וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "אם היינו משחקים דאימונד, הייתי זוכה במיליון דולר וחצי"

22.10.2019 / 12:17

אחרי ההצגה הגדולה מול הפועל תל אביב, הפורוורד הוותיק מנתח כל אחד מהנתונים בשורה הסטטיסטית המגוונת שלו: "אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה שיחקתי כל כך הרבה. זו הסיבה שבחרתי במכבי אשדוד, אני רוצה להרגיש אחראי, גם כשמפסידים"

עריכת וידאו: מתן חדד

הפועל תל אביב נקלעה אמש (שבת) לפתיחת העונה החלשה ביותר שלה זה 21 שנים, כשלראשונה מאז עונת הירידה ב-1999 היא עומדת על מאזן 3:0.

האחראי המרכזי לכך, לפחות בכל הנוגע לצד המנצח, היה הפורוורד הוותיק של מכבי אשדוד, ליאור אליהו, שניפק תצוגה מרשימה של 22 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים בדרך ל-76:83 של קבוצתו. בשיחה עם וואלה! ספורט הוא ניסה לנתח ולהסביר כל אחד מהנתונים בשורה הסטטיסטית המגוונת שלו.

ליאור אליהו. עודד קרני, מנהלת הליגה, אתר רשמי
איזה ערב. אליהו/אתר רשמי, עודד קרני, מנהלת הליגה

36 דקות

הכי הרבה במשחק ליגה מאז פברואר 2017

"לא שיחקתי כל כך הרבה דקות כבר כל כך הרבה זמן, שאפילו אני לא זוכר מתי זה קרה. מלכתחילה יש לנו קבוצה 'קצרה', וידענו שנחסר במשחק הזה את באק הנטון. דיברתי עם השחקנים לפני המשחק, ואמרתי להם שכל אחד יצטרך לתת מעצמו יותר. לא חשבתי שאשחק כל כך הרבה, ובלהט המשחק גם לא חשבתי יותר מדי על העייפות, אבל כן, אני חייב להודות שבדקות האחרונות קצת התקשיתי. זה קושי חיובי, ואני מקבל אותו באהבה".

עוד בוואלה!

מכבי אשדוד הנחילה להפועל תל אביב הפסד שלישי רצוף, ליאור אליהו בלט

לכתבה המלאה

22 נקודות

הכי הרבה מאז פברואר 2016

"אני מבין שהתפקיד שלי קבוצה שונה ממה שהיה לי בשנים האחרונות בהפועל ירושלים. זה היה אחד השיקולים לבחור באשדוד: רציתי לשחק הרבה וליהנות. אתמול ניצחנו, וזה תמיד כיף, אבל אני בטוח שיהיו גם הפסדים, ואני רוצה להרגיש אחראי, לדעת שיש לי חלק יותר אינטגרלי בכל מה שנעשה. הפסדנו להפועל בגביע ווינר, אבל זה היה יומיים אחרי שבראד גרינברג הצטרף לקבוצה, לא באנו מספיק מוכנים, ובכלל, קשה יותר לשחק מול הפועל בחוץ. אני זוכר שספגנו אז מספר הזוי של סלים קלים במתפרצות. צמצמנו באופן משמעותי את מספר האיבודים שלנו (22 בהפסד לעומת 11 אמש), ולכן גם ספגנו הפעם 76 נקודות ולא 111".

15-10 לשתיים

הכי הרבה סלי שדה מאז פברואר 2016

"66 אחוזים זה לא רע, אבל היו לי כבר משחקים עם אחוזים טובים יותר... אני מודע לעובדה שבאשדוד אני צריך לקחת על עצמי יותר".

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
"תפקיד שונה ממה שהיה לי בשנים האחרונות בהפועל ירושלים". אליהו/דני מרון

0-0 לשלוש

זרק שתי שלשות בשש העונות האחרונות
לא קלע שלשה מאז אפריל 2015

"נעבור לשאלה הבאה".

8-2 מהעונשין

לאורך העונה שעברה כולה: 8-2

"אני צריך להיות יותר טוב בנושא העונשין. אני מנסה לשחרר את זה כמה שיותר, ולא לחשוב יותר מדי".

7 ריבאונדים (3 בהתקפה)

"באק ריבאונדר נהדר, וידעתי שאצטרך לחפות עליו. אבל שבעה ריבאונדים זה מספר נחמד, לא יותר".

7 אסיסטים

"הכדור הגיע אליי הרבה והמשחק עבר דרכי, ומספר האסיסטים גבוה בעיקר לאור העובדה שהחבר'ה קלעו... היה לנו יום מצוין, אבל האמת היא שיכולנו לקלוע גם 95 או 100 נקודות. הכי חשוב זה שהשגנו יחד ניצחון ראשון העונה. אנחנו לא משלים את עצמנו שנילחם על מקומות 3-1, ולכן כל ניצחון כזה הוא חשוב".

ליאור אליהו שחקן מכבי אשדוד. דני מרון
"לא משלים את עצמנו שנילחם על מקומות 3-1". אליהו/דני מרון

4 עבירות

משחק שני ברציפות עם ארבע עבירות

"היו שתי עבירות שהשופטים היו יכולים שלא לשרוק... אני יודע שבגלל התפקיד שלי בקבוצה, ובגלל העובדה שבונים עליי להרבה דקות, אני צריך יותר לשמור על עצמי, אבל אני משתדל לא לתת סלים קלים ומבין שלפעמים עליי להקריב מעצמי".

סחיטת 7 עבירות

"זה היה משחק של שביעיות. שבעה ריבאונדים, שבעה אסיסטים, סחיטת שבע עבירות. אם זה לא היה כדורסל, אלא דאימונד, הייתי זוכה במיליון דולר וחצי! הפועל, באופי שלה, ולא משנה בכלל מי המאמן ומי השחקנים, היא קבוצה אגרסיבית מאוד, שתמיד מבצעת הרבה עבירות".

מדד 26

"כשאני נכנס לאתר מנהלת הליגה, ורואה את התמונות של כוכבי הערב בחמישיית החלומות, אני לא לגמרי מצליח להבין מה הולך שם. מעולם לא שיחקתי בפנטזי, אבל אולי כדאי שאתחיל עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully