וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשפארקר עשה היסטוריה: 14 שנה לניצחון של מכבי תל אביב בטורונטו

ג'אמפ של הכוכב קטע 27 שנה ללא ניצחון צהוב על קבוצת NBA. "הפסד בלתי נסלח", אמרו בראפטורס. "הם שיחקו כאילו זה משחק אליפות"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: גם לברון ג'יימס מתערב בעימות בין ה-NBA וסין

בשנים האחרונות הפערים בין ה-NBA והכדורסל האירופי הצטמצמו עוד יותר, אבל באמצע העשור הקודם עדיין היה זה נדיר מאוד שקבוצה מהיבשת הישנה התגברה על כזו מארצות הברית.

הראשונה שעשתה זאת על אדמת ארצות הברית היא גם הראשונה שלקחה חלק במשחק מול קבוצה מה-NBA, מכבי תל אביב, שבספטמבר 1978 גברה על וושינגטון 97:98. מאז הפסידו הצהובים תשע פעמים רצופות לקבוצות NBA אלא שב-16 באוקטובר 2005, היום (רביעי) לפני 14 שנה, הם הגיעו לטורונטו וחזרו עם ניצחון גדול.

אנתוני פארקר, כמובן, היה אמון על סל הניצחון עם ג'אמפ טיפוסי 0.8 שניות לבאזר, שהעניק לאלופה הישראלית 103:105 דרמטי באייר קנדה סנטר. היתה זו הפעם השנייה בלבד שקבוצת NBA מפסידה לקבוצה מאירופה מתוך 28 משחקים שנערכו מ-1987 ועד אותו רגע. רק שנתיים קודם לכן הביסו הראפטורס ב-24 הפרש את פנאתינייקוס, וההפסד לצהובים היה הראשון שלהם לקבוצה מהיבשת הישנה.

"ההפסד הזה בלתי נסלח", זעם המאמן סם מיטשל. "להגיד ש'הפסדנו לקבוצה שכזו' יהיה חוסר כבוד כלפי היריבה. אני אראה כמו אידיוט אם אעמוד פה ואזלזל בקבוצה שניצחה אותי. ידענו שיהיה לנו קשה, מכבי הגיעה כדי להוכיח משהו. חייבים לכבד את מה שהם עשו, את המאמץ שלהם".

המאמץ הזה אפשר לצהובים לחזור מפיגור דו-ספרתי ולעלות לקראת הסיום ליתרון 93:95 - הראשון שלהם מאז הרבע הראשון. מייק ג'יימס עוד הספיק להשוות ל-103:103, אלא שפארקר אמר את המילה האחרונה על הראש של מוריס פיטרסון, בדרך ל-24 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים.

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. GettyImages
סל ניצחון טיפוסי. פארקר/GettyImages

"הם שיחקו את המשחק הזה כאילו זה משחק אליפות", ניסה להסביר ג'יילן רוז, שקלע 18 נקודות, את ההפסד המפתיע. "החבר'ה האלה רעבים לחוזה ב-NBA. אתה לא הולך לשחק באירופה כדי סירבת ל-NBA, אלא כי אתה רוצה להיות כאן, אז במשחקים כאלה אתה מנסה להוכיח שאתה ראוי".

גם הקהל סייע לאלופה הישראלית - לא מעט מ-17 אלף הצופים שהגיעו לאייר קנדה סנטר היו יהודים, חלקם עם גופיות וצעיפים צהובים. "לא משנה לאן אנחנו הולכים, תמיד יש איתנו אוהדים נפלאים", התמוגג פארקר, שחתם בראפטורס בקיץ שלאחר מכן. "אני מתאמן על הזריקה הזו באימונים, תודה לאל שהיא נכנסה. זה היה כיף מאוד, כיף להיות חלק מההיסטוריה". גם יניב גרין השתמש באותה מילה כדי לתאר את התחושות: "זו היסטוריה. עדיין מדברים עם הניצחון של מכבי על וושינגטון, ואני בטוח שעוד 20 שנה ידברו על הניצחון הזה".

מלבד פארקר, בלטו בשורות הצהובים גם ניקולה וויצ'יץ' עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, וויל סולומון עם 15, מייסיאו בסטון עם 12 ויניב גרין עם 11. טל בורשטיין הוסיף 8, ג'יימי ארנולד 5, קירק פני 4, שרון ששון 3 ודרק שארפ 2. את המפסידה הוליך כריס בוש עם 27 נקודות ו-12 ריבאונדים שלא הספיקו.

מכבי תל אביב, אגב, היא שיאנית המשחקים מול קבוצות NBA עם 20 - ארבעה מהם הסתיימו בניצחון. אחריה, באופן לא מפתיע, מכבי חיפה עם 16 משחקים (כולם הפסדים). צסק"א מוסקבה שיחקה תשעה משחקים מול קבוצות מארה"ב, ריאל מדריד וברצלונה שמונה כל אחת. אצל קבוצות ה-NBA, טורונטו וברוקלין הן היחידות שהפסידו שני משחקים, לפיניקס כמות הניצחונות הגבוהה ביותר עם 12 מ-13.

המאזן הכולל ב-155 משחקים עומד על 138 ניצחונות לקבוצות ה-NBA, ו-17 לקבוצות בינלאומיות. במשחקי טרום העונה כעת, 13 קבוצות NBA ניצחו את כל המפגשים עם קבוצות בינלאומיות בפער ממוצע של 38.2 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully