וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום הכיפורים: סרטון בטיחות מיוחד מטעם סייקלינג אקדמי

במהלך החגים ובמיוחד ביום הכיפורים צפויים ילדים רבים להיפגע מרכיבה לא בטוחה. אלופי קבוצת הרוכבים אקדמי מככבים בסרטון המציג רכיבה בטוחה וקוראים להורים ולילדים: רכבו כמונו, רכבו בטוח

סייקלינג אקדמי

מאות אלפי ילדים ירכבו על אופניהם בתקופת החגים. לאור נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים המצביעים על עליה בתאונות האופניים בתקופה זו, התגייסה קבוצת האופניים המקצוענית הישראלית סייקלינג אקדמי ושני רוכביה הישראלים הבכירים לצילום סרטון מיוחד המעודד רכיבה בטוחה.

בסרטון, שהופק בשיתוף עם ארגון בטרם לבטיחות ילדים ואיגוד האופניים בישראל תחת המסר "לרכוב כמו מקצוען - לרכוב בטוח", מככבים אלוף ישראל גיא שגיב והאלוף לשעבר רועי גולדשטיין. שני הרוכבים המקצוענים מציגים לילדים, לבני נוער ולהורים כיצד הם עצמם מקפידים כללי רכיבה בטוחה: חבישת קסדה, שימוש בנצנצים, בדיקת תקינות האופניים והתנהגות בטוחה בכביש.

"שמחנו להירתם לסרטון. אנחנו מאמינים שאם ילדים יראו כיצד אנחנו כמקצוענים מקפידים על בטיחות רכיבה, נוכל לסייע להקטין את תופעת תאונות האופניים", אמר שגיב, שהיה גם לישראלי הראשון אי פעם שהשלים גראנד טור - הג'ירו דה איטליה.

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, בתקופה שבין ראש השנה לשמחת תורה, יש עלייה של פי 3 בפניות ילדים למיון בשל תאונות אופניים. עיקר העלייה מתבטאת ביום כיפור בו יש גידול של פי 12 יותר פניות למיון בשל תאונות אופניים ופי 8 יותר מקרי אשפוז. "בסרטון אנחנו פונים גם להורים ואומרים להם: תנו דוגמה לילדים שלכם, חבשו קסדה בעצמכם", אומר רועי גולדשטיין. "להורים יש תפקיד מכריע".

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "אנו קוראים להורים לא לעצום עיניים. אל תגידו 'לי זה לא יקרה' כי הנתונים מציגים מציאות שבה הסיכון שילדכם יפצע תאונת אופניים בתקופת החגים גבוה בצורה משמעותית. מחקרים מראים שחבישת קסדה מצמצמת בקרוב ל-90% את הסיכון לפגיעת ראש - אל תוותרו עליה".

גדי רדום, מנכ"ל משותף של איגוד האופניים בישראל: "אנו משתפים פעולה כל השנה עם משטרת התנועה, הרלב"ד, נתיבי ישראל, ארגונים נוספים ומתנדבים יקרים, במטרה להגביר את בטיחות רוכבי האופניים, חובבים וספורטאים תחרותיים כאחד. הסרטון מדגים כיצד הרוכבים עצמם יכולים וצריכים להתנהג בכל פעם שהם יוצאים לרכיבה כדי להגביר את בטיחותם. הורים שמעוניינים שהם וילדיהם ילמדו עוד ויתאמנו ברכיבה בטוחה מוזמנים להצטרף לאחד מעשרות מועדוני הרכיבה בארץ ולרכוב במשך כל השנה עם צוות הדרכה מוסמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully