וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי אלף יובל אשכנזי: סיפורו של שלום אדרי, כובש שער הניצחון של בית"ר ירושלים

3.11.2019 / 7:31

רק לפני שנתיים הוא היה קרוב לפרישה, אבל מרגע שהפך לפרוייקט של עאבד טיטי הכל השתנה: כך שלום אדרי הפך מהילד הרע של ליגה א' לגיבור החדש של טדי, ועל הדרך הפך את תושבי הכפר טירה לאוהדי בית"ר. וגם: הסימנים החיוביים בחדר ההלבשה ומצבו של פלומן לפני מכבי חיפה

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: מתן חדד

1. מהילד הרע של ליגה א' לגיבור החדש של טדי

שער הליגה האחרון של שלום אדרי היה בדיוק לפני שישה חודשים, ב-3 במאי. ההבדל הקטן ביחס לשער הניצחון שלו אמש (שבת) בטדי ב-0:1 הקטן-גדול של בית"ר על הפועל כפר סבא הוא שהגול האחרון היה במדי מ.ס טירה נגד באקה אל גרביה בקרבות הפלייאוף של ליגה א'.

זו תמצית הקריירה של שלום אדרי בן ה-25, שחקן שבגיל צעיר יותר נחשב לאחד השחקנים המוכשרים בארץ ולפני שנתיים כבר נראה היה בדרך לפרישה מוקדמת. הוא עדיין צריך לעבור דרך ארוכה כדי להפוך לשחקן לגיטימי וראוי בליגת העל, אך לאחר כל מה שעבר בדרך, עצם העובדה שהוא מקבל הזדמנות ברמות הגבוהות היא בגדר נס.

ב-2013, עוזר מאמן בית"ר כיום חיים שאבו אימן את רמת השרון. כשנשאל לאחר אחד המשחקים על הפוטנציאל של בן רייכרט הוא ענה: "זה לא רק רייכרט, אם תהיה כאן סבלנות יש כאן עוד שחקנים איכותיים שיכולים לדבר חזק בכדורגל הישראלי, כמו סאן מנחם ושלום אדרי". ביום ראשון הבא ייתכן שאדרי יפגוש את סאן מנחם בקרב הצמרת בסמי עופר לעיני 30 אלף איש (וגם את יובל אשכנזי איתו שיחק יחד בכפר שלם לפני שלוש שנים).

אדרי הוא בנו של כדורגל העבר יוסי "קרלוס" אדרי. קרלוס ישב אתמול מול המסך ובכה מרוב אושר אחרי השער של הילד. "כולנו כאן בבית עם דמעות, בגול היו צרחות ולאט לאט כולם בוכים ומתרגשים. אני מאוד מקווה שעכשיו הוא יוצא לדרך חדשה בבית"ר, הוא קיבל מתנה וצריך לקחת אותה". גם האב וגם הבן מציינים את השנתיים האחרונות בטירה כשנתיים שהביאו את המפנה. את יו"ר טירה, עאבד טיטי, מגדיר אדרי כ"איש שעשה אותי".

שחקני בית"ר ירושלים מניפים את שלום אדרי. קובי אליהו
חתיכת מסע. שלום אדרי מונף על ידי שחקני בית"ר אמש/קובי אליהו

לפני שנתיים אדרי היה על פרשת דרכים. אחרי עונה רעה בליגה א' בה לא מצא את מקומו בכפר שלם ובכפר קנא, כמעט לא היה ביקוש לקשר-חלוץ אפילו בליגה א'. הבעיות שלו חרגו מהמגרש, ולא היו רק מקצועית. "הייתי חוצפן, רב עם שופטים, היו עושים עליי עבירה והייתי משתגע, היום אם שחקן עושה עליי עבירה אני קם ולוחץ יד. הבנתי שלהתעסק במה שמסביב עוצר אותי", סיפר בעבר.

כשאדרי מדבר על "מה שמסביב" הוא יודע למה הוא מתכוון - פעם כל משפט שמישהו היה זורק לעברו בחימום היה "מדליק" אותו, ואם היו מקללים אותו או אפילו שחקן מהקבוצה שלו הוא היה מסוגל להתעמת עם הקהל. הוא היה מסיים כל עונה עם מספר כרטיסים אדומים וצהובים שלא מביישים את חאלד חלאיילה, אבל בשנתיים האחרונות הראש עבר שינוי ואדרי החליט להילחם על הקריירה.

מי שהחליט לקחת אותו לפני שנתיים כפרוייקט הוא יו"ר מ.ס טירה, עאבד טיטי, יחד עם סוכנו משה גולדנברג. טיטי סיפר אתמול: "אני מרגיש כזאת גאווה, עברתי דרך ארוכה איתו במשך שנתיים. עליות, ירידות, המון שיחות, פסיכולוג שהבאנו לו, כל הזמן ידעתי שאין הרבה כישרונות כאלה והוא באמת רוצה שמישהו יכוון אותו ויגיד לו איך עובדים נכון. אני זוכר שבקיץ אמרתי לו שההצעה מבית"ר זאת הברכה על כל השינוי שעשה, אבל גם מתנה מאלוהים ושלא ירשה לעצמו לפספס אותה. דיברתי גם עם בניון ואוחנה והסברתי להם בדיוק מי זה שלום ומה הקשיים שעבר בדרך, שיידעו לעזור לו כשצריך".

טיטי מספר על השנתיים של אדרי בקבוצה: "הוא עבר שנים רעות בליגות הנמוכות. היה לו שם לא טוב והמאמן לא רצה אותו בתחילת הדרך אבל לא ויתרתי, ידעתי שהכל בראש ואפשר לאפס אותו, עברנו איתו תהליך שיקום מקצועי, גם פסיכולוג הוא ראה בדרך, למד להתנהל נכון עם כסף והחיים, להיות פחות עצבני, להפסיק עם צהובים ואדומים כל הזמן, לא להגיב לשופטים ולכל הרעשים מסביב. הוא עשה שינוי גדול וזה הביא למצב שהוא סחב את הקבוצה על הגב".

עוד בוואלה!

שלום אדרי: "אין כיף כזה. חלמתי לכבוש בטדי והיום זה התגשם"

לכתבה המלאה
אפרים טאקה, שלום אדרי שחקני הפועל ניר רמת השרון. אדריאן הרבשטיין
נראה בדרך לשום מקום. שלום אדרי משמאל, בימי רמת השרון/אדריאן הרבשטיין

טיטי הוסיף ש"היו לו עליות וירידות, אבל במשך שנתיים ראו כל הזמן את השינוי ואת ההתקדמות שלו, איך הוא הופך לבוגר יותר, לבחור שמבין שזאת ההזדמנות האחרונה שלו ואם יפספס אותה, הוא יצטער על זה. היה לו ויכוח עם המאמן והמאמן אמר 'זה או אני או שלום', זאת הייתה החלטה קשה בשבילי כי רציתי את שניהם, אבל שלום מבחינתי היה חצי קבוצה, והיה גבר שבא לאימון והתנצל בפני המאמן ורצה לפתוח דף חדש. לצערי, המאמן בחר להתפטר. אם הוא לא היה עושה את השינוי בראש ובהתנהלות, הייתי הולך עם המאמן".

טיטי התרגש מהשער של אדרי אמש: "הגול שלו אתמול זה הכל תוצאה של בגרות. הוא היה המון זמן על הספסל, פעם הוא היה מגיב אחרת ועושה בעיות אבל היום הוא ילד טוב, הוא עבד והתאמן קשה והגיע מוכן כשקראו לו ואני גאה בו ובדרך שעבר. קיבלתי הודעות כאילו אני הבקעתי. היום כל טירה שמחה בשבילו, אנשים כאן הפכו לאוהדי בית"ר בגללו".

בסיום כשניגש אדרי לעמדת הראיונות, רוני לוי אמר לו: "מגיע לך, אתה עובד קשה", ואופיר חיים התלונן: "כל הכבוד שלום, אבל למה נגדי?".

ואדרי? הוא בסך הכל רצה לקחת הביתה את חולצת המשחק. כולם ניסו לשכנע את מאיר הרוש לתת לו אותה ללא הצלחה - אבל ביום כזה, זה הדבר היחיד שמטריד אותו.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. קובי אליהו
חדר ההלבשה מגובש מאי פעם. שחקני בית"ר חוגגים/קובי אליהו

2. היכולת לא מרשימה, חדר ההלבשה דווקא כן

כשרוני לוי הגיע לעמדת הראיונות בסיום ונשאל על שלום אדרי הוא אמר: "יש שחקנים שרק בגיל 25-26 תופסים את עצמם ומבינים מה צריך לעשות כדי להיות מקצוענים ולהילחם על הקריירה. אני שמח בשביל שלום שהוא לא איחר את הרכבת. הוא מתאמן קשה, בא בגישה נכונה, הוא התבגר".

לקבוצה יש עדיין הרבה מה לשפר - היכולת לא מרשימה ורוני לוי נראה יותר מוטרד מאשר שמח, אך הדבר הכי חיובי בינתיים הוא חדר ההלבשה ומערכת היחסים בין שחקנים שמתמודדים על אותם תפקידים. אופיר קריאף כבר חודש בחוץ, לא לקח חלק בארבעת הניצחונות ויחזור רק לאחר הפגרה - עדיין שמח עם כולם. אפשר לראות את זה גם על שי קונסטנטין ושחקנים נוספים, שלא קל להם לשבת משחק אחרי משחק על הספסל או ביציע, אך הגישה שלהם מאוד חיובית.

שחקן בית"ר ירושלים, גדי קינדה. קובי אליהו
יחסר לבית"ר בחיפה. קינדה/קובי אליהו

3. קינדה וקריאף ייעדרו נגד מכבי חיפה, פלומן בספק גדול

במחזור הבא בית"ר יוצאת למשחק חוץ אצל מכבי חיפה. גדי קינדה המוצהב ייעדר, כמו גם אופיר קריאף שככל הנראה חזר לאימונים מוקדם מדי והקרע בשריר עדיין לא התאחה אצלו לגמרי. פרדי פלומן יעבור היום צילום כאשר השחקן טוען שהוא אמור לנוח עשרה ימים, אך בבית"ר ייראו אם ניתן יהיה להכשירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully