וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת העל לנשים פנתה למשרד הספורט: דורשים תקצוב שוויוני

לאחר שהתקציב שהבטיח משרד התרבות והספורט בבג"צ קוזז בכמעט מחצית, המנהלת הודיעה כי אם ההחלטה לא תשונה, היא תיאלץ לפנות לבית המשפט העליון פעם נוספת: "ענפי הגברים מקבלים תמיכות מוסוות בסכומים אסטרונומים"

איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים. לירון מולדובן
המכתב יעזור? איריס שטארק/לירון מולדובן

מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל שלחה מכתב למשרד התרבות והספורט ולמשרד האוצר שבו היא דורשת תקצוב שוויוני לכדורסל הגברים. במנהלת טוענים כי בניגוד להתחייבות לבג"צ, בפועל תקציב הקבוצות בשנת 2018 עמד על 420 אלף ₪ בלבד לקבוצה ובשנת 2019 מתכוון המשרד לבצע קיצוץ נוסף, ולהפחית 150 אלף ₪ לכל קבוצה מ-450 אלף ש"ח כפי שהתחייבה המדינה בפני הבג"צ. הקיצוץ צפוי לפגוע באופן דרסטי בקבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל .

על פי מכתבו של היועץ המשפטי למנהלת, מדובר בהפרה חמורה של התחייבות המדינה לבג"צ, אשר למעשה לא הקצתה את המקורות התקציביים להם התחייבה לדרישת בג"צ, לצורך לתמיכה בקבוצות הנשים.

במכתב, שנשלח אתמול (רביעי) למנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי, נכתב: "מזה שנים רבות שספורט הנשים בכלל ובפרט במדינת ישראל סובל מתקצוב חסר, מה שמוביל לקשיים משמעותיים ביכולת ההתנהלות של קבוצות ספורט נשי בכלל ובפרט בענף הכדורסל. בעוד ענפי הספורט הגבריים זכו עשרות שנים לתמיכות "מוסוות" בסכומים אסטרונומיים באמצעות "מענקים מיוחדים" ובהמשך באמצעות הסכמי "שיווק" פיקטיביים. קבוצות הנשים תוקצבו בתקצוב נמוך מאוד, ועודן מתוקצבות כך ולא זוכות ליחס הראוי להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully