וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ים מדר מיוחד כמעט כמו דני אבדיה. גם הוא יהיה בחירת לוטרי בדראפט"

הפרשן והמאמן האישי דייויד ת'ורפ התלהב משיאי הקריירה של שני הכישרונות הצעירים: "מדר מחשמל, אבדיה מדהים. תתחילו לשנן את השמות שלהם"

באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל

בווידאו: ים מדר קובע שיא קריירה נגד הפועל חולון

מחזור הפתיחה בליגת העל עמד בסימן שיאי הקריירה של שתיים מהתקוות של הכדורסל הישראלי, דני אבדיה וים מדר. הכישרון הצעיר של מכבי תל אביב שיפר את שיאו עם 15 נקודות בניצחון על מכבי ראשון לציון, היהלום של הפועל תל אביב הכפיל את שיאו עם 20 נקודות ו-5 אסיסטים נגד הפועל חולון - תצוגות שעוררו עניין גם בארצות הברית.

"העברתי את ארבעת הימים האחרונים בצפייה בכדורסל אירופי, ודבר אחד ברור - לישראל יהיו שתי בחירות לוטרי בדראפט 2020. אחד בטוח, השני בסבירות גבוהה מאוד", כתב המאמן האישי והפרשן דייויד ת'ורפ, שמכיר את הכדורסל הישראלי היטב בזכות עבודתו עם עומרי כספי וגל מקל. "כל סקאוט יודע למי אני מתכוון. לא הכרתי אותם לפני כן, אבל וואו, הם מרשימים. ושניהם לא רק מבריקים, אבל גם ווינרים".

שחקן הפועל תל אביב ים מדר. לירון מולדובן
הסקאוטים ממשיכים לעקוב. ים מדר/לירון מולדובן

ת'ורפ המשיך להלל את השניים גם כשהתארח בפודקאסט של העיתונאי הווארד בק מבליצ'ר ריפורט. "אמרו לי שאבדיה כישרון מדהים, ואני חייב להסכים. מדר הדהים אותי, הוא מיוחד כמעט כמו אבדיה. הניחוש שלי - כדאי שתתחילו לשנן את השמות של השניים הללו".

למרות התשבוחות מת'ורפ, מדר עדיין לא מופיע באף אחת מתחזיות הדראפט של האתרים הגדולים - לא בסיבוב הראשון, אפילו לא בסיבוב השני. לרכז בן ה-18 יש עדיין כברת דרך ארוכה לעבור לפני שיופיע במוקים השונים, אולם בכל מקרה הוא לא צפוי להירשם לדראפט הקרוב, אלא להמתין לכל הפחות לדראפט 2021.

ב-ESPN ציינו לאחר שמדר הצטיין במדי נבחרת העתודה באליפות אירופה ונבחר לחמישיית הטורניר ש"מדר לכל הפחות שם את עצמו על הרדאר של קבוצות NBA, אפילו אם מבחינה פיזית עדיין יקחו לו כמה שנים להגיע לשם". בנוסף מנו ב-ESPN חמש תכונות שיהפכו את מדר לפרוספקט NBA: קשיחות הגנתית, קליעה מחצי מרחק, שינויי קצב, ראיית משחק ואפקטיביות ללא הכדור.

לעומת מדר, אבדיה מככב ברשימות הדראפט השונות תקופה ארוכה ונחשב קונצנזוס. הוא מוזכר כבחירת טופ 10 ודאית באתרים המרכזיים, ויש הטוענים שייבחר באחד משלושת המקומות הראשונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully