וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורשת שהשאיר והמסר האופטימי להמשך: בן מנספורד נפרד ממכבי תל אביב

18.10.2019 / 6:55

המנכ"ל העוזב רוצה להיזכר כמי שטיפח את המושאלים ונזכר ברגע בו הבין את העוצמה של המועדון. במכבי תל אביב מודים: "חסרונו יורגש"

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: מתן חדד

גם אם מנסים במכבי תל אביב כבר להסתכל קדימה ובצורה פרגמטית ומבהירים שיש לבן מנספורד מחליפים שיוכלו לעשות את עבודתו מתוך המערכת, עזיבתו היא עדיין אובדן למועדון.

מנספורד הגיע למכבי תל אביב בתקופה קשה. זה קרה כשהפועל באר שבע שלטה בליגה וזכתה באליפויות, ג'ורדי קרויף עזב וחרב הפייר פליי על ראשה. הבריטי היה צריך להיכנס מהר מאוד לעניינים ולהוביל את מכבי תל אביב בדרך חדשה. "אם יש משהו שאני רוצה שיזכרו ממני, הוא נמצא בשחר פיבן, ביונתן כהן, באילון אלמוג, בדן גלזר. באותם שחקנים שאני חושב שהיה לי חלק בכך שהם הפכו להיות לגיטימיים ודומיננטיים לגמרי במכבי תל אביב", אמר אתמול מנספורד בשיחה קצרה אחרי שסיים את מסיבת העיתונאים שלו ביחד עם בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר.

הוא עוד מתכוון לכנס את התקשורת לפני שיעזוב לגמרי את ישראל בסוף החודש והוא צפוי עוד לדבר, אבל הוא הרגיש אתמול כשעה קלה אחרי מסיבת העיתונאים הרשמית, שהוא צריך עוד קצת לדבר. "זה לא היה פשוט לפני קצת יותר משנה כשידענו שיש לנו בעיית פייר פלי ואנחנו מוגבלים", הזכיר. "האמנתי בשחקנים הצעירים האלה של המועדון שהיו בהשאלה. עקבתי אחריהם זמן ממושך. נסעתי למשחקים של אשדוד ושל נתניה ושל כל הקבוצות אליהן השאלנו שחקנים וידעתי שיש לנו על מי לסמוך. אלה שחקנים שגדלו במכבי תל אביב עם היסודות הכי טובים שהעניק להם המועדון והאמנתי בהם כמו שאני מאמין עכשיו בבאים בתור. בנועם כהן, נדב נידם, ווטורי ובאחרים. יש למכבי תל אביב מחלקת נוער טובה מאוד והשחקנים האלה שמשתלבים בקבוצה הבוגרת הם הגאווה שלי ומה שאני רוצה שיזכרו ממני".

בן מנספורד, מכבי תל אביב. דני מרון
"המעבר בין ההפסד בחצי גמר גביע המדינה בעונה שעברה לבני יהודה למחזור הליגה שבא אחריו, הוא משהו שמלמד על החוזק של מכבי תל אביב". מנספורד/דני מרון

מנספורד הוסיף עוד נדבך שהוא לוקח כדוגמה שמעידה על הכלל: "המעבר בין ההפסד בחצי גמר גביע המדינה בעונה שעברה לבני יהודה למחזור הליגה שבא אחריו, הוא משהו שמלמד על החוזק של מכבי תל אביב. היינו אחרי הדחה מגביע המדינה וזה לא היה פשוט, אבל אז באנו למשחק מול מכבי נתניה שהוא תמיד משחק קשה וניצחנו 1:4. זה לימד אותי שוב על המבנה החזק של מכבי תל אביב ועל זה שיש כאן מועדון עם דרך".

קרוב לוודאי שמנספורד היה נשאר כאן עוד קצת זמן אלמלא ההצעה לשמש כמנכ"ל בלקפול. אבל גם העובדה שמדובר בקבוצה מהליגה השלישית באנגליה לא מנעה ממנו לקבל את האתגר. עם נסיונו כמנכ"ל לידס, ברנסלי ומכבי תל אביב וכשיש באמתחתו גם רזומה של עריכת דין וייצוג שחקנים, הוא משוכנע שהוא יכול להצעיד את הקבוצה הצנועה מהעיר שליד מנצ'סטר במעלה הליגות.

"כשאתה שומע שבן מנספורד עוזב יום אחרי שדור פרץ נפצע להרבה זמן, זה מכניס לפרופורציות", אמר גורם במכבי תל אביב. "היעדרות של שחקן חשוב כמו דור היא תמיד יותר קריטית למועדון, אבל בן מנספורד היה איש ניהול טוב שלמד את כל השטיקים של הכדורגל הישראלי מהר מאוד וחסרונו יורגש. הוא שחה במנהלת, הכיר את כל ראשי הקבוצות ונתן גם כתף וגב לוולאדן איביץ'. חבל שהוא עוזב והלוואי שיימצא מישהו בהקדם שייכנס לנעליו".

עוד בוואלה!

מוטי אוחיון: "מנספורד היה כמו אבא לחביב. עזיבתו מצערת"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully