וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: איד נאסר הדהימה ב-400, קאול עשה היסטוריה בקרב 10

הרצה מבחריין קבעה את התוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה, הגרמני בן ה-21 ניצל את שברון הלב של מאייר והפך לצעיר ביותר שזוכה בקרב 10. ג'ונסון-תומפסון עם הזהב בקרב 7

קווין מאייר אתלט צרפתי. רויטרס
כואב הלב. קווין מאייר/רויטרס

דרמה גדולה ושברון לב הערב (חמישי) באליפות העולם באתלטיקה, כאשר קווין מאייר, אלוף העולם המכהן ושיאן העולם בקרב 10, נאלץ לפרוש מהתחרות בגלל פציעה ברגלו. מאייר, שהתלונן לפני כמה ימים על התנאים הבלתי נסבלים והגדיר את האליפות כ"אסון", חזר להוביל בנקודות עם הכניסה למקצוע השמיני בקרב 10 אחרי תוצאה טובה בדיסקוס, אבל הפציעה ברגלו השמאלית שהייתה חבושה, השפיעה לאחר מכן כשהוא לא הצליח לקפוץ בניסיון הראשון שלו בקפיצה במוט והחל לדמוע. הצרפתי, שלפני קצת יותר משנה קבע שיא עולם במקצוע שלו עם 9,126 נקודות, בכל זאת התעקש על ניסיון שני כשהרף בגובה 4.60 מטר, אבל דידה כבר במהלך הריצה לעבר המוט וכשהבין שהחלום נגמר מבחינתו, נפרד מהקהל בדמעות.

עד הפציעה, מאייר נראה נהדר. הוא קבע שיא אישי ב-100 מטר (10.50 שניות), את תוצאת השנה שלו בקפיצה לרוחק (7.56 מטרים), התקרב לשיא האישי בהדיפת כדור ברזל (17.08 מטרים) והתחיל להרגיש את שריר הירך האחורי בקפיצה לגובה, שם הסתפק ב-1.99 מטרים בלבד, ובסיום היום הראשון דורג שלישי. היום השני של הקרב התחיל מבחינתו בצורה מדאיג עם צליעה וכאבים ב-110 מטר משוכות ונמשך כאמור עם עלייה למקום הראשון בזכות הדיסקוס, אבל בסופו של דבר הכאבים הכריעו.

קווין מאייר אתלט צרפתי. רויטרס
ניסה בכל זאת לקפוץ. קווין מאייר/רויטרס
קווין מאייר אתלט צרפתי. רויטרס
חלום השמירה על התואר נגוז. קווין מאייר/רויטרס

קרב 10, גברים

בהיעדרו של האלוף מאייר, הבהלה לזהב נפתחה מחדש ורק 43 נקודות הפרידו בין ארבעת המובילים עם הכניסה למקצוע האחרון - ריצת 1,500 מטר. האסטוני מאיסל אויבו, שראה כחצי שעה לפני כן את אשתו מאבדת את התואר שלה ב-400 מטר, היה במקום הראשון עם יתרון של 15 נקודות על פני דמיאן וורנר ו-19 על פני ניקלאס קאול, אבל המדורג שלישי ברח במהלך הריצה המכרעת ופתח פער אדיר בדרך להישג השיא בקריירה שלו. הגרמני בן ה-21 קבע זמן של 4:15.71 דקות והפך לצעיר ביותר שזוכה בתואר, כשקטף את הזהב עם 8,691 נקודות המהוות שיא אישי, כשאויבו נותר מתוסכל עם מדליית הכסף, בדיוק כמו רעייתו, אחרי שסיים עם 8,604 נקודות. וורנר הקנדי הסתפק בארד עם 8,529.

ניקלאס קאול אתלט גרמני. GettyImages
אלוף עולם בגיל 21. ניקלאס קאול/GettyImages

קרב 7, נשים

גם בתחרות המתישה אצל הנשים קיבלנו אלופת עולם חדשה - הבריטית קטרינה ג'ונסון-תומפסון. אחרי האכזבה הגדולה שלה באליפות הביתית לפני שנתיים, האתלטית המדהימה מליברפול שברה את השיא הבריטי של ג'סיקה אניס-היל מאולימפיאדת לונדון עם 6,981 נקודות והייתה קרובה להגיע לרף ה-7,000 היוקרתי. ג'ונסון-תומפסון הבטיחה את מדליית הזהב אחרי שיא אישי בהטלת הכידון (43.93 מטרים) וניצחון בריצה ל-800 מטר עם 2:07.26 דקות, ועלתה למקום השישי בכל הזמנים בקרב 7. נאפי תיאם הבלגית, אלופת העולם הקודמת ומדליסטית הזהב מריו, הגיעה אחרי שנה עמוסת פציעות ולמעשה ויתרה על הסיכוי לזהב במהלך הטלת הכידון, כשסבלה מכאבים במרפק. תיאם סיימה עם מדליית הכסף (6,677 נקודות) והאוסטרית ורנה פריינר עם הארד (6,560), כשהפער של ג'ונסון-תומפסון מהמדורגת שנייה הוא הכי גדול מאז 1987.

קטרינה ג'ונסון-תומפסון אתלטית בריטית. רויטרס
חתמה תחרות מופלאה. קטרינה ג'ונסון-תומפסון הנרגשת/רויטרס

ריצת 400 מטר, נשים

סלווה איד נאסר בת ה-21 הדהימה בגמר הזה גם את עצמה, עם שיא אסייתי והתוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה - 48.14 שניות. הצעירה שנולדה בניגריה ומייצגת את בחריין, סיימה במקום השני באליפות העולם בלונדון ב-2017 אחרי פיליס פרנסיס האמריקאית, שהפעם הגיעה רק חמישית. האלופה האולימפית שוני מילר-אויבו מבהאמס, שבעלה האסטוני נאבק על הזהב בקרב 10, הייתה חזק במרוץ, אבל הסתפקה במדליית הכסף עם 48.37. שריקה ג'קסון הג'מייקנית קבעה שיא אישי של 49.47 בדרך לארד.

סאלווה איד נאסר, רצת 400, בחריין. רויטרס
גם היא לא האמינה. סלווה איד נאסר/רויטרס

הדיפת כדור ברזל, נשים

הסינית ליז'יאו גונג, אלופת העולם מלונדון, הגנה על התואר שלה עם הדיפה למרחק של 19.55 מטרים בניסיון הרביעי שלה. דניאל תומאס דוד הג'מייקנית כמעט סיכנה אותה בהדיפה השישית והאחרונה שלה, אבל קבעה 19.47 והסתפקה במדליית הכסף. כריסטינה שוואניץ, אלופת העולם מ-2015, קחה את הארד עם 19.17, בעוד האלופה האולימפית מישל קרטר האמריקאית סיימה רק תשיעית.

ליז'יאו גונג הודפת כדור ברזל סינית. רויטרס
זהב שני ברציפות. ליז'יאו גונג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully