וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בינ"ל קבע: ישראל מדורגת ראשונה בקידום מאמנות באיגודי ספורט

בסקר שנערך ב-20 במדינות באירופה, נמצא כי ישראל מקדימה את ספרד, פינלנד, גיאורגיה, צרפת ועוד. כן עולה מהסקר כי ישראל מדורגת רביעית במספר מאמנות העילית המועסקות בפדרציות הספורט במדינה

אירוע נשים של "אתנה". רונן טופלברג,
אירוע נשים של "אתנה"/רונן טופלברג

על פי סקר בינלאומי שנערך ב-20 מדינות אירופיות ובהן ישראל, שנערך במסגרת תכנית All in for gender balance in sport המתקיימת ביוזמת האיחוד האירופי ובשיתוף הוועד האולימפי הבינלאומי, מדורגת ישראל במקום הראשון בקטגוריית איגודי הספורט שנקטו בפעולות להגדלת מספר המאמנות בכל מדינה. בין היתר נבחנה מדינת ישראל בפעילות אותה מקדמת "אתנה", והיא מדורגת ראשונה עם 78% במספר הפעולות שננקטו, ואחריה ספרד עם 74%, פינלנד עם 54%, גיאורגיה עם 54% וצרפת עם 45%.


כמו כן, ישראל ממוקמת במקום הרביעי בקטגוריית הפעולות שנעשו על ידי איגודי הספורט במדינה כדי להביא יותר נשים לתפקידי קבלת החלטות. ישראל, בשל התכנית לייצוג הולם של משרד התרבות והספורט, מדורגת בקטגוריה זו רביעית עם 67%, אחרי ספרד עם 85%, צרפת עם 84% ופינלנד עם 79%.

עוד נבדק אחוז מאמנות העילית המועסקות בפדרציות הספורט בכל מדינה. ישראל במקום הרביעי בקטגוריה זו עם 25% מכלל המאמנים, אחרי ליטא עם 36%, צ'כיה עם 33% וגאורגיה עם 27% ולפני אלבניה ואוסטריה עם 22% כ"א, ובלגיה עם 22%, פינלנד וצרפת עם 21% כ"א, אזרביג'אן והולנד עם 19%, סרביה עם 16%, דנמרק ופורטוגל עם 15% וקרואטיה עם 13%.

בנוסף, שתי תכניות בהובלת "אתנה" - תכנית למניעת מצבי הטרדה מינית בספורט בשיתוף עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות הטרדה מינית ותכנית השגרירות בה משתתפות 30 ספורטאיות על במדינת ישראל, נבחרו להיות חלק מספרייה אינטרנטית של תכנית All in for gender balance in sport, הזמינה לכל. שתי התכניות הן חלק מ-25 התכניות הבולטות ביותר מתוך תשעים תכניות שפורסמו המתבצעות ברחבי אירופה.

אירוע נשים של "אתנה". רונן טופלברג,
אירוע נשים של "אתנה"/רונן טופלברג

בנושא אחר, ביום שישי יתקיים אירוע "אתנה הולכות רחוק" של משרד התרבות והספורט והפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל "אתנה", בשיתוף עיריית הרצליה, ובהשתתפותן של אלפי נשים ונערות מכל רחבי הארץ. האירוע ייערך השנה לראשונה בפארק הרצליה.


שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב: "מאז כניסתי לתפקיד, ספורט הנשים בישראל נמצא בתנופה עצומה, ולאורך תקופה ארוכה אנו עדות לזכיות בתארים ברמות הגבוהות בעולם של הספורטאיות הישראליות. אני מקווה ומאמינה כי מגמה זו תמשך ותתבטא גם באולימפיאדת טוקיו בקיץ הבא. באמצעות הפרויקט הלאומי 'אתנה', הנחנו את התשתית עבור ילדות ונערות בכל רחבי הארץ מבלי לדלג על הפריפריה, שיביאו הישגים בינלאומיים גם בשנים הבאות. האירוע 'אתנה הולכות רחוק', מוקדש כל כולו לאותן הנשים. גם לאלו העוסקות בפעילות ספורטיבית יומיומית וגם לאלו המבקשות לעשות את הצעד הראשון בתקווה שגם הן יהפכו להיות האלופות הבאות שמביאות לנו הרבה כבוד בעולם".

עמרית ינילוב-עדן, מנכ"לית הפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל "אתנה", מסרה לקראת האירוע: "לאחרונה נכחנו כי קידום ילדות נערות ונשים בספורט הינו נושא החובק מדינות רבות בעולם נוכח מיעוט העוסקות בספורט בכלל ובספורט תחרותי בפרט. 'אתנה', היחידה המקצועית לקידום ספורט נשים במכון וינגייט, פועלת בתוכניות רבות וייחודיות בנושא ואנו רואים שיפור משמעותי אך הדרך עוד ארוכה בנושא תקצוב ובשינוי עמדות הציבור ביחס לספורט תחרותי לנשים. אירוע 'אתנה הולכות רחוק' הוא הקול קורא לציבור הנשים 'בואו הצביעו ברגליים', בואו היו שותפות לקידום ספורט לנשים בישראל. אנחנו שחקניות שוות במגרשים וצופות שוות בקהל חובבי הספורט".

במסגרת האירוע, ניתן יהיה להתנסות ולהתחרות במגוון ענפי ספורט מגוונים וליהנות מפעילויות כושר שונות ואתגריות. כמדי שנה, תתקיים צעדת הנשים הגדולה בישראל, לאורך שבילי פארק הרצליה (3 ק"מ), במקביל יתקיים הפנינג ספורטיבי גדוש בפעילויות בו ייקחו איגודי הספורט. בין הפעילויות שיתקיימו ופתוחות להרשמה ללא עלות: מתחמי חימום, קצב וזומבה, סופטבול, אופניים, אופני יד ואופני טנדם, רוגבי, קיקבוקס, Drums alive , טרמפולינות, מתקן טבעות, טאי צי, פילאטיס, יוגה, גלגיליות, דוכני מוצרי ספורט ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully