וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המקצועית התנצלה על הטעויות שקיפחו את הפועל רעננה

הוועדה של איגוד השופטים פרסמה את המסקנות והודתה: השער של הקבוצה מהשרון נגד הפועל חיפה נפסל בטעות והגיע לה פנדל

צילום וידאו: לירון מולדובן, עריכת וידאו: מתן חדד

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים פרסמה היום (שלישי) את המסקנות שלה מהשימוש במערכת VAR במחזור החוף בליגת העל. על סדר היום עמד כמובן המשחק בין הפועל רעננה להפועל חיפה, בו הקבוצה מהשרון קופחה פעם נוספת. הוועדה ביקרה את ההחלטות של השופט השופט הראשי נאאל עודה ושופט ה-VAR, ארז פפיר.

בהודעה נכתב: "הוועדה המקצועית מצרה על האירועים במשחק בין הפועל רעננה להפועל חיפה, תפיק לקחים, והנחיות לשופטים יועברו בהתאם לצורך מניעת אירועים מסוג זה בהמשך. עם זאת, הוועדה דוחה בתוקף כל ניסיון להשליך מאירועי משחק ספציפי כזה או אחר על כלל תהליך הטמעת מערכת ה-VAR ותוצאותיו".

בנוגע למשחק בין רעננה להפועל חיפה פורסמו המסקנות הבאות:

1. בדקה ה-25 צדק שופט ה-VAR כאשר המליץ לשופט לבחון פסילת שער שגויה של רעננה. אמנם התקיים מגע בין התוקף למגן, אך לא כזה המצדיק עבירה ופסילת שער. השופט טעה פעם נוספת, כאשר לאחר בחינת האירוע על גבי המסך, לא שינה את החלטתו ופירש את האירוע לא כטעות ודאית וברורה. כמו כן, אופן העברת המסרים והשת"פ בין שופט ה-VAR לשופט לא היה החלטי כמצופה.

2. בדקה ה-45 טעה השופט כאשר לא פסק על פנדל לזכות רעננה לאחר הכשלת תוקף תוך דחיפה מאחור. טעה גם שופט ה-VAR כאשר לאחר בדיקת האירוע בהילוכים החוזרים לא זיהה כי מדובר בטעות ודאית וברורה ולכן לא המליץ לשופט לבחון את האירוע במסך.

3. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה צדק השופט כאשר לא פסק על פנדל לזכות רעננה. אמנם התקיים מגע בין המגן לתוקף, אך לא כזה המצדיק שריקה לעבירה. שופט ה-VAR פעל כמצופה, כאשר לאחר בדיקת האירוע בהילוכים החוזרים אישר את החלטת השופט.

נאאל עודה שופט כדורגל שולף כרטיס צהוב לשחקן הפועל רעננה יוג'ין אנסה. קובי אליהו
טעויות חמורות. עודה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully