וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הבצורת של עדן בן בסט: הנתונים לקראת מחזור 7 בליגת העל

חלוץ הפועל חיפה יסגור 366 ימים ללא שער, עמיר תורג'מן לא ניצח כבר 14 משחקים, הפועל תל אביב קרובה לשחזור פתיחת העונה העגומה של 2007/08 ועד כמה יוסי אבוקסיס אוהב את מכבי חיפה? הנתונים והמספרים, כולל אסי טובי, יאיא פטי ואפילו עופר דגמי

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מיטש גולדהאר ומכבי תל אביב

שבת, 18:00: הפועל תל אביב - הפועל כפר סבא (ספורט 4)

* הפועל תל אביב עדיין ללא ניצחון העונה (ליגה וגביע הטוטו) והפסידה שבעה מ-11 משחקיה הרשמיים, כולל 3:2 להפועל כפר סבא בבית בגביע הטוטו.

* בעונת הירידה ניצחה הפועל תל אביב במחזור השישי, כך שזו הפעם הראשונה מאז עונת 2007/08 שהיא מגיעה ללא ניצחון למחזור השביעי. ניצחון הבכורה אז הושג בדרבי במחזור התשיעי.

* הפועל כפר סבא הפסידה בפעם האחרונה שהתארחה אצל הפועל תל אביב במסגרת ליגת העל, אבל לפני כן היה לה רצף מוצלח כאורחת אצל האדומים, עם שבעה משחקים ללא הפסד (חמישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו).

* הפעם הקודמת ששתי הקבוצות נפגשו במחזור השביעי הייתה לפני 21 שנים. אז, באוקטובר 1998, הפועל תל אביב נאלצה לארח בהרצליה בגלל שזרוע בבלומפילד וניצחה 1:3. יניב אברג'יל כבש ראשון, אבל אייל בן עמי, אסי טובי וסבסטיאן סימרוטיץ' הפכו ברבע השעה האחרונה.

* אופיר חיים פוגש את הפועל תל אביב במחזור השביעי, כתשעה חודשים אחרי שפוטר ממנה לאחר מאזן של ניצחון בודד בשבעה משחקי ליגה.

* שבע מתוך שמונה הנקודות של כפר סבא העונה הושגו במשחקי חוץ.

אופיר חיים. וידאו תגובות מכבי פתח תקוה - הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
אפיזודה קצרה באדום. אופיר חיים כמאמן הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

שבת, 19:00: הפועל חדרה - מכבי נתניה (ספורט 5 לייב)

* מפגש שמיני בין הקבוצות בכל המסגרות תוך פחות משנתיים, כשמכבי נתניה ניצחה בשישה מתוכם (כולל אחד בפנדלים בגביע ב-2018) ועוד שניים הסתיימו בתיקו.

* מכבי נתניה היא הקבוצה היחידה שעדיין לא כבשה שער חוץ העונה בליגה. אולי הפעם, במשחק חוץ שלמעשה נערך באצטדיונה הביתי, היא תמצא את הרשת.

* נתניה מגיעה אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון ושני הפסדים רצופים על האפס. הפעם האחרונה שהיו לה יותר הפסדים כאלה? זה היה בעונת הפירוק, כשבין ינואר לפברואר 2016 הפסידה שש פעמים ברציפות בלי לכבוש.

* הפועל חדרה, לעומת זאת, סופרת ארבעה משחקים ללא הפסד וטרם נוצחה העונה בבית.

שחקן מכבי נתניה גבי קניקובסקי עם שחקן הפועל חדרה יהב גורפינקל. יוסי ציפקיס
עוד מפגש לאוסף. גבי קניקובסקי מול יהב גורפינקל/יוסי ציפקיס

שבת, 19:00: הפועל באר שבע - עירוני קרית שמונה (ספורט 3)

* זה יהיה המפגש ה-23 בין הקבוצות במסגרת ליגת העל. ב-22 המשחקים עד כה מובילה הפועל באר שבע 6:10 בניצחונות ועוד שישה לא הוכרעו.

* הפעם האחרונה שעירוני קרית שמונה ניצחה את באר שבע בליגה הייתה 1:3 ביתי משלושער של רועי קהת ב-24 במאי 2015, עדיין עם ברק בכר על הקווים.

* ניצחון החוץ האחרון שלה בבאר שבע היה ב-12 באפריל 2014, אז דויד מנגה כבש צמד וקבע 0:2 בווסרמיל. גם כאן, בכר היה מאמן קרית שמונה ועדן שמיר היה החילוף השלישי שלו. היחיד שנותר מהסגל של באר שבע הוא בן ביטון.

* הפועל באר שבע עם מאזן ביתי מושלם של שלושה ניצחונות וללא ספיגה, ובכלל היא ספגה רק באחד מששת משחקי הליגה שלה (2:2 באשדוד).

* ניצחון נוסף יהיה הרביעי ברציפות של באר שבע. בפעם האחרונה שעשתה את זה, עם חמישה ניצחונות במרץ-אפריל 2018, הרצף החל על חשבון קרית שמונה.

שחקן עירוני קרית שמונה דויד מנגה עוקף את שוער הפועל באר שבע אוסטין אג'ידה. ברני ארדוב
הפעם האחרונה שעירוני קרית שמונה ניצחה בבאר שבע. דויד מנגה עובר את אוסטין אג'ידה/ברני ארדוב

שבת, 20:30: סקציה נס ציונה - בית"ר ירושלים (ספורט 4)

* שתי הקבוצות נפגשו העונה בגביע הטוטו (1:2 לבית"ר ירושלים משער של אנתוני וארן בתוספת הזמן) אבל בליגה הן לא שיחקו זו מול זו מאז עונת 1991/92, אז היו יחד בליגה הארצית. גם אז נס ציונה לא אירחה בעיר והמשחק הראשון הסתיים ב-0:0, כשבסיבוב השני בטדי קבע עופר דגמי 0:1 לבית"ר שחזרה לליגה הבכירה בסיום העונה.

* סקציה נס ציונה, שלא ניצחה בליגה הראשונה מאז פברואר 1968, היא הקבוצה היחידה ללא נקודה ביתית העונה, וגם טרם כבשה שער בביתה הארעי באצטדיון המושבה (כמו בית"ר ירושלים בטדי).

* נס ציונה גם ספגה בכל ששת משחקיה עד כה (כמו הפועל רעננה ומ.ס. אשדוד).

* בית"ר ירושלים ניצחה שישה משבעת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגת העל. ההפסד היחיד היה 2:1 לרעננה במחזור השני של העונה.

* עמיר תורג'מן סופר 14 משחקים ללא ניצחון בליגת העל. מאז משחק הבכורה שלו כמאמן בני סכנין בדצמבר האחרון, בו גבר 0:1 על בני יהודה (משער של שלומי אזולאי, כיום בבית"ר), היו לו שישה הפסדים ושתי תוצאות תיקו עם סכנין וכעת ארבעה הפסדים ושתי תוצאות תיקו עם נס ציונה.

שחקן בית"ר ירושלים שלומי אזולאי. דני מרון
חתום על הניצחון האחרון של עמיר תורג'מן, והפעם מתייצב מולו. שלומי אזולאי/דני מרון

שני, 18:00: הפועל רעננה - הפועל חיפה (ספורט 5 לייב)

* המאזן בין הקבוצות בליגת העל: 5:9 להפועל חיפה בניצחונות ועוד חמש תוצאות תיקו.

* אם הפועל רעננה תנצח, זו תהיה הפעם הראשונה שהיא גוברת על הפועל חיפה פעמיים ברציפות במסגרת של ליגה, אחרי ה-0:2 בחוץ בפלייאוף התחתון בעונה שעברה.

* הפועל רעננה השיגה את כל חמש הנקודות שלה בבית, בעוד הפועל חיפה השיגה שבע משמונה הנקודות שלה בחוץ.

* רעננה ספגה בכל מחזור, היא היחידה שחטפה שתי רביעיות ומציגה עד כה את ההגנה הגרועה בליגה עם 13 שערי חובה.

* עדן בן בסט סוגר שנה ללא שערים. הפעם האחרונה שמצא את הרשת הייתה מול רעננה, ב-0:2 של הפועל באר שבע ב-20 באוקטובר 2018. האם יכבוש אחרי 366 ימים?

שחקן הפועל חיפה עדן בן בסט. לילך וייס רוזנברג
הרבה זמן בלי גול. עדן בן בסט/לילך וייס רוזנברג

שני, 20:00: מ.ס. אשדוד - מכבי תל אביב (ספורט 4)

* מ.ס. אשדוד לא ניצחה את מכבי תל אביב בליגה מאז ינואר 2013, אז יאיא פטי קבע 0:1 ביתי. מאז היו שבעה ניצחונות צהובים ושלוש תוצאות תיקו.

* כמארחת, המצב של אשדוד טוב יותר. המאזן ב-10 המפגשים האחרונים בין הקבוצות במגרש הי"א: ארבעה ניצחונות למכבי תל אביב, שלושה לאשדוד ושלוש תוצאות תיקו.

* מכבי תל אביב עדיין לא ספגה העונה בשישה משחקי ליגה. ב-2013/14 היא שמרה על רשת נקייה עד המחזור השביעי, אז חאמד גנאים מבני סכנין עצר את הרצף של חואן פאבלו על 585 דקות. דניאל טננבאום יחזיק מעמד עד למחזור השמיני?

* מכבי תל אביב היא היחידה עם מאזן חוץ מושלם העונה וסך הכול סופרת 24 משחקי חוץ ללא הפסד בליגת העל, מאז בית"ר ירושלים ניצחה אותה 2:3 בטדי באפריל 2018.

דניאל טננבאום שוער מכבי תל אביב. סוכנות ג'יני
יעקוף את חואן פאבלו? דניאל טננבאום/סוכנות ג'יני

שני, 20:15: מכבי חיפה - בני יהודה (ספורט 5)

* יהיה זה המפגש ה-124 בין הקבוצות במסגרת ליגה (כולל שני משחקים בליגה הארצית). המאזן עד כה: 29:62 למכבי חיפה בניצחונות, ועוד 32 תוצאות תיקו.

* מכבי חיפה מושלמת העונה בבית עם שלושה ניצחונות. הפעם האחרונה שהתחילה בצורה דומה את העונה כמארחת הייתה ב-2009/10, אז ניצחה בכל תשעת משחקי הבית הראשונים.

* יוסי אבוקסיס ניצח את מכבי חיפה 10 פעמים כמאמן - יותר מכל יריבה אחרת שפגש. ההפסד בעונה שעברה היה הראשון שלו מול הירוקים כמאמן בני יהודה, לצד חמישה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו.

* ירדן שועה כבש את שערו הראשון בעונה שעברה במדי בני יהודה מול מכבי חיפה (1:1) ואת שערו השני במדי מכבי חיפה לרשת בני יהודה בפלייאוף (2:2).

* בכלל, מדובר במפגש האקסים: שועה, דולב חזיזה, יובל אשכנזי וגם עאיד חבשי ורז מאיר שעשו תקופה בבני יהודה כמושאלים, מול אליסון דוס סנטוס, עמית זנטי, איתן ולבלום, דור כוכב ומוחמד גדיר ששיחקו במכבי חיפה.

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. קובי אליהו
פוגש את היריבה המועדפת עליו. יוסי אבוקסיס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully