וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#דירוג_וואלה_כדורסל: עשרת הגדולים

הדירוג השביעי של הישראלים בליגת העל מגיע לסיומו עם הניצחון של עומרי כספי על תומר גינת. וגם: הפריצה של גולן גוט, והיכולת של תמיר בלאט ויובל זוסמן שנשארים בצמרת הגבוהה

מנהלת ליגת העל בכדורסל

בווידאו: תקציר הניצחון של הפועל ירושלים על מכבי תל אביב בגמר גביע ווינר

דירוג השחקנים הישראלים בליגת העל בכדורסל לעונת 2019/20 של וואלה! ספורט מגיע לסיומו היום (ראשון). בואו הצטרפו אלינו בסדר עולה, עד שנגיע לשחקן המדורג במקום הראשון, הישראלי הטוב ביותר בליגה לפי המדרגים שלנו. מי שייבחר יצטרף לרשימה מכובדת של זוכים בשבע שנות הדירוג - ליאור אליהו, אלכס טיוס (פעמיים), ג'ורדן פארמר, שון דאוסון וריצ'רד האוול.

הדירוג שמוצג בפניכם הוא של השחקנים במקומות 1-10, עשרת הישראלים הטובים בליגת העל לפי המדרגים שלנו. ברשימה שולטת אלופת המדינה מכבי תל אביב, כולל השחקנים הצעירים שלה, אך ניתן למצוא בה במפתיע גם נציגויות לקבוצות נוספות, ולשחקנים שהגיחו מהעשירייה השנייה והשלישית רק בעונה שעברה.

seperator

10. אבי בן שימול | 7.44

גארד, הפועל אילת
דירוג בעונה שעברה: 14
אלייז'ה בריאנט וסולימן בריימו היו אלה שעשו את הקפיצה הגדולה אחרי העונה שלהם בהפועל אילת אשתקד, אבל לאבי בן שימול היה חלק לא קטן משלהם בהצלחה של אילת, שהייתה מהמחזור הרביעי אחת הקבוצות הטובות בליגה. בן שימול בחר להשאר באילת,

אבי בן שימול שחקן הפועל אילת מול גולן גוט שחקן עירוני נס ציונה. קובי אליהו
אבי בן שימול/קובי אליהו

9. דני אבדיה | 7.47

גארד-פורוורד, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 22
הכוכב הצעיר של הכדורסל הישראלי נכנס לעשירייה מבלי להפוך עדיין לשחקן מפתח ברוטציה של מכבי תל אביב. הפוטנציאל של אבדיה ברור לכולם, ובקיץ הקרוב הוא צפוי להבחר בעשר הבחירות הראשונות של דראפט 2020, ואם זה לא הספיק אז הזכייה שלו בתואר MVP אליפות אירופה לעתודה שנערכה בישראל שמה את החותם. כעת נותר לו רק לקבל את ההזדמנות הראויה במכבי תל אביב.

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
דני אבדיה/קובי אליהו

8. רביב לימונד | 7.48

גארד, עירוני נס ציונה
דירוג בעונה שעברה: 13
אחרי עונה לא גדולה בהפועל תל אביב ציפה רביב לימונד להשאר במועדון שהפך בו לסמל, אך הופתע לגלות שבהפועל חושבים אחרת והוא מוצא את עצמו בגיל 35 בנס ציונה, בתקווה שיוכל להוביל את קבוצתו לגבהים חדשים. לפחות על פי משחקי המבחן ובגביע ווינר, ללימונד יש הרבה מה לתת, גם ברמת הניסיון, וגם ביכולת על המגרש.

שחקן עירוני נס ציונה רביב לימונד מול שחקן הפועל ירושלים תמיר בלאט. ברני ארדוב
רביב לימונד/ברני ארדוב

7. גולן גוט | 7.53

גארד, עירוני נס ציונה
דירוג בעונה שעברה: 28
פריצה גדולה לקלע של נס ציונה. עד כמה המגמה של גוט חזקה ניתן היה ללמוד מהלחץ שהפעילה הפועל ירושלים בקיץ על בנו של שחקן העבר להצטרף לשורותיה, אך גוט ראה את האפשרות להתקדם בנס ציונה כאפשרות קורצת יותר ונשאר. גוט כבר מזמן לא רק סתם קלע, אלא גם שומר מצוין, שחקן שמשנה משחקים וכזה שקבוצות שוברות את הראש איך עוצרים אותו.

מאמן עירוני נס ציונה נדב זילברשטיין עם גולן גוט. ברני ארדוב
גולן גוט/ברני ארדוב

6. יובל זוסמן | 7.65

גארד-פורוורד, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 6
ההצלחות של יובל זוסמן לא הצליחו להכניס אותו לחמשת הגדולים. אשתקד הפך השחקן הצעיר ל-MVP של אליפות אירופה לעתודה, חלק חשוב מהרוטציה של יאניס ספרופולוס ביורוליג, וחלק חשוב בנבחרת ישראל, ואפילו לשחקן שנבחן ברצינות בליגת הקיץ ב-NBA. ובכל זאת, זוסמן נשאר בחוץ, ויקווה שהמשך המגמה החיובית שלו בקריירה תוביל אותו בקרוב גם לראשות הדירוג.

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. ברני ארדוב
יובל זוסמן/ברני ארדוב

5. תמיר בלאט | 7.75

גארד, הפועל ירושלים
דירוג בעונה שעברה: 5
למרות האכזבה בליגת האלופות ובליגה בעונה שעברה, תמיר בלאט הוכיח כי מקומו בהפועל ירושלים הוא לא בשל שיקולים כלכליים כאלה ואחרים, אלא בזכות היכולת שלו על המגרש. בלאט הצעיר הוא כנראה קלע השלשות הטוב ביותר מבין השחקנים הישראלים, ועושה מאמץ כדי להשתפר במשחק ההגנה, עקב אכילס הידוע שלו. אם באמת ישתפר באלמנט הזה, יוכל לעשות קפיצת מדרגה גם בקריירה.

שחקן הפועל ירושלים תמיר בלאט לפני שחקן עירוני נס ציונה טל דן. ברני ארדוב
תמיר בלאט/ברני ארדוב

4. ג'ייק כהן | 7.88

פורוורד, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 3
ג'ייק כהן פותח עוד עונה כישראלי מוביל במכבי תל אביב. בקיץ ניהלו הצהובים מגעים עם כהן, ולא הרפו עד שלא חתם לעונה נוספת, בעיקר בשל התרומה החשובה שלו מהספסל. כבר בגביע ווינר ראינו כיצד כהן משנה מומנטום מהספסל, ועם סוללת שחקני הפנים של מכבי, הוא יצטרך להיות האיש שפותח את ההגנות עם הקליעה מבחוץ כפורוורד.

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן. ברני ארדוב
ג'ייק כהן/ברני ארדוב

3. ג'ון דיברתולומאו | 8.05

גארד, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 2
הישראלי המצטיין של ליגת העל לעונת 2018/19. דיברתולומאו רשם עונה אישית טובה מאוד, לפחות בפתיחתה, והיה הסיבה שלמרות הזעזועים במכבי תל אביב הצהובים לא היו בסכנה ממשית לאבד אשתקד את האליפות. אלא שגם העונה, בדיוק כמו בעונה שעברה, ביורוליג הוא לא משחקני המפתח של הצהובים, ויצטרך לחיות רק על משחקי הליגה.

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו. קובי אליהו
ג'ון דיברתולומאו/קובי אליהו

2. תומר גינת | 8.77

פורוורד, הפועל תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 7
איזה סיפור סינדרלה. לפני כמה שנים תומר גינת היה שחקן טוב בליגה הלאומית שחלק מקבוצות ליגת העל חששו לקחת עליו את הצ'אנס, והיום הוא היה אמור להיות הישראלי במקום הראשון אם לא החזרה המפתיעה מה-NBA. גינת הוא ה-4 האולטימטיבי בליגה, ריבאונדר מצוין, מתמצא בצבע ועם קליעה נהדרת מחוץ לקשת. הסיכוי שבתום החוזה שלו בהפועל תל אביב הוא יישאר באדום הוא נמוך, והוא צפוי כבר בעונה הבאה לעבור לשחק באירופה.

תומר גינת שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
תומר גינת/ברני ארדוב

1. עומרי כספי | 8.8

פורוורד, מכבי תל אביב
המנצח הגדול של דירוג וואלה! ספורט נכנס לראשונה לדירוג אחרי עשר עונות ב-NBA. רוב הדירוג נערך במהלך גביע ווינר, ועד אז היה לא ברור האם כספי יצליח לגבור על תומר גינת בקרב על המקום הראשון, אך ככל שהתקדם הטורניר, הציונים זרמו לטובתו. כספי הוכיח כבר במשחקים הראשונים בארץ שהדומיננטיות שלו בליגה לא אמורה להיות מוטלת בספק, והוא אמור להיות השובר שיוויון של יאניס ספרופולוס בליגה.

עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עומרי כספי/קובי אליהו

רשימת המדרגים:

יהונתן אליהו - וואלה! ספורט
אודי הירש - פרשן וואלה! ספורט
אהרלה ויסברג - וואלה! ספורט
אור שקדי - וואלה! ספורט
גיל ברק - ערוץ הספורט
שי בוקר - Hoops
יניב בורגר, מכבי רחובות
עידו גור - ערוץ הספורט
אייל גיל - הארץ
שי גרינברג - קהילת הכדורסל
ליאן וילדאו, כאן
שי האוזמן - ערוץ הספורט
ג'וש הליקמן - The Sports Rabbi
עודד הלפרין - ערוץ הספורט
ברק ויטמן - קהילת הכדורסל
יצחק וייסהוף - מעריב
רועי חגאי - אליצור אשקלון
מתן חרוש
אבנר יאור - מכבי רעננה
דובי יעקובוביץ' - ARTUP ומכבי בול
נתי כהן - מכבי הוד השרון
אריה ליבנת - הארץ
יעקב מאיר - ישראל היום
חגי סגל - איגוד הכדורסל
אבישי סלונים
אורן עמיאל - נימבורק
עירד צפריר - הארץ
אורי קוקיה - עירוני רמת גן
יובל קליין - מכביבול
מולי קצורין
אריק שיבק
בנוסף דירגו - מנהל אתר יורופיד ומנהל חשבון הטוויטר FakePin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully