וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריג'יד קוסגיי שברה את שיא העולם בריצת מרתון לנשים

אחרי יותר מ-16 שנה, שיאה של פולה רדקליף נופץ במרתון שיקגו על ידי הקנייתית בת ה-25 שקבעה שיפור של 71 שניות עם 2:14:04 שעות

בריג'יד קוסגיי שיאנית עולם מרתון נשים. רויטרס
עשתה היסטוריה. בריג'יד קוסגיי/רויטרס

שיא העולם במרתון של פולה רדקליף הבריטית החזיק מעמד יותר מ-16 שנים, עד שנשבר היום (ראשון) על ידי בריג'יד קוסגיי. הקנייתית בת ה-25, זוכת מרתון לונדון לפני כחצי שנה, הדהימה עם שיפור של 71 שניות לשיא העולם כשסיימה את מרתון שיקגו בזמן של 2:14:04 שעות. היא הפכה כמובן לראשונה שיורדת משעתיים ו-15 דקות, אחרי שהשיא של רדקליף עמד על 2:15:25, ובניגוד לירידה אתמול של אליוד קיפצ'וגה משעתיים בריצת מרתון הגברים - פה השיא גם הוכר רשמית.

מזג האוויר הנוח בשיקגו בישר על אפשרות עבור קוסגיי לעשות את הבלתי ייאמן, וכבר מתחילת הדרך היא הייתה בקצב של שיא עולם. אחרי מחצית המרחק, היא הייתה מהירה ביותר מדקה מהזמן שקבעה רדקליף כאשר ניפצה את שיא העולם ב-2003.

הפקפוק היחיד שכבר עלה לגבי שיאה של קוסגיי, נובע מהרזומה של הספורטאים האחרים המיוצגים על ידי הסוכן שלה, פדריקו רוסה. כמה מהם הושעו בשנים האחרונים, דוגמת אסבל קיפרופ, לשעבר אלוף העולם ב-1,500 מטר, האלופה האולימפית ג'מימה סאמגונג וריטה ג'פטו שניצחה בשיקגו ב-2013.

בריג'יד קוסגיי שיאנית עולם מרתון נשים. רויטרס
קיזזה 71 שניות מהשיא. בריג'יד קוסגיי חוצה את קו הסיום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully