וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילוסוף שהגיע לירח: אליוד קיפצ'וגה ו"ההישג הספורטיבי המרשים בהיסטוריה"

הקנייתי הפך לראשון אי פעם שרץ מרתון בפחות משעתיים, בעולם הספורט כבר השוו אותו לניל ארמסטרונג. הכירו את האתלט המופלא, חובב הפילוסופיה, שידוע גם בזכות ציטוטיו מעוררי ההשראה

מתוך טוויטר

בווידאו: קיפצ'וגה חוצה את קו הסיום

נכון, לא מדובר בשיא עולם רשמי, ובכל זאת - אליוד קיפצ'וגה קבע היום (שבת) נקודת ציון היסטורית בעולם האתלטיקה, כשהפך לאדם הראשון בכל הזמנים ששובר את מחסום השעתיים בריצת מרתון. הקנייתי בן ה-34 חצה את קו הסיום במרתון שאורגן לכבודו בווינה על זמן של 1:59:40 שעות וכבר הושווה במספר אתרים לניל ארמסטרונג, לא פחות. השוואות נוספות נעשו ליוסאין בולט על ה-9.58 שניות המפורסם, ולרוג'ר באניסטר הבריטי, האדם הראשון שירד מארבע דקות בריצת מייל ב-1954.

"זה מראה שלאף אחד אין גבולות", אמר קיפצ'וגה המאושר בסיום. "כעת, אחרי שעשיתי זאת, אני מצפה שעוד אנשים יעשו זאת אחרי. "65 שנה אחרי שרוג'ר באניסטר עשה זאת, גם הצלחתי. אני רוצה שהענף הזה יהיה נקי ומהנה, כשאנחנו רצים ביחד, אפשר ליצור עולם יפהפה".

קיפצ'וגה, שמחזיק גם בשיא העולם הרשמי במרתון - 2:01:39, שקבע בברלין בשנה שעברה - יחכה למירוץ אחר כדי לרדת משעתיים. באוסטריה, עשה זאת בתחרות סגורה שאורגנה לכבודו, ביחד עם חבורה נבחרת של מכתיבי קצב שהתחלפו זה בזה, בין היתר מדליסטים אולימפיים בהווה ובעבר. כמו כן, קיבל ממאמניו אספקה של מים וחטיפי אנרגיה בשלבים מסוימים ולא היה צריך לעצור בשולחנות ההתרעננות, כמו במירוצי מרתון רשמיים.

זה עבד: 2:52 דקות היה הזמן האיטי ביותר שקבע לקילומטר בודד. כך נראו תוצאותיו כל 5 ק"מ:

5 ק"מ - 14:10
10 ק"מ - 28:20
15 ק"מ - 42:34
20 ק"מ - 56:47
25 ק"מ - 1:10:59
30 ק"מ - 1:25:11
35 ק"מ - 1:39:23
40 ק"מ - 1:53:36
קו הסיום - 1:59:40

כך הגיבו בקניה לשיא

על ארגון המירוץ היתה אחראית חברת הכימיקלים הבריטית אינאוס (שקנתה לפני כחצי שנה את קבוצת האופניים "סקיי"), שבחרה במסלול הספציפי הזה בזכות מזג האוויר הטוב והתנאים הנוחים. "הקילומטר האחרון, בו הוא ממש האיץ, היה על-אנושי", אמר סיר ג'ים רטקליף, מנכ"ל החברה והאיש העשיר ביותר בבריטניה. מאמנו של קיפצ'וגה פטריק סנג הוסיף: "הכל הלך בצורה מושלמת, אליוד העניק לכולנו השראה כדי להראות שניתן למתוח את גבולות החיים שלנו".

ההתרגשות ברחבי העולם היתה גדולה. רוכב האופניים מארק קבנדיש קבע כי "עבורי, זה ההישג הספורטיבי המרשים בהיסטוריה. אני נרגש עד דמעות שחזיתי בדבר כזה בחיי".

כילד, נהג קיפצ'וגה לרוץ מביתו לבית הספר - כ-3.2 ק"מ. כבר במירוצים הבינלאומיים הראשונים הראה שהוא קרוץ מחומר אחר, כשמ-2004 - אז זכה במדליית ארד אולימפית בריצת 5,000 - ועד הסיום, הוא רק הולך ומשתבח. תחילה התמקצע בריצות קצרות יותר - 3,000 מטר, 5,000 מטר, 10,000 מטר, ומאז שעבר למרתון בעשור הנוכחי, אי אפשר לעצור אותו.

למעשה, ב-12 מתוך 13 המרתונים בהם לקח חלק, חצה ראשון את קו הסיום. הפעם היחידה שזה לא קרה היתה במרתון ברלין של 2013, אז ווילסון קיפסנג קיפרוטיץ' נזקק לשיא עולם חדש כדי להקדים את בן ארצו. במרתון ברלין שעבר הוכיח פעם נוספת מדוע כבר הוכתר למרתוניסט הגדול ביותר בעידן המודרני, כששיפר את שיא העולם בדקה ו-18 שניות - השיפור הגדול ביותר לשיא עולמי מאז 1967.

אבל קיפצ'וגה הוא לא רק אתלט גדול - מדובר גם באדם נבון, חובב פילוסופיה, שידוע בין היתר גם בזכות ציטוטיו מעוררי ההשראה. הנה חלק מהם:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully