וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול זוגי: דראפיץ' וברדה מאוחדים מתמיד במטרה לצאת מהמשבר

3.11.2019 / 14:27

במכבי נתניה מסבירים ש"הייאוש נעשה יותר נוח כשחולקים אותו". אייל סגל תומך ובמועדון מקווים: "אולי דווקא נגד באר שבע יגיע השינוי"

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות להפסד של הפועל באר שבע למכבי תל אביב

1. זה היה לילה מקפיא עצמות. ה-15 בינואר השנה, משחק הגביע בין מכבי נתניה להפועל באר שבע באצטדיון היהלום התארך והשעה כבר הייתה כמעט חצות. לא היה גם שום דבר שיחמם את הלב בטריבונה כי שתי הקבוצות לא הניבו אפילו שער שדה אחד במשך 120 דקות. בפנדלים ניצחה מכבי נתניה.

גיא מלמד שהגיע לפני שנה וקצת מבאר שבע בעסקת דיא סבע, היה האחרון שכבש מהנקודה הלבנה ורץ לאלפי אוהדי מכבי נתניה, שאם היו יודעים כמה הם יתאכזבו בגמר כמה חודשים לאחר מכן, אולי היו מעדיפים להיות מודחים כבר אז.

הניצחון ההוא בגביע המדינה היה אחד מבין שלושה של מכבי נתניה על הפועל באר שבע בעונה שעברה. בשנתיים שעברו, שנראות רחוקות כל כך היום, הצהובים נהנו לשחק נגד הפועל באר שבע. אפילו בעונה הראשונה אחרי החזרה לליגת העל, נתניה פתחה את הדרך עם תיקו מרשים בטרנר נגד האלופה.

אבל המשחק הערב בין שתי הקבוצות לא יושפע מההיסטוריה הקרובה. הפועל באר שבע אמנם פגיעה ואם זו הייתה הקבוצה של השנתיים האחרונות, היו לסלובודן דראפיץ' ושי ברדה את כל הסיבות להיות אופטימית, אבל מכבי נתניה של ארבעת ההפסדים הרצופים האחרונים היא קבוצה פגיעה וחסרת ביטחון. "לרגע לא קיבלנו את התחושה השבוע שאנחנו הולכים למשחק שאין לנו בו שום סיכוי", אמרו הבוקר שחקנים בקבוצה, "לא שיש פתאום בטחון עצמי מופרז לשחקנים כאן, אבל מי יודע אולי במשחק חוץ כזה שיש לנו רק מה להרוויח בו, יבוא השינוי והמהפך".

מאמני מכבי נתניה, שי ברדה, סלובודן דראפיץ'. ברני ארדוב
"דווקא אצל שניהם יש את הביחד וכל אחד מחזק את השני". ברדה ודראפיץ'/ברני ארדוב

2. שלוש שנים מוצלחות כמאמני מכבי נתניה הולידו סביב דראפיץ' וברדה שתי קביעות עיקריות: הראשונה היא ששניים תמיד יותר טובים מאחד והשנייה היא שיטת היהלום בה הם דבקו. דווקא על רקע ההחלטה של שני המאמנים להניח לדראפיץ' להיות מי שמוביל על הקו, בולטת ההתקרבות ביניהם בתקופה האחרונה במישור האישי.

"אם יש משהו ששומר עליהם ומחזק אותם בחודש הנורא הזה, הוא שיש לדראפיץ' את ברדה ושיש לשי את סלובו", אומר מקורב לשניים, "תסתכל על ניסו אביטן, איך הוא סוחב את הכל לבד על הכתפיים בהפועל תל אביב. זה טוב? זה בריא? איזה מאמן יכול להתמודד לבד עם כל הקשיים? דווקא אצל שניהם יש את הביחד וכל אחד מחזק את השני ברגעים הקשים האלה. הייאוש נעשה יותר נוח כשחולקים אותו".

אם בהיבט הפרסונלי דראפיץ' וברדה מחזיקים מעמד בזכות הלכידות ביניהם, בכל הקשור למציאת הפתרונות הם עדיין רחוקים מהארץ המובטחת. לאורך מרבית השבוע החולף הם ניסו באימונים להמשיך בקו של חמישה שחקני הגנה. מה שהיה אוטומט בשנתיים שעברו עם שיטת היהלום, לא עבד העונה וכל הזמן צריך לאלתר. אחרי שני המשחקים האחרונים בהם שיחקו עם שלושה בלמים, הם שוב יחזרו לקו אחורי של ארבעה שחקנים במה שהכי קרוב לרביעייה האחורית הטבעית שהקבוצה הזו הייתה צריכה לנפק העונה. "ננסה לחזור למקורות ולמה שעבד הכי טוב בימים היפים שלנו", אמרו הבוקר במועדון לקראת המשחק הערב.

בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, משוחח עם האוהדים. ברני ארדוב
""זה גב אמיתי ולא גיבוי מזויף". סגל/ברני ארדוב

3. אחרי האכזבות האחרונות והמראות הקשים של אוהדים שמחכים לשחקנים במגרש החנייה, לא ברור כמה יגיעו הערב לטרנר. אייל סגל יהיה שם כרגיל ביציע האורחים ולא ליד אלונה ברקת בתא הכבוד, ולבטח שוב יבקש סבלנות ואורח רוח מהאוהדים שיגיעו. גם אם מכבי נתניה תפסיד הערב וגם אם היא תתרסק במשחק על שש נקודות שמחכה לה במחזור הקרוב מול הפועל רעננה, לא נראה שבעל הבית ירים ידיים בכל הקשור למאמנים שלו. מעבר לאמונה של סגל כי זו הדרך הנכונה לתת צ'אנס לצאת מהמשבר, הוא באמת משוכנע שהצמד שלו הוא הכי טוב שיש היום מבין המאמנים שיכולים לאייש את המשרה הזו.

"הם לא שכחו לאמן", אמר בשבוע שעבר, "הם אותם מאמנים טובים שהיו לנו בשלוש השנים האחרונות ואם הם ירגישו שהם לא יכולים יותר, אין לי ספק שהם יהיו מספיק הגונים וישרים לבוא מיוזמתם ולהגיד את זה".

המבחן של סגל הוא מבחן חדר ההלבשה והוא גם משוכנע שיש לו את כל הכלים כדי לדעת מתי הקבוצה תגיע לדרך ללא מוצא. עד אז הוא מתכוון לעמוד מאחורי דראפיץ' וברדה ולתת להם את כל התמיכה. "זה גב אמיתי ולא גיבוי מזויף", אומרים בסביבת הבעלים. "נעשו טעויות גדולות בבניית הקבוצה ויותר חשוב שנדע כבר מעכשיו איך מתקנים חלק מהן בחלון ההעברות של חודש ינואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully