וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנגחאי: רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' הודחו כבר ברבע הגמר על ידי זברב וציציפאס

המדורג 1 בעולם ספג הפסד ראשון מאז החזרה מהפציעה ונכנע 3:6, 7:5, 6:3 לכישרון היווני העולה (7), פדרר כבר רשם קאמבק דרמטי אבל הפסיד לזברב בשלוש מערכות, 6:4, 6:7 (7), 6:3. ברטיני הדיח את תים

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי, מאוכזב. GettyImages
כנראה שהחזרה מהפציעה עדיין לא מושלמת. דג'וקוביץ'/GettyImages

הפתעות בטורניר שנחאי: נובאק דג'וקוביץ' הפסיד היום (שישי) לראשונה מאז החזרה מהפציעה שגרמה לו לפרוש מאליפות ארצות הברית פתוחה, והודח ברבע גמר הטורניר בסין עם 3:6, 7:5, 6:3 לסטפנוס ציציפאס היווני. זמן קצר לאחר מכן היה זה רוג'ר פדרר שהפסיד לסשה שברב בשלוש מערכות, והודח גם הוא.

נולה, המדורג 1 בעולם, הפגין יכולת מצוינת בשבועות האחרונים ונראה כמי ששם את הפציעה בכתף מאחור עם זכייה בטורניר טוקיו ושבעה משחקים רצופים מבלי לשמוט מערכה, אבל היום נתקל ביווני המוכשר (7 בעולם) - היחיד שגבר על דג'וקוביץ', רפאל נדאל ורוג'ר פדרר לפני גיל 21 - שהיה פשוט טוב יותר.

המערכה הראשונה עוד התנהלה בשליטה של הסרבי שהשיג שבירה מהירה וניצח את הסט תוך 32 דקות, אולם ציציפאס השתפר בהמשך, שדרג את היכולת באמצע הסט השני, ולדג'וקוביץ' לא היו תשובות. בסופו של דבר רשם ציציפאס את ניצחונו הראשון בקריירה על המדורג 1 בעולם, והשני בקריירה על דג'וקוביץ'.

סטפנוס ציציפאס, טניסאי יווני חוגג. GettyImages
קוטל הענקים עשה זאת שוב. ציציפאס/GettyImages

בחצי הגמר הוא יפגוש את דניל מדבדב, שגבר 3:6, 6:7 (4) על פאביו פוניני תוך שעה ו-26 דקות. הרוסי בן ה-23, המדורג 4 בעולם, שומר על מאזן מושלם העונה במשחקי רבע גמר (0:12), וייאבק על מקום בגמר שישי שלו העונה. הוא מוליך את הסבב עם 57 ניצחונות ב-2019, ומאז חודש יולי מאזנו הוא 3:27.

אגב, מאחר שדג'וקוביץ' לא ישתתף בטורנירים בווינה או בבאזל, רפאל נדאל יעקוף אותו בוודאות ויעלה למקום הראשון בעולם בדירוג שב-4 בנובמבר, ללא קשר לתוצאות בטורניר פריס.

מאוחר יותר סשה זברב הגרמני המשיך את ההפתעות ברבע הגמר, כשהדיח את רוג'ר פדרר אחרי שגבר עליו 4:6, 7:6 (7), 3:6 במשחק נהדר שנמשך שעתיים ו-5 דקות. השווייצרי כבר הציל שלוש נקודות משחק במערכה השנייה, כפה שובר שוויון דרמטי (שבו הציל עוד שתי נקודות משחק), הצליח להשוות את ל-1:1 במערכות, אבל במערכה המכרעת לא הצליח להמשיך את המומנטום מול הגרמני, ונראה עצבני ומתוסכל. באופן חריג אף נענש על ידי השופט, שהזהיר אותו פעם אחת ובפעם השנייה הוריד לו נקודה על התנהגות לא נאותה אחרי שחבט בכדור מחוץ למגרש. זה ניצחון שני רצוף של הגרמני על פדרר (אחרי הניצחון אשתקד בטורניר גמר הסבב), והוא עלה למאזן 3:4 מול השווייצרי.

יריבו של זברב בחצי הגמר יהיה מתאו ברטיני האיטלקי, שניצח 6:7 (10), 4:6 את דומיניק תים המדורג חמישי בעולם ורביעי בטורניר. ברטיני הרס את המאזן המושלם שהיה ליריבו האוסטרי באסיה והעפיל בכך לחצי גמר מאסטרס 1000 ראשון בקריירה שלו. הוא רחוק כעת ניצחון אחד מכניסה לטופ 10 ואולי אף יהיה בין שמונה הבכירים בטורניר גמר הסבב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully