וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיירי שבר שיא היסטורי, דונצ'יץ' מצית את הדמיון: סיכום הלילה ב-NBA

רכז ברוקלין הפך לראשון שקולע 50 נקודות בבכורה, כוכב דאלאס היה רחוק נקודה משיא קריירה, וגם: הרוקיז שהלהיבו בבכורה שלהם

עריכת וידאו: מתן חדד

אחרי ליל הפתיחה שכלל שני משחקים גדולים, המחזור השני של ה-NBA כלל 11 משחקים כשגולת הכותרת שלו היתה הבכורה המדהימה של קיירי אירווינג בברוקלין. הרכז הפגיז 50 נקודות שלא הספיקו בהפסד הדרמטי בהארכה מול מינסוטה, אבל שבר שיא היסטורי של נקודות לשחקן בבכורה בקבוצתו. השיא הקודם היה שייך לקיקי ואנדוויי שקלע 47 בבכורה שלו בפורטלנד ב-1984.

עד להצגה הזו של קיירי, היו רק שישה שחקנים בהיסטוריה של ברוקלין שהגיעו לרף 50 הנקודות, האחרון שבהם היה דרון וויליאמס ב-2012. האחרון שהגיע ל-50 נקודות בערב הפתיחה היה אנתוני דייויס ולפניו עשה את זה רק מייקל ג'ורדן. "העבודה לא נעשתה", אמר קיירי לאחר המשחק, "המשחק הזה ייזכר בספרים, אבל יש לו ערך מופחת כי לא ניצחנו".

בסוף המחצית הראשונה לקיירי היו 25 נקודות אבל רק 3 אסיסטים והנטס פיגרו ב-12 הפרש. בהפסקה המאמן קני אטקינסון התריע על כך שלקבוצה יש רק 8 אסיסטים וברבע השלישי היה נראה שקיירי מנסה למסור יותר, אבל רצה הגורל והוא היה זה שהחטיא את הזריקה האחרונה במשחק וגם החטיא אותה. "זה רק משחק אחד", הוסיף קיירי, משחק אחד מתוך 82, אין מה להילחץ. להבא צריך לדעת לגמור משחקים כאלו".

קיירי אירווינג, ברוקלין נטס. AP
בכורה הכי מוצלחת אי פעם. קיירי אירווינג/AP

עוד שחקן שפתח את העונה בצורה מוצלחת הוא לוקה דונצ'יץ'. הסלובני הנהדר פתח את עונתו השנייה עם 34 נקודות ב-100:108 הביתי על וושינגטון. דונצ'יץ' קלע 32 נקודות כבר אחרי שלושה רבעים, עד שבראדלי ביל לקח אותו כפרוייקט אישי ברבע האחרון. השניים גם התעמתו ביניהם וביל אף הורחק לקראת הסיום בגלל טכנית שנייה.

"זה היה נהדר, זה היופי שבכדורסל", אמר בסיום דונצ'יץ' שהיה רחוק רק נקודה משיא הקריירה שלו ושבר את שיא הנקודות לערב פתיחה עבור שחקן מתחת לגיל 21. על העימות עם בראדלי ביל אמר דונצ'יץ': "על הפרקט אין חברים. אני מכבד אותו על זה. הוא הראה שהוא שומר נהדר ולא רק שחקן התקפה טוב ואני מכבד אותו על זה".

ביל פרגן לכוכב הצעיר של דאלאס ואמר: "הוא שחקן שמאוד קשה לשמור עליו, הוא יכול לקחת איזו זריקה שהוא רוצה, אני חושב שנתנו לו להרגיש יותר מדי בנוח. אני רק רציתי לתסכל אותו קצת ולהוציא אותו מהנוחות שלו.

עוד בוואלה!

50 נקודות לקיירי בבכורה בברוקלין, דנבר ניצחה בפורטלנד

לכתבה המלאה
לוקה דונצ'יץ' דאלאס. רויטרס
כמעט שיא קריירה כבר בערב הפתיחה. לוקה דונצ'יץ'/רויטרס

* כשפילדלפיה ובוסטון נפגשות, זה חייב להיות מעניין, לאור העובדה ששתיהן מועמדות ללכת חזק השנה במזרח. כצפוי, התפתח משחק חם, כשג'ואל אמביד חטף מכה לפניו שגרמה לו לדמם מהפה ולבדוק אם השיניים שלו עדיין במקום. "הייתה פה אווירת פלייאוף", אמר ג'וש ריצ'רדסון מפילדלפיה, "היה פה טירוף עוד לפני השריקה". הסיקסרס בסופו של דבר ניצחו בקלות, 93:107, כשמי שבולט הוא בן סימונס. הוא אומנם לא הצליח לקלוע שלשה (משחק 161 ברציפות), אבל כן נהנה מערב מצוין של 24 נקודות, 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. "אני מיומן, אני מחונן, אני די טוב במה שאני עושה", אמר בסיום סימונס. בצד השני, קמבה ווקר סיים עם 4 מ-18 מהשדה בבכורה שלו בבוסטון. "היה ערב קשה לרבים מאיתנו", אמר ווקר בסיום, "הלוואי ויכולתי לשחק טוב יותר עבור החבר'ה האלה".

* הקהל במיאמי מילא את האולם בתקווה לראות את ג'ימי באטלר בבכורה בהיט, אבל במקום זה קיבלו הצגה של הרוקיז - קנדריק נאן וכריס סילבה - בניצחון 101:120 על ממפיס, אחרי רבע אחרון של 17:37. עם זאת, אחד השחקנים המסקרנים על המגרש היה ג'ה מוראנט, הרוקי של הגריזליס, הבחירה מספר 2 בדראפט אחרי זאיון וויליאמסון, שבבכורה שלו בליגה קלע 14 נקודות. הוא פתח טוב, קלע את ארבע הזריקות הראשונות שלו, סיים את המחצית הראשונה עם 5 מ-7 מהשדה, אבל רשם עבירה רביעית 17 שניות אחרי פתיחת המחצית השנייה, וסיים את המשחק עם 6 מ-12 מהשדה. "אני לא חושב על הדברים החיוביים, אלא מתרכז בשליליים", אמר מוראנט, "הרגשתי שיכולתי להיות טוב יותר בהרבה דברים, לעזור לחברים שלי לשמור על הקצב. אבל מיאמי ניצלו טוב את כל הטעויות שלנו".

* גם הרוקי המסקרן של הניקס, אר-ג'יי בארט, ערך בכורה וקיבל שיעור חשוב בערב הראשון שלו בליגה. בארט הוליך את ניו יורק ליתרון אחרי שעזר לקבוצתו למחוק פיגור 16 נקודות, אבל ברבע האחרון סן אנטוניו ניצחה 27:37 בדרך ל-111:120. "אתה חייב להמשיך, במיוחד כשאתה ביתרון", אמר בארט, שבמשחקו הראשון ב-NBA קלע 21 נקודות ב-9 מ-13 מהשדה, כולל 5 ריבאונדים ו-2 אסיסטים ב-37 דקות, "אתה חייב להמשיך להלחיץ אותם, כי כמו שאנחנו לא מתכוונים להיכנע, גם היריבה לא מתכוננת להיכנע". מאמן ניו יורק דייויד פיזדייל מרוצה מהבכורה של הבחור הצעיר: "אמרתי לכם, כשהפופקורן מתפוצץ, הבחור יהיה מוכן". בצד השני, בספרס, דג'ונטה מארי שיחק את משחקו הראשון מאז שקרע את הרצועה באוקטובר שעבר, וקלע 18 נקודות. "אני מבורך, ומרגיש אסיר תודה", אמר, "השקעתי הרבה עבודה, אבל נותרה לי עוד הרבה עבודה. לפני שנה הייתי בבית, לא יכולתי ללכת, ושנה לאחר מכן אני שוב על המגרש, כך שאני אסיר תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully