וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מקסימלי: ההורנטס התקמצנו על קמבה ווקר, ועלולים לשלם בגדול

6.10.2019 / 14:00

שארלוט נתנה לקמבה ווקר לברוח כשסירבה להעניק לו חוזה מקסימום, נשארה תקועה עם חוזים גרועים אחרים וכעת עלולה להפוך לקבוצה הגרועה ב-NBA. האם נקודת השפל שתדחק את ג'ורדן החוצה מתקרבת?

עריכת וידאו: מתן חדד

מה עשינו בפגרה

באו: טרי רוז'יר (סיין אנד טרייד, מבוסטון), פי ג'יי וושינגטון (רוקי, בחירה 12), תומאס וולש (חופשי, מדנבר), קודי מרטין (רוקי, בחירה 36), קיילב מרטין (חופשי), ג'וש פרקינס (חופשי).

עזבו: קמבה ווקר (סיין אנד טרייד, לבוסטון), ג'רמי לאמב (חופשי, לאינדיאנה), טוני פארקר (פרש), שלווין מאק (חופשי, למילאנו), פרנק קמינסקי (חופשי, לפיניקס).

הקיץ החולף פיזר לכאורה מעט מהערפל סביב הכיוון אליו רוצה למשוך מיטש קופצ'אק את ההורנטס. ה-GM שהגיע בקיץ הקודם בחר (חלק טוענים שמדובר בהחלטה של הבעלים מייקל ג'ורדן) שלא להציע חוזה מקסימום לכוכב הגדול ביותר של הארגון בעשור האחרון, קמבה ווקר, שעזב לבוסטון, ובכך איבד אותו ללא תמורה - דבר שהיה יכול להימנע ממנו בקלות אם היה נענה לאחת מהצעות הטרייד הרבות שקיבל עליו בשנתיים האחרונות (לטענת קופצ'אק "ההצעות לא היו מספיק טובות" - הסבר תמוה כשלעצמו). עוד רבות ידובר על ההחלטה הזו, שהפתיעה רבים. הרי ווקר הצהיר לא אחת בעבר שיהיה מוכן להישאר בשארלוט עד סוף הקריירה אם תיבנה קבוצה ראויה סביבו, והחיבור שלו לעיר ולאוהדים היה פנטסטי. יחד עם המעבר של ג'רמי לאמב לאינדיאנה והפרישה של טוני פארקר, כמות הכישרון והניסיון בקבוצה ירדו בצורה דרסטית. יתרה מזאת, קופצ'אק לא הצליח להיפתר מחוזהו הכבד של ניקולא באטום וכעת נראה שיש לו הרבה פחות נכסים כדי לנסות ולפתות קבוצות אחרות שייקחו את הצרפתי, לו יש חוזה בשארלוט לעוד שנתיים.

מי שאמור להיכנס לנעליו של ווקר ככוכב הראשי הוא טרי רוז'יר שזכור בעיקר בזכות ההתפוצצות שלו בעונת 2017/18 במדי בוסטון, אז נקרא למלא את מקומו של קיירי אירווינג שנפצע. רוז'יר היה פשוט נהדר בפלייאוף של אותה עונה כולל משחק מפלצתי של 26 נקודות, 9 אסיסטים ו-6 ריבאונדים במשחק מספר 7 בחצי גמר המערב נגד הבאקס. בשארלוט יקוו לפריחה מחודשת של שחקנם החדש שמאז אותה עונה לא באמת עשה צעד קדימה (9 נקודות, 2.9 אסיסטים ו-3.9 ריבאונדים בעונה שעברה בבוסטון) ועכשיו יקבל את הבמה להראות שהוא יכול להיות שחקן מוביל.

קמבה ווקר שחקן בוסטון. AP
ג'ורדן וקופצ'אק, מה לעזאזל חשבתם? קמבה ווקר/AP

שחקן נוסף שהצטרף בקיץ ויהיה מעניין לשים אליו לב הוא פי ג'יי וושינגטון, פורוורד אתלטי שקלע בשנה שעברה 15.2 נקודות ולקח 7.6 ריבאונדים למשחק במכללת קנטאקי, שידועה בפס הייצור המשובח שלה. השחקן נבחר במקום ה-12 בדראפט האחרון אמור לספק להורנטס אתלטיות וריבאונדים, כמו גם ריווח של המשחק באמצעות קליעה משלוש (42.3% בעונה החולפת במכללות). יהיה מעניין אם יוכל לשחק ביחד עם מיילס ברידג'ס שהראה שיפור גדול בחלק השני של עונתו השנייה בליגה, וכיצד ישתלב בפרנצ'ייז שנותרו בו בעיקר שחקנים צעירים ולא בשלים.

בשורה נוספת שקיבלה שארלוט רק בשבועות האחרונים היא שמייקל ג'ורדן, שהצדיק הקיץ את הביקורות הרבות על תפקודו כבעלים, יוותר על חלק ניכר מאחוזי הבעלות שלו על ההורנטס, אם כי יישאר הבעלים העיקרי. זו אולי התחלה של משהו.

ציון לקיץ: 4.5. הוויתור על קמבה ווקר לגיטימי בהתחשב בהישגים הדלים של הפרנצ'ייז בשנות השלטון שלו, אבל לגיטימי הרבה פחות כשלוקחים בחשבון את האפשרות שהיתה להרוויח משהו עבורו בעונה החולפת או לפני כן. גם אם טרי רוז'יר יתברר ככוכב באותו קליבר (קשה להאמין), גם אם הכישרונות שנאספו בדראפט יבשילו ויהפכו משמעותיים, הכיוון של ההורנטס ברור: הרבה מאוד הפסדים, ומעט מאוד נחת.

עוד בוואלה!

מחממים את הפרקט 2019/20: כל הכתבות

לכתבה המלאה
מיילס ברידג'ס, שארלוט הורנטס. GettyImages
הראה ניצוצות בחלק השני של העונה החולפת. מיילס ברידג'ס/GettyImages

מי מו

חמישייה: טרי רוז'יר, דוויין בייקון, ניקולא באטום, מיילס ברידג'ס, קודי זלר.

ספסל: מאליק מונק, מייקל קיד גילכריסט, פי ג'יי וושינגטון, ביסמאק ביומבו, דבונטה גרהאם, ווילי הרננגומס, מרווין וויליאמס.

מאמן: ג'יימס בורגו (עונה שנייה בקבוצה).

הכוכב: אין ספק שטרי רוז'יר מיועד למשבצת הזו, אבל כן יש ספק לגבי המוכנות שלו לאתגר הזה. בפלייאוף 2018 רוז'יר נראה כמו אולסטאר בפוטנציה, וסביר להניח שההורנטס רואים בו גרסת המשך לקמבה ווקר, שגם הוא הגיע לשארלוט עם מוניטין של שחקן כישרוני אבל לא משופשף ולא מהוקצע, עם נטייה לכדורסל מפוזר וקליעה לא יציבה. אבל יותר מדי פעמים במהלך שנותיו בבוסטון נראה רוז'יר כמו אחד שמסרב להשתנות - הכי רחוק מקמבה שעשה כברת דרך עצומה מאז שהגיע לליגה. בחירת הזריקות השנויה במחלוקת לא השתפרה לאורך השנים, למשל, ובהחלט ייתכן שזה תמרור האזהרה שג'ורדן וקופצ'אק היו צריכים לראות ופספסו.

האקס פקטור: דוויין בייקון. השחקן שנבחר על ידי הפליקנס בדראפט 2017 והועבר להורנטס חווה עונת בכורה לא פשוטה שאת חלקה נאלץ להעביר בג'י ליג בעקבות סדרת פציעות. הוא נראה קצת יותר טוב בעונה שעברה, במהלכה הראה שיפור בקליעה לשלוש (43.7% לעומת 25.6% בעונה שלפניה) והפגין אתלטיות, פיזיות והגנה חזקה, מה שאמור להיות הקלף שלו גם השנה. אם ההורנטס בונים על פיתוח הסגל הצעיר שעומד לרשותם, דווין בייקון בהחלט יכול לראות בעצמו כחלק משמעותי בתהליך.

טרי רוז'יר, שארלוט הורנטס. GettyImages
דומה לקמבה, שונה מקמבה. טרי רוז'יר/GettyImages

ולכדור הבדולח

תחזית נועזת: ההורנטס יסיימו במאזן הגרוע בליגה. נכון, ניקולא באטום, מייקל קיד גילכריסט וביסמאק ביומבו בשנת חוזה, וסביר שיגיעו לעונה עם מוטיבציה מיוחדת. אבל הדגש של ההורנטס העונה יהיה על פיתוח הצעירים, וכשזו המטרה המוצהרת זה מיתרגם בדרך כלל להרבה הפסדים. טנקינג, כבר אמרנו?

גזר הדין: תחזית הנועזת כבר אמרה הכל. טרי רוז'יר יעמיד מספרים טובים אבל במינימום יעילות, ברידג'ס ומונק יראו שיפור קל, אבל באטום וביומבו ימשיכו את מגמת הירידה בקריירה, וגם אם לא הסגל סובל ממחסור חמור בכישרון. זה יסתיים ב-20 ניצחונות במקרה הטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully