וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה דורשים ענישה קשה לבולגריה: "אופ"א חייבת לעשות משהו!"

הנהמות בבולגריה גנבו את הפוקוס מה-0:6 המרשים של אנגליה, שדורשת עונש כבד. פרדיננד: "בואו נראה עונש אמיתי". אסמואה: "אני כבר עייף מהחרא הזה". בלאקוב מאמן בולגריה: "אני לא שמעתי נהמות כאלו"

פלייר גארת' סאות'גייט נבחרת אנגליה/עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: פולין חוגגת העפלה ליורו 2020

נבחרת אנגליה סיפקה אמש (שני) הופעה פנטסטית בסופיה, כשהיא הביסה 0:6 את בולגריה במוקדמות יורו 2020 ועשתה צעד גדול לעבר העפלה לטורניר. אלא שעיקר העניין והכותרות לא עסקו בתצוגה של הכדורגלנים, אלא בזו של חלק מאוהדי בולגריה.

המשחק אמש הופסק פעמיים במחצית הראשונה בגלל קריאות גזעניות ונהמות מצד אוהדים מקומיים לעבר שחקניה שחומי העור של נבחרת אנגליה. ההתמודדות כבר הייתה על סף פיצוץ, אך למזלם של הבולגרים, ההתנהגות המכוערת הזו הפסיקה - דבר שכמובן לא ימנע הטלת עונש כבד על הנבחרת המקומית.

אם לא די במשבר המקצועי של נבחרת בולגריה, הרי שזו הפעם השלישית בה האוהדים שלה מתנהגים בצורה כזו. ביוני הקהל השמיע קריאות גזעניות במשחקים נגד קוסובו וצ'כיה והעונש היה סגירת יציעים נגד אנגליה. הפעם יוטל על ההתאחדות עונש הרבה יותר כבד.

המחזות אמש לא היו רגילים. כשהשופט שרק למחצית אחרי תוספת זמן של כשש דקות, הקפטן הבולגרי איוולין פופוב לא ירד לחדר ההלבשה, אלא ניגש ליציע, שוחח במשך כמה דקות עם חלק מהאוהדים והתחנן בפניהם שיפסיקו.

אוהדי נבחרת בולגריה מצדיעים במועל יד. GettyImages
אוהדים גזעניים/GettyImages

מיד אחרי המשחק, רבים הביעו שאט נפש מההתרחשויות באצטדיון וסיל לבסקי. שחקן העבר הגרמני, ג'ראלד אסמואה, שהיה פורץ דרך במאבק בגזענות בארצו, צייץ: "הלם, כעס, עצב, עצבני. אני כל כך עייף מכל החרא הזה. התקריות במשחק בין אנגליה לבולגריה מראים פעם נוספת שאפילו ב-2019 אנחנו צריכים להמשיך להילחם בגזענות. בכדורגל!!! ובכל מקום אחר, בכל יום!".

מרכוס רשפורד שכבש את השער הראשון, צייץ: "מצב לא קל לשחק בו, לא כזה שאמור לקרות ב-2019. אני גאה שהתעלינו מעל זה ולקחנו שלוש נקודות, אבל זה חייב להיות מטופל".

ריו פרדיננד זעם: "אופ"א, בואו נראה עונש. יהיה בכלל עונש? איזה סוג של עונש? האם סוף סוף יראו לנו שלוקחים את הגזענות ברצינות?".

ג'סי לינגארד שנותר מחוץ לסגל, הוסיף: "כל אחד מהשחקנים של אנגליה חזק יותר מאלו שהורסים את המשחק היפה! אופ"א חייבת לעשות משהו! בושה".

ההתאחדות לכדורגל של אנגליה הוציאה הודעה בה נכתב: "שחקני הנבחרת היו קורבן לקריאות גזעניות מתועבות. זה בלתי מתקבל על הדעת בשום רמה.... לצערנו זו לא הפעם הראשונה בה השחקנים נתקלים במתקפה כזו... נדרוש מאופ"א לבדוק את הנושא באופן מיידי".

מאמן נבחרת בולגריה קרסימיר בלאקוב ניסה להתעלם ממופע הגזענית של הקהל המקומי ואמר לאחר המשחק: "אני אישית לא שמעתי את הנהמות שאתם מדברים עליהן. ראיתי רק שהשופט הפסיק את המשחק. אני חייב להגיד שהיתה התנהגות בלתי מקובלת גם מהצד של הקהל האנגלי שצעק ושרק בוז בזמן השמעת ההמנון הבולגרי וגם במחצית השנייה הם קיללו את הקהל שלנו".

עוד בוואלה!

רק 1:1 לצרפת מול טורקיה, אנגליה מחצה 0:6 את בולגריה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully