסים שלו. 25 שערים שלו הובקעו ברגעים חשובים, זה לא שיא שהושג בגארבג' טיים, מה שמלמד על איכויותיו".

בתקשורת הסינית התרשמו בין היתר מכך שזהבי נזקק ל-25 משחקים בלבד כדי להגיע לשיא (שכן החמיץ שני מחזורים בשל פציעה), וב-19 מתוכם כבש - גם במקרה הזה מדובר בשיא. הישראלי אף כבש מול 12 מ-15 הקבוצות שפגש העונה בליגה, וגם את הנתון הזה יוכל לשפר אם ימצא את הרשת מול הנאן במחזור הסיום של העונה. כמו כן, במשך כל העונה לא נרשמו שני משחקי ליגה רצופים בהם לא כבש. "היעילות שלו העונה מדהימה", נכתב. "הוא כל כך יציב ומשאיר את כל המתחרים הרחק מאחור".

ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. GettyImages
המספרים מדברים בעד עצמם. זהבי/GettyImages

על פי המספרים, זהבי כבש העונה כל 75 דקות - נתון טוב מזה של אלקסון, שאת שיאו מ-2014 ניפץ (הברזילאי עשה זאת כל 80.4 דקות), וגם מזה של וו ליי, שכבש אשתקד 27 שערים - אחד כל 93.8 דקות. בכל הנוגע ליעילות, זהבי בעט 135 פעמים לשער ב-25 משחקים, כך שנזקק ל-4.66 בעיטות בממוצע כדי להבקיע שער. במובן הזה, לפחות סטטיסטית, הוא פחות יעיל מאלקסון (4.1) ו-וו ליי (3.87).

הישראלי גם מוביל על צמד השחקנים עליהם הושווה בכל הנוגע למסירות - 33.1 למשחק העונה, כולל 1.5 מסירות מפתח למשחק. אלקסון סיפק ב-2014 24.3 מסירות למשחק (0.6 מסירות מפתח), בעוד וו ליי רשם אשתקד 21.8 מסירות ו-0.9 מסירות מפתח למשחק. בשורה התחתונה, ובאופן לא מפתיע, זהבי שיחק תפקיד מכריע עבור גוואנגז'ו R&F, שהיתה קבוצת תחתית בסין העונה. אלקסון ו-וו ליי, לשם השוואה, שיחקו בקבוצה האלופה, וכבשו בממוצע 35-36 אחוז משעריה. הישראלי לעומת זאת, אחראי ל-55.8 אחוז משעריה של קבוצתו, בלי לקחת בחשבון בישולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully