וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימון ביילס הפכה למתעמלת המעוטרת בתולדות אליפות העולם

האמריקאית האגדית צלחה גם את תרגילי הקורה והקרקע, והגיעה ל-25 מדליות - שתיים יותר מוויטאלי שרבו הבלארוסי. לביילס 19 מדליות זהב, כולל חמש באליפות הנוכחית

מתוך יוטיוב

בווידאו: סימון ביילס מתאמנת בגרמניה לקראת המשך אליפות העולם

דומה כאילו בכל פעם שמציצים, מגלים שסימון ביילס שברה שיא חדש - בין אם זה בעולם ההתעמלות, או בעולם הספורט כולו. המתעמלת הקטנה-גדולה חתמה היום (ראשון) אליפות עולם נפלאה נוספת, עם שיא חדש וחסר תקדים. האמריקאית המדהימה זכתה במדליית זהב גם בתרגילי הקורה והקרקע, ושברה את שיא כל הזמנים באליפויות העולם עם 25 מדליות - שתיים יותר מוויטאלי שרבו הבלארוסי.

המתעמלת האמריקאית סימון ביילס עם חמש מדליות זהב. רויטרס
מציגה את השלל. סימון ביילס עם חמש מדליות הזהב בשטוטגרט/רויטרס

תוצאה של 15.066 הספיקו לה כדי להקדים בתרגיל הקורה את ליו טינגטינג (14.433) הסינית שלקחה כסף. בת ארצה לי שיג'יה הסתפקה בארד. בתרגיל הקרקע, ביילס סיפקה תרגיל מצוין שזיכה אותה בציון של 15.133 והותיר את לי עם הכסף.

מתוך 25 המדליות המדוברות, 19 בצבע זהב וחמש מהן הושגו בתחרות הנוכחית, בשטוטגרט. אם זה לא מספיק, הרי שבניגוד לשרבו, היא נזקקה לשנה אחת פחות, ולפחות ניסיונות לשבור את השיא (שכן לגברים יש שישה מקצועות, בניגוד לארבעה אצל הנשים - לביילס 19 מדליות זהב בארבע אליפויות, לאוקראיני 12 מדליות זהב בחמש אליפויות).

המתעמלת האמריקאית סימון ביילס. רויטרס
אגדה שהיתה באמת. ביילס/רויטרס

ואילו, רק כעת עושה רושם שביילס מבינה בדיוק איזו אגדה היא הפכה להיות, וכיצד ניתן למנף זאת לדורות הבאים. "חשוב ללמד את הנערות שלנו שזה בסדר להגיד, 'כן, אני טובה בזה'", אמרה ביילס ל-"USA TODAY". "רק רואים גברים עושים את זה, והם מקבלים תשבוחות על כך, בניגוד לנשים. אבל אני מרגישה שזה נכון, כי ברגע שאת מבינה שאת טובה במשהו ובטוחה בעצמך, את הופכת טובה עוד יותר. זה לא מתוך שחצנות. זכיתי באליפויות עולם ואם אגיד שאני המתעמלת הטובה ביותר כאן, יגידו, 'הו, היא שחצנית'. לא. העובדות על הנייר".

לא מעט עבר על ביילס לאורך השנים - היא פחות או יותר גדלה באור המצלמות, ולא חששה לדבר גם על פרשת ההתעללויות המיניות של רופא הנבחרת לשעבר, ד"ר לארי נסאר. "למדתי ככל שהתבגרתי שזה בסדר להראות רגשות, רגשות אמיתיים", סיפרה. "את לא חייבת להיות רובוט כל הזמן, ולא תמיד חייבת להיראות שמחה. זה מראה לילדות שזה בסדר לחייך אם את נהנית מהרגע, ואם לא לא צריך להתחבא מאנשים".

על אף הביטחון העצמי הגדול, גם ביילס עצמה מופתעת לעתים מההישגים חסרי התקדים שלה. "הלוואי שהייתי יכולה לעבור חוויה חוץ-גופית ולראות את זה מהצד, כי לפעמים אני מרגישה כמו משוגעת. אני לא יודעת איך אני עושה את זה", אמרה.

לאחר שהשוותה אמש (שבת) את שיא כל הזמנים של שרבו, סיפרה: "זה די מטורף. אני אף פעם לא חושבת שזו עלולה להיות הפעם האחרונה, אלא רק אומרת לעצמי לנצור את הרגע, לצאת עם גאווה וליהנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully