וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: איביץ' מצא הרכב מנצח, ניקוליץ' מבטיח "לדבר על המגרש"

3.11.2019 / 6:33

המאמן מקצר את הרוטציה ומסביר: "אלו שמשחקים לא נותנים לי סיבה להוציא אותם". אופואדו רוצה חוזה חדש, ניקוליץ' אופטימי, גולסה: "מכבי תל אביב היא היריבה הכי גדולה של מכבי תל אביב"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

עיקרי הדברים

- במכבי תל אביב מרוצים: מקום ראשון, בלי הפסד, בלי ספיגת שער. אבל איביץ' מצא מה לתקן
- המאמן על קיצור הרוטציה: "שחקנים לא נותנים לי סיבות באימונים להוציא אותם מההרכב"
- ניקוליץ' עם כאב בברך ושבר באצבע, אבל נחוש לחזור. "עוד יראו מה אני יכול לתרום"
- צ'יקו אופואדו המצוי בכושר מצוין, מחכה לחוזה חדש
- אייל גולסה חזר להרכב אחרי שנה: "מכבי תל אביב היא היריבה של מכבי תל אביב"

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יצא מרוצה מאוד מהמשחק. איביץ'/יוסי ציפקיס

1. איביץ': "אפס ספיגות? אנחנו יכולים לשחק טוב יותר בהגנה"

שביעות רצון גדולה במכבי תל אביב אחרי ניצחון החוץ אתמול (0:2, שבת) על הפועל רעננה באצטדיון המושבה. גם אם האלופה לא שיחקה כדורגל מושלם ולמרות שבדקות מסוימות במחצית השנייה היא הייתה קרובה לספוג שער שוויון, המאמן ולאדן איביץ' יצא מהמגרש בתחושת סיפוק. גם כי הקבוצה במאזן זהה לזה מהעונה שעברה (23 נקודות מתוך 27 בתום תשעה מחזורים), גם בזכות העובדה שהיא שוב ניצחה ושמרה על רשת נקייה, אבל בעיקר בגלל שהמשחק אתמול הגיע חמישה ימים אחרי המשחק הגדול נגד הפועל באר שבע. "לנצח בחוץ 0:2 חמישה ימים אחרי דרבי (כך מכנה איביץ' את המשחק מול באר שבע) זה בהחלט מספק אותי", אמר המאמן הסרבי של מכבי תל אביב.

אגב, אם היה נדמה שאיביץ' קצת מרפה מהדרישות הגבוהות שיש לו משחקניו, הוא היה חייב להביא תובנה חדשה אותה ייקח מהמשחק: "אנחנו ממש לא משחקים משחק הגנה מושלם עד עכשיו. למרות שלא ספגנו העונה, אנחנו יכולים לשחק יותר טוב בהגנה. היריב שלנו הגיע לארבעה מצבי כיבוש. יותר ממה שעשתה הפועל באר שבע ואנחנו צריכים לעבוד על זה בטח, כשהקבוצה שמולנו מקבלת ביטחון ומקשה עלינו. משחק ההגנה שלנו לא היה מספיק טוב היום".

אנריק סבוריט עם יונתן כהן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ההרכב התגבש, הרוטציה התקצרה. כהן וסבוריט/יוסי ציפקיס

2. מחיר ההצלחה: שחקנים רבים לא מקבלים דקות

בעונה שעברה, אחרי לא מעט ניצחונות, איביץ' היה מבצע שניים ואפילו שלושה שינויים בהרכב. אתמול השינוי היחיד היה הכללתו של אייל גולסה בהרכב על חשבון רוסלן ברסקי, מה שמלמד על כך שהסרבי אולי מצא את האיזון שהוא חיפש ואולי אפילו את ההרכב האידיאלי מבחינתו. הסרבי טוען כי מדובר בשחקנים שלא נותנים לו סיבות להוציא אותם.

"הם עובדים קשה מאוד באימונים כל השבוע", הוא אמר, "אני עוקב אחריהם ורואה אותם מקרוב. הם לא נותנים לי סיבות להוציא אותם. אני יודע שיש שחקנים שרוצים לשחק יותר ואני לא יכול כרגע לתת כי אנחנו משחקים במפעל אחד, יש רק משחק אחד בשבוע בליגה. כשניכנס למעגל המשחקים בגביע המדינה, אוכל לתת ליותר שחקנים לקבל דקות".

דניאל טננבאום מכבי תל אביב עם ז'איר אמאדור. יוסי ציפקיס
טננבאום והצהובים ממשיכים לשמור על שער נקי/יוסי ציפקיס

3. גיליון הפציעות של ניקוליץ' הולך ומתארך

השניים הראשונים שעזבו אמש את המושבה היו ניק בלקמן ואורוש ניקוליץ'. הראשון הודח מהסגל בשני המשחקים האחרונים ובמכבי תל אביב סיפרו כי הוא סובל מפציעה קלה, אבל הסיפור הוא ניקוליץ', שמשחק בינתיים מחבואים עם הסגל ובכל שבוע נמצא במקום אחר. פעם אחת על הספסל ופעם אחרת ביציע כמו אמש. ביציאה מהמושבה חיכו לו אוהדי מכבי תל אביב וביקשו סלפי. אם לא רואים אותו על הדשא, לפחות יתפסו תמונה.

"אני מבטיח שעוד אדבר הרבה במגרש", אמר להם ניקוליץ' שסובל כבר חודש וחצי מכאבים בברכו, אך מסתבר שהוא גם שבר את אחת מאצבעות כף רגלו מתיקול של ז'איר אמאדור באימון. "ברור שאני כבר רוצה לשחק", אמר הסרבי לאנשים שהמתינו מחוץ לאצטדיון לחתימות ותמונות עם השחקנים, "אני מבטיח שעוד יראו את היכולות שלי".

איביץ' התייחס אליו אמש: "את הבעיה הרצינית שהייתה לאורוש ניקוליץ' פתרנו. עכשיו נשאר לראות מתי הוא ירגיש בנוח לחזור לשחק בצורה קבועה. לא פשוט לחזור לשחק אחרי שמונה חודשים שאתה פצוע. ראיתם שלאייל גולסה לקח שנה עד שהוא פתח בהרכב מאז שהוא נפצע. יש שחקנים שלוקח להם יותר זמן לחזור מפציעות ויש כאלה שחוזרים מהר יותר".

צ'יקו אופואדו מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
איביץ' מצא את החלוץ שחיפש. אופואדו/יוסי ציפקיס

4. אופואדו רוצה לחתום על חוזה חדש ולהישאר

צ'יקו אופואדו חווה כעת את התקופה הטובה ביותר שלו במכבי תל אביב. אמש כנראה רשם את השער הכי יפה שלו במדי הקבוצה וגם סידר אסיסט נהדר ליונתן כהן בדרך לשער השני. ההופעה אתמול הגיעה אחרי משחקים טובים בטדי ובאשדוד. הניגרי יסיים בתום העונה חוזה בן שנתיים במכבי תל אביב והוא מאוד רוצה להישאר.

אופואדו היה רחוק מלהיות קונצנזוס בקיץ האחרון ואם היה למכבי תל אביב קל להביא שחקנים חדשים, יתכן שהוא לא היה נשאר. אבל איביץ' מרכיב אותו הרבה פעמים בחלוץ מטרה ולא כשחקן כנף, התפקיד אליו הוא יועד מלכתחילה והניגרי נראה טוב בחוד. לא ברור אם איביץ' ראה את אופואדו חולף על פניו בדיוק כשהתראיין, ובכל מקרה הוא אמר בעניינו של הניגרי רק משפט אחד: "צ'יקו עוד יכול להיות יותר טוב".

אייל גולסה מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
אפילו לא יודע נגד מי משחקות היריבות. גולסה/יוסי ציפקיס

5. גולסה: "מכבי תל אביב היא היריבה של מכבי תל אביב"

364 ימים חלפו בין המשחק הקודם בו אייל גולסה פתח בהרכב של מכבי תל אביב לאתמול, אז הוא שב ל-11 של הצהובים. אף שבעונה שעברה מכבי רשמה עונה חסרת תקדים מהרבה בחינות, מוצא גולסה שיש בעונה הנוכחית אפילו משהו אחד יותר איכותי. "גם בעונה שעברה היינו מחויבים מאוד, אבל העונה זה אפילו בולט שמשחק ההגנה שלנו ממש טוב", אמר הקשר. "אנחנו עובדים העונה אפילו יותר ביחד. אנחנו לא סופגים".

זו אחת הפעמים הבודדות העונה שמכבי תל אביב משחקת לפני יריבותיה בצמרת. גולסה שנשאל אמש האם הוא יחזיק עכשיו אצבעות ליריבות של מכבי חיפה, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים, ענה בצורה אפילו מפתיעה: "אני אפילו לא יודע מי משחק נגד מי במחזור הזה, אני מתעסק רק בנו. מכבי תל אביב היא היריבה הכי גדולה של מכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully