וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיליאן אמבפה שבר את השיא של מסי: "רציתי להראות שקשה להסתדר בלעדיי"

כוכב פריס סן ז'רמן הפך לצעיר ביותר שעובר את רף 15 השערים בליגת האלופות ולראשון שכובש שלושער כמחליף מאז 2008. טיאגו סילבה: "הוא מדהים, זו הקבוצה הטובה ביותר שהייתה פה מאז שהגעתי"

קיליאן אמבפה ממשיך לבסס עצמו כאחד הכוכבים הגדולים בכדורגל העולמי. אלוף העולם הצרפתי, רק בן 20, חזר מפציעה עם שער ובישול כמחליף מול ניס במחזור הליגה האחרון בצרפת, והערב (שלישי) שוב קם מהספסל וכיכב עם שלושער ובישול תוך 22 דקות ב-0:5 הקליל של פריס סן ז'רמן בבלגיה מול קלאב ברוז'. אלופת צרפת עם מאזן מושלם אחרי שלושה משחקים בבית א' וניצחון ביתי על ברוז' בעוד שבועיים יבטיח לה את הכרטיס לשמינית הגמר כבר במחזור הרביעי.

אמבפה התראיין בסיום ל-RMC ספורט ואמר: "רציתי לפתוח, חשבתי שאהיה בהרכב במשחק הזה. המאמן החליט אחרת ואני צריך לקבל את זה. רציתי להראות שקשה להסתדר בלעדיי. כשנעדרתי, האחרים שיחקו טוב מאוד. אני רוצה להילחם על המקום שלי ולעזור לקבוצה להצליח".

"אמבפה שהיה פשוט מדהים", אמר טיאגו סילבה. "אני לא מופתע מהיכולת שלו בגלל שאני מודע לכמה שהוא מוכשר. אני חושב שזו הקבוצה הטובה ביותר שהייתה לנו מאז שהגעתי לכאן לפני שמונה שנים".

קיליאן אמבפה שחקן פריס סן ז'רמן. GettyImages
לקח את הכדור הביתה בפעם הראשונה בליגת האלופות, וכנראה לא האחרונה. קיליאן אמבפה/GettyImages

אמבפה הפך למחליף הראשון שכובש שלושער בליגת האלופות מאז אוקטובר 2008, אז יוסבה יורנטה עשה את זה במדי ויאריאל מול אולבורג הדנית. הוא כמובן גם הצעיר ביותר שחגג שלושער כמחליף במפעל המרכזי של אירופה.

בכלל, רק ארבעה שחקנים כבשו שלושער בגיל צעיר יותר בליגת האלופות. אף אחד מהם כאמור לא כמחליף. הצעיר מכולם היה ראול (בן 18 ו-113 ימים באוקטובר 1995), האחרון היה ארלינג הולאנד הנורבגי של זלצבורג בחודש שעבר (בן 19 ו-58 ימים) ואיתם גם ויין רוני ויעקובו אייגבני הזכור לטובה, שעשה את זה בגיל 19 ו-306 ימים כשחקן מכבי חיפה מול אולימפיאקוס בספטמבר 2002.

סך הכול יש לחלוץ כבר 17 שערים במסגרת ליגת האלופות, בגיל 20 ו-306 ימים ואחרי 27 משחקים בלבד. הוא הראשון שעושה את זה לפני גיל 21 ועקף בכך את השיאן הקודם ליאונל מסי שהגיע ל-15 שערים בגיל 21 ו-288 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully