וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנס קאנטר טוען שהותקף על ידי תומכי ארדואן: "חופש הביטוי שלי תחת מתקפה"

הסכסוך בין הסנטר של בוסטון סלטיקס לממשל הטורקי לא דועך, וכעת טוען קאנטר שהוטרד מחוץ למסגד בארצות הברית: "הממשלה הטורקית לא מאפשרת לי אפילו להתפלל"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: המועמדות לזכייה באליפות ה- NBA

נראה שיחסיו המורכבים של אנס קאנטר והממשלה הטורקית הגיעו עד לבוסטון. הסנטר של בוסטון סלטיקס העלה סרטון לטוויטר בו הוא מתעד כיצד אנשים שלכאורה מייצגים את נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן מתעמתים איתו מחוץ למסגד. השחקן טוען ש"הבריונים" האלה תקפו אותו, למרות שבסרטון לא תועדה כל אלימות פיזית. "בריונים תקפו אותי ואיימו עליי אחרי תפילת יום שישי בבוסטון", צייץ השחקן. "הממשלה הטורקית לא מאפשרת לי אפילו להתפלל, וחופש הביטוי שלי נמצא תחת מתקפה".

צפו בסרטון שפרסם קאנטר:

כאמור, מערכת היחסים של קאנטר עם הממשל הטורקי היא מתוחה כבר תקופה ארוכה. הכדורסלן הוא הספורטאי הטורקי המוכר ביותר בארצות הברית, ויש לו לא מעט ביקורת כלפי ארדואן. מבחינת הממשלה בארץ מולדתו, הוא נחשב לבוגד בגלל הזדהותו עם פטהוללה גולן, מנהיגה הרוחני של מפלגת הצדק והפיתוח, אך בינו לבין ארדואן נפער קרע עמוק, וארדואן האשים את גולן בניסיון ההפיכה במדינה שהתרחש ב-2016.

איש הדת ומאה מאמנים הוגלו מטורקיה באותה התקופה וכיום חיים בפנסילבניה. קאנטר הביע תמיכה פומבית בגולן ובמאמיניו, ויצא נגד גירושם מטורקיה. עקב כך, הממשלה הטורקית הוציאה "התראה אדומה" כנגדו בשיתוף עם האינטרפול הדורשת את הסגרתו.

קמבה ווקר שחקן בוסטון עם אנס קאנטר. AP
יש לו משקעים עמוקים עם הממשל התורכי. אנס קאנטר מוצג בבוסטון עם קמבה ווקר/AP

ההשלכות שיש למתיחות עם הממשל הטורקי על חייו של סנטר בוסטון מרחיקות לכת. מחנה כדורסל לילדים בניהולו של השחקן בוטל עקב לחצים שהשגרירות הטורקית הפעילה על המסגד שהפעיל אותו. המצב יכול גם להידרדר לאלימות, וישנם דיווחים הטוענים שקאנטר ישן עם לחצן מצוקה שניתן לו על ידי ה- FBI בעקבות איומים ממשיים על חייו.

משפחתו של הכדורסלן ניתקה ממנו קשר בשנת 2016, אך זה לא מנע מהממשלה הטורקית לכלוא את אב המשפחה ולגזור עליו 15 שנות מאסר בשנת 2017.

  • עוד באותו נושא:
  • אנס קאנטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully