וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשרות: הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד יידחה ל-18.12

שתי הקבוצות לא התלהבו מהאפשרות של החלפת ביתיות למפגש ביניהן שאמור להיערך ביום שבת הבא (26.10). אם לא יירגעו המהומות בקטלוניה, המפגש עשוי להתקיים בדצמבר (יום רביעי)

מתוך טוויטר

בווידאו: שחקן ברצלונה ב' אלכס קויאדו, בשער נדיר

האם קיומו של הקלאסיקו, המיועד להתקיים ב-26 באוקטובר בברצלונה, מוטל בספק? ב-AS הספרדי פורסם כי בעקבות ההפגנות המתקיימות ברחבי בירת קטלניה ועקב המצב הרגיש, שהוביל בין השאר לסגירה זמנית של נמל התעופה "אל פראט" בברצלונה, הגישה מנהלת הליגה הספרדית בקשה רשמית להתאחדות הכדורגל במדינה לבצע החלפת ביתיות בין שתי היריבות הגדולות, כך שריאל תארח את ההתמודדות הקרובה, וברצלונה תארח את הקלאסיקו הבא בסיבוב השני.

בברצלונה ממש לא התלהבו מהאפשרות הזו ובשעות האחרונות עלתה אפשרות נוספת לפיה הקלאסיקו יידחה ליום רביעי של ה-18.12. גם הממשלה הספרדית לוחצת על דחייתו של הקלאסיקו בעקבות המצב וב"מארקה" טוענים שזו האפשרות הכי סבירה כרגע. שני המועדונים עשויים ללכת לקראת האפשרות הזו, כאשר ההחלטה נותרה בידי וועדת הלה ליגה. יש לציין שבתאריך הזה אמור להיערך השלב הראשון בגביע בהשתפות הקבוצות מהליגה הבכירה, לא כולל את ריאל מדריד, ברצלונה, ולנסיה ואתלטיקו מדריד - קבוצות שישתתפו בסופר קאפ הספרדי.

מפגינים התעמתו עם שוטרים בנמל התעופה הבינלאומי של ברצלונה, אחרי החלטת בית המשפט העליון של ספרד לגזור עונשי מאסר על מנהיגים בדלניים בחבל בשל קמפיין העצמאות הכושל, 15 באוקטובר 2019. רויטרס
הביתיות בקלאסיקו הקרוב תוחלף? ההפגנות בברצלונה/רויטרס

המהומות האחרונות בספרד פרצו על רקע החלטת בית המשפט העליון בספרד לגזור תשע עד שלוש עשרה שנות מאסר על תשעה מנהיגים פוליטים קטלונים לאחר שנטלו חלק במהומות שפרצו במדינה באותו הקשר ב-2017. כמוכן, דווח כי ב-26 באוקטובר - התאריך בו מיועד להתקיים הקלאסיקו - צפויות הפגנות ותהלוכות בעיר, מה שגרם לראשי מנהלת הלה ליגה לקחת ברצינות את הנושא ולנסות להניע את מהלך החלפת הביתיות בין שתי היריבות הגדולות. הן ריאל והן ברצלונה הודיעו שהן לא מעוניינות בהחלפת הביתיות וביקשו למצוא פיתרונות חלופיים. בריאל הציעו כי המשחק יוזז למועד מאוחר יותר, וכך הביתיות של ברצלונה תוכל להישאר על כנה.

ברצלונה מסרה הצהרה רשמית המתייחסת לאירועים: "מועדון הכדורגל של ברצלונה, כאחד היישויות המובילות בקטלוניה, מבקש להצהיר כי באותה מידה שמעצרי המנע לא עזרו לפתור את הקונפליקט בספרד, גם מעצרים אלה לא יעזרו. הפיתרון למצב בקטלוניה יכול להגיע רק בעקבות דיאלוג. לכן, יותר מאי פעם, המועדון מבקש מהפוליטיקאים להוביל תהליך של דיאלוג ומשא ומתן על מנת לפתור את הסכסוך, מה שאמור לאפשר את שחרורים של מנהיגים פוליטיים שהורשעו. ברצלונה גם רוצה להביע תמיכה וסולידריות עם המשפחות של כל אלה שנגזלה מהם חירותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully