וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באותו הרגע מכבי חיפה הבינה: יש פה משהו שונה

31.10.2019 / 14:00

המדליף נזרק. הלכלוכים נפסקו. הצעירים מחוברים. דווקא אחרי האימון הסוער, עם כל המריבות, העימותים והעצבים, מכבי חיפה הבינה מה שונה העונה הנוכחית מקודמותיה: הלכידות בחדר ההלבשה. כעת בכרמל יודעים מה צריך להיות הצעד הבא כדי ללכת עד הסוף

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מדי פעם בכל קבוצת כדורגל יש את האימונים האלה, יוצאי הדופן, בהם יש עימותים או אירועים קצת חריגים - אבל האימון שהתרחש בכפר גלים כמה ימים לפני המפגש מול מכבי תל אביב היה חריג בצורה שלא זכורה לאף אחד משחקני הקבוצה. זה התחיל באיחור של החלוץ מוחמד עוואד ובהערה של נטע לביא. "אתה יודע שזה קנס?", שאל הקפטן, ועוואד הגיב בביטול. אחרי האיחור הגיע עימות חריף מאוד בין הבלם הצעיר שי בן דוד לבין דולב חזיזה, כזה שנגמר רק בהתערבות של שחקנים. אם שני האירועים הללו לא מספיקים, "אימון הבלהות" (כמו שמכנים אותו כמה משחקני הקבוצה) המשיך כשהמאמן מרקו בלבול צרח ותקף בחריפות את שחקן הכנף ההולנדי יאניק וילדסחוט. "מרקו היה עצבני מאוד בצורה שלא ראינו אותו עד אז ומאז", נזכר שחקן בקבוצה, "הוא פשוט צרח בטירוף על יאניק שלא אהב את הדברים ונראה בהלם".

שחקני מכבי חיפה חוגגים. יוסי ציפקיס
מרגישים משהו שונה. שחקני חיפה חוגגים/יוסי ציפקיס

הרוחות הסוערות נמשכו באימון, שהיה גדוש באנרגיות ותקריות שלא נראו בשנים האחרונות בכפר גלים. הבלם עאיד חבשי והחלוץ ירדן שועה התעמתו, ובתגובה בלבול הורה להם לרוץ מסביב למגרש. שועה לא אהב את ההוראה וירד בהפגנתיות מכר הדשא. טרנט סיינסבורי ראה את התגובה של שועה, רץ לעברו והחל לצעוק לו "מה אתה חושב שאתה עושה?". שועה לא הגיב והסתובב עם תנועת ביטול ביד, מה שגרם גם לצ'ארון שרי להביע כעס גדול.

בכל מועדון אימון כזה היה גורר איתו כותרות לאורך שבועות רבים. כל הפסד שמגיע אחריו, בטח ההפסד הצורם למכבי תל אביב, היה הופך את האימון הזה למשמעותי וציון דרך, שלכאורה מעיד על הריפיון והמצב הלא טוב של הקבוצה. אלא שבמכבי חיפה של העונה יש משהו שונה. לא רק ביכולת, לא בעמידה על המגרש. יש משהו שונה בחדר ההלבשה. משהו שלא היה (בלשון המעטה) בשנים האחרונות: לכידות.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה: רמי גרשון חש בכאבים ונטש את האימון

לכתבה המלאה
נטע לביא שחקן מכבי חיפה מול בובקאר טראורה שחקן הפועל כפר סבא. יוסי ציפקיס
"אם כבר אתם מדליפים, לפחות אל תדליפו הכל". לביא/יוסי ציפקיס

"משפחה אמיתית"

מיד בסיום האימון נכנס לביא לחדר ההלבשה, ויחד עם עוד כמה שחקנים ותיקים פנה לחבריו. "היה פה אימון זוועתי אבל בואו לא נדליף אותו לתקשורת, בואו נשמור מה שהיה כאן בפנים", ביקש הקפטן, והוסיף משהו מפאת חוסר האמונה שאחרי אימון רווי כל כך באירועים חריגים שום דבר לא ייצא לתקשורת: "ואם כבר אתם מדליפים, אז אל תדליפו הכל".

לביא וחלק מחבריו לא האמינו שהבקשה שלו תתקבל, אבל בפועל עד היום לא נכתבו הסיפורים מאותו אימון. השחקנים שמרו אחד על השני, ולמעשה חזיזה ובן דוד התפייסו כבר בסוף אותו אימון, וגם בין חבשי לשועה היחסים מצוינים. "יש השנה אווירה של משפחה אמיתית בין השחקנים", קובע אחד מהשחקנים הבכירים בקבוצה, "בכל עונה אחרת הדברים היו יוצאים ויוצרים כנראה כדור שלג שהיה קשה לעצור, אבל השנה יש פה חבורה שרובה הגדול מגובש מאוד. קשה לייצר סכסוכים אמיתיים בינינו. אם יש ריבים הם חלק מאמוציות של אימון או משחק אבל לא קנאה או יריבות כמו שהיה פה בעונות הקודמות".

הסיפור הזה לא רק ממחיש את הלכידות בחדר ההלבשה, אלא כנראה מסביר את ההבדל בין מכבי חיפה הנוכחית למכבי חיפה של עונות קודמות. הרי גם השנה היא לא מבריקה במיוחד, אבל לא מתפרקת, מצליחה לצאת עם נקודות גם במשחקים בינוניים, ובינתיים, נכון למחזור השמיני, חזק בתמונת הצמרת. אז מה מוביל לשינוי?

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. שלומי גבאי
קיווה לחבורה מגובשת, בינתים זה עובד. בלבול/שלומי גבאי

להעיף את המדליף

בעונה שעברה כשמרקו בלבול הגיע לקבוצה הוא קיבל החלטה ביחד עם ראשי המועדון: לבנות את הקבוצה בעיקר מצעירים ישראלים מוכשרים. ירדן שועה, דולב חזיזה ומקסים פלקושצ'נקו הובאו לקבוצה. צעירים מקומיים דוגמת עופרי ארד, עאיד חבשי, רז מאיר, מוחמד עוואד, שון וייסמן, נטע לביא ואחרים זכו למעמד שונה ומובילים את הקבוצה במקום להיות שחקנים משלימים. אל הצעירים הללו ואל האנרגיות שלהם התחברו מיד שחקנים ותיקים דוגמת גל אלברמן שהפך בינתיים לעוזר מאמן, גיא חיימוב, סאן מנחם ואחרים. "העובדה שכולם באותו ראש עוזרת לחדר ההלבשה להיות חזק", קובע גורם במועדון, "צריך לראות שגם כשיצאו דברים רעים במועדון, הם לא הגיעו מתוך חדר ההלבשה אלא ממקומות אחרים, וזה משהו שהשחקנים והצוות צריכים לקבל עליו שאפו גדול".

אם צריך עוד דוגמה לחוזק ולחוסן של חדר ההלבשה הירוק, אפשר לקבל אותה בסיפור הבא. בקרב השחקנים הייתה תחושה שאחד מהשחקנים מדליף באופן שיטתי כנגד חבריו לקבוצה. הם עשו מעשה, ופנו לגורמים במועדון. "לא יכול להיות שמדברים ומוציאים דברים על אחד מאיתנו", הם סיפרו, ובמועדון אכן עשו כל מיני תרגילים לברר האם הטענה נכונה. משהתבררה כנכונה, בחיפה עשו הכל כדי להראות לשחקן את הדרך החוצה, וזה אכן קרה: השחקן עזב. "בעבר כשחשדו שיש מדליף כינסו את כולם וביקשו להוציא פלאפונים, וזה גרם לתסיסה", מסביר שחקן בקבוצה, "היום כולם מבינים שאפשר לדבר עם עיתונאים אבל לא ללכלך על חברים. היום בקבוצה מבינים שמי שילכלך בכוונה על שחקן אחר יהיה בבעיה. גם העיתונאים מבינים שאם יתנכלו לשחקן בלי סיבה אמיתית, גם השאר לא ישתפו איתם פעולה".

כעת עם חדר הלבשה מגובש בחיפה צריכים ללכת צעד אחד קדימה ולבנות גם יכולת יותר טובה כדי שבסוף העונה הם יישארו עם יותר ממחמאות. "אין ספק שנבנתה פה קבוצה עם אופי, אבל אופי לבד לא יביא תארים, ועכשיו יש לנו גם בסיס מנטלי וגם של נקודות כדי להתחיל ולהראות כדורגל טוב יותר ולהתמודד עד הסוף", קובע אחד מהשחקנים הצעירים בקבוצה, "המשחק מול הפועל תל אביב הוא המבחן האמיתי הראשון כי הם יגיעו כחיה פצועה. זו ההזדמנות שלנו להראות שהאופי והביחד הזה גורם לנו גם להתחיל להיות יציבים. אם נעשה את זה, השנה אפשר באמת יהיה ללכת עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully