וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי דסה: "בתל אביב כולם לחוצים, בהולנד אני מרגיש יותר רגוע וחופשי"

אחרי הופעת הבכורה בויטסה המגן הישראלי כבר מרגיש בבית, מספר על העבודה לצד קרויף ובוס, ואיך הפך לשחקן מפתח במכבי תל אביב

עריכת וידאו: מתן חדד

אלי דסה כבר מרגיש בבית בהולנד. אחרי שערך שלשום את הופעת הבכורה במדי ויטסה ארנהם כשנכנס כמחליף בניצחון 1:2 על ואלווייק, העניק מגן נבחרת ישראל ראיון לאתר המקומי "גלדרלנד" בו סיפר בהרחבה על ההתאקלמות שלו במועדון, על ההצלחות במכבי תל אביב וגם על העבודה לצד ג'ורדי קרויף ופטר בוס.

"בתל אביב יש תמיד פקקי תנועה וכולם נראים לחוצים כל הזמן. כאן יש יותר שקט, יותר חופש. הלחץ מורגש אך ורק על כר הדשא. עשו לי סיבוב בעיר והופעתי לטובה, הכל נראה נחמד מאוד", סיפר על הרושם הראשוני מהעיר . "באופן עקרוני תל אביב תוססת מאוד. יש שם הרבה מועדוני לילה וחופים, ותמיד כיך שם. אבל עכשיו יש שם כמעט 40 מעלות, וזה חם מדי בשבילי. הטמפרטורות בהולנד יותר טובות לי".

שחקן ויטסה אלי דסה. GettyImages
התאקלם מהר. דסה/GettyImages

על המאמצים לחתום בוויטסה אמר: "שיחקתי העונה רק פעמיים לפני שחתמתי בויטסה, וגם אז זה היה במדי הנבחרת. שמחתי מאוד לשחק בנבחרת, כי זה נתן לי הזדמנות להוכיח לויטסה שכדאי לה להחתים אותי. מו אלאך אמר לי - 'אנחנו רוצים אותך', אבל נראה מה יקרה'. עבדתי כמו משוגע, ואז הם התחילו להתעניין בי שוב. היה לי לא קל כשלא היתה לי קבוצה".

על ההחלטה לעזוב את ישראל: "לשחק באירופה זו רמה אחרת, הזדמנות מצוינת עבורי כשחקן. הכדורגל ההולנדי ידוע כאחד הטובים באירופה, גם בזכות סגנון המשחק האטרקטיבי וההתקפי, עם הרבה שטחים. אני חושב שהליגה ההולנדית מאוד מתאימה לי".

על העבודה לצד ג'ורדי קרויף ופטר בוס: "פטר אחד המאמנים הטובים שהיו לי. הוא לימד אותי המון ושינה לי את החשיבה לגבי המשחק. כל השחקנים במכבי תל אביב השתפרו תחתיו, ואצלו למדתי קצת על הכדורגל ההולנדי. גם ג'ורדי קרויף עשה עבודה מדהימה. הוא החזיר את האליפות למכבי תל אביב אחרי עשר שנים, וההצלחה נמשכה אחר כך".

על המפגש עם יוהאן קרויף: "כשפטר בוס ישב ליד יוהאן קרויף על הספסל באימון, זה היה רגע כל כך מיוחד. בוש הקשיב לי כמו ילד קטן, זה היה בלתי ייאמן. פגשתי את יוהאן פעמיים ולא דיברתי איתו יותר מדי בעיקר בגלל שהתרגשתי מאוד לראות אותו. הוא היה חביב מאוד, וזה היה אחד הרגעים הכי מיוחדים בקריירה שלי".

על החוזקות שלו כשחקן: "היתרון הגדול שלי הוא בצד ההתקפי. בישראל הרבה פעמים קבוצות הסתגרו נגד מכבי תל אביב, ואז הייתי מצטרף בהפתעה להתקפה ועוזר לה לבנות מצבים. הייתי אחד משחקני המפתח במכבי תל אביב".

על התחרות על דקות עם המגן הימני הצעיר יוליאן לילפד: "יוליאן שחקן טוב וילד טוב. אני חושב שתהיה בינינו תחרות בריאה. אני מרגיש מוכן לשחק כבר 90 דקות, אבל זה תלוי במאמן".

עוד בוואלה!

ליגיונרים: אלי דסה ערך הופעת בכורה במדי ויטסה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully