וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי כספי: "אנחנו לא צריכים להגיע לסיטואציות האלו"

17.10.2019 / 23:58

פורוורד מכבי ת"א נשמע מודאג מהקריסה שכמעט עלתה לקבוצתו בהפסד לכוכב האדום: "יש לנו הרבה דברים לעבוד עליהם". ספרופולוס: "היינו בפאניקה כשהם חזרו למשחק". יובל זוסמן: "נתקענו בהתקפה והם הענישו. בהארכה ווילבקין הכניס אנרגיה להיכל"

פלייר ג'ורדי ברתומאו/צילום: ניב אהרונסון

כמה קשה, ככה מתוק: מכבי תל אביב השיגה הערב (חמישי) ניצחון בכורה ביורוליג, 69:84 אחרי הארכה על הכוכב האדום בלגרד. הצהובים פתחו את המשחק הזה בבליץ ופתחו פער דו ספרתי, אבל הכוכב כפתה הארכה עם ריצת 0:10 בחמש הדקות האחרונות. בהארכה סקוטי ווילבקין לקח פיקוד עם 9 נקודות מתוך 16 שלו וסידר לספרופולוס ניצחון קשה במיוחד.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
פרגן לווילבקין. יאניס ספרופולוס/דני מרון

"אני מרוצה מהניצחון ומהדרך שבה שיחקנו, ואני חושב שהגיע לנו לנצח", אמר המאמן יאניס ספרופולוס. "ושלטנו במשחק לאורך רובו, ולא הגיע לנו להיגרר להארכה. הלחץ היה גדול. לא קל לשחק בפעם הראשונה העונה בבית אחרי שהפסדנו בשני משחקים טובים שלנו".

היווני ניסה להסביר מה קרה בדקות הסיום של הזמן החוקי, שבמהלכן קרסה קבוצתו והפסידה 10:0 בדרך לאובדן היתרון כולו: "איבדנו את הריכו בשני צידי המגרש. היינו בפאניקה כשהם התחילו לחזור למשחק, ואלה הם הרגעים שבהם אנחנו צריכים להאמין בעצמנו יותר, ולקבל החלטות נכונות וחכמות יותר. דיברנו על כך שאנחנו צריכים להגיע יותר לקו העונשין, ואז התחלנו לזרוק מבחוץ. אני חושב שנצטרך ללמוד ממה שקרה כאן".

ספרופולוס החמיא לתצוגה של סקוטי ווילבקין, שקלע תשע מ-16 נקודותיו בהארכה: "סקוטי הוכיח בהרבה משחקים שהוא יכול להנהיג את הקבוצה ולהיות האיש שיתפוס פיקוד ברגעים המכריעים".

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 69:84 את הכוכב האדום בלגרד אחרי הארכה

לכתבה המלאה
יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב מול בילי בארון שחקן הכוכב האדום בלגרד. דני מרון
קיבל הכי הרבה דקות. יובל זוסמן/דני מרון

על פרצופיהם של השחקנים בחדר ההלבשה ניכרה ההקלה. "קצת נתקענו ולא הזזנו את הכדור, לא ידענו מה עושים בהתקפה, והם הענישו אותנו", שיחזר יובל זוסמן, שקיבל יותר דקות מכל אחד אחר בקבוצה (33) ותרם 8 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות. "בסך הכל, במשך 33 או 34 דקות שיחקנו טוב. בהארכה סקוטי ווילבקין קלע, הכניס אנרגיה וכל הקהל התפוצץ".

עומרי כספי ערך בכורה מחודשת במשחק יורוליג ביד אליהו אחרי עשר שנים, והיה המצטיין במכבי עם 24 נקודות מדד ב-24 דקות. "בהתקפה האחרונה של הזמן החוקי חשבתי רק שהכדור לא ייכנס. אנחנו לא צריכים להגיע לסיטואציות האלה", הודה. "יש הרבה דברים שאנחנו צריכים להמשיך לשפר ולעבוד עליהם. תיכננו לרוץ ולייצר קצב מהיר מול היריבה הספציפית הזאת, וברגע שהכתבנו את הקצב דברים זרמו טוב. ככה זה היה במשך 35 דקות. אחד המאפיינים של קבוצה שנבנית הוא שהיא לא תמיד יודעת מתי לגמור את המשחק. הסתובבנו סביב 12-8 נקודות, ואז הם עשו ריצה ברגע הלא נכון מבחינתנו".

חתן השמחה של הערב כולו היה יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, שחגג את יום הולדתו ה-80 בטקס מיוחד שנערך לפני פתיחת המשחק, במעמד נשיא המדינה רובי ריבלין, מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו וכוכבי עבר רבים. "הטקס היה אדיר ומדהים", אמר מזרחי. "הניצחון הזה היה חשוב במיוחד. לא היינו צריכים להגיע למצב הזה. בתוספת הזמן הוכחנו את האופי שלנו ואת הדנ"א של מכבי, ואת זה אמרתי לשחקנים. אני מאמין שהניצחון ייתן להם ביטחון".

השתתף בהכנת הכתבה: אוהד שוירמן

עורך הדין שמעון מזרחי, יושב ראש מכבי תל אביב, עם עומרי כספי, ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
הלך קשה, אבל הוא חגג גם אחרי המשחק ביום הולדתו ה-80. שמעון מזרחי עם כספי ודיברתולומאו/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully