וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם MMA איראני יתחרה ביריב ישראלי: "אשבור את הטאבו"

רזה מדאדי שחי בשבדיה, יחזור מפרישה לקרב אחד נגד משה בן שימול: "גם אם לא אוכל לחזור לאיראן, אני חייב לעשות זאת"

מסיבת העיתונאים של שגיא מוקי אחרי הזכייה באליפות העולם ב-2019/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

רזה מדאדי, לוחם MMA איראני-שבדי, מספר שהוא רוצה "לשבור את הטאבו על קרבות בין איראנים לישראלים". לשם כך הוא חזר מפרישה לקרב ראווה אחד נגד משה בן שימול הישראלי.

מדאדי בן ה-41 נולד בטהראן, אבל חי בשבדיה ונשוי לאשה מקומית. במאי האחרון הוא הודיע על פרישה, אבל השבוע הוא אמר: "גם אם זה אומר שלא אוכל לנסוע לאיראן יותר, אני חייב לשבור את הטאבו של קרבות בין איראנים לישראלים, לפני שאפרוש סופית".

מדאדי סיפר שהוא הושפע מאוד מפרשת סעיד מולאי ושגיא מוקי, שבעקבותיה נאסר על איראן להשתתף בתחרויות ג'ודו. הקרב נגד בן שימול יתקיים בשבדיה ומדאדי אמר: "שטוקהולם תעביר מסר חשוב, שאסור לערב דת ופוליטיקה בספורט. אני רוצה להראות לעולם ששני ספורטאים מקצועיים יכולים להתחרות בלי קשר להבדלים התרבותיים או הדתיים".

בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו כתב הלוחם: "אני לא עושה את זה בשביל כסף ורוצה להביע את הקול של הספורטאים האיראנים שנאלצו למלא אחרי הוראות פוליטיות. הספורט צריך להיות נפרד מפוליטיקה וכל האנשים הם שווים. ערכם נקבע מהאישיות שלהם, לא מצבע העור שלהם או שם המדינה שלהם. לא התחריתי כבר הרבה זמן, אבל אני עדיין לוחם איראני מטורף. אתאמן שעות ביום כדי לגרום לכם להיות גאים בי והתמיכה שלכם תחזק אותי יותר מתמיד. אני אוהב אתכם".

רזה מדאדי, לוחם MMA איראני. GettyImages
הושפע מאוד מפרשת סעיד מולאי. מדאדי/GettyImages

מדאדי, שנולד ב-1978 בטהראן, החל את קריירת הלחימה שלו ב-2006, אחרי מספר שנים של היאבקות כנער. הוא התפרסם ב-2012 כשהציל אב ובנו מטביעה באגם סמוך לשטוקהולם, אבל פחות משנה לאחר מכן עלה שוב לכותרות בהקשר הרבה פחות חיובי: הוא נעצר באשמת שוד ובסופו של תהליך משפטי ארוך, ריצה מאסר של 14 חודשים.

קרבו האחרון של האיראני-שבדי היה במאי האחרון, כשהפסיד לחואקים סילבה. בסך הכל, עומד מאזנו ב-MMA על 14 ניצחונות לצד שישה הפסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully