וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הדרך שלנו היא הדרך אליה הכדורסל האירופי הולך"

מאמן אולימפיאקוס, שתשחק העונה רק ביורוליג, התייחס לחוויה החדשה של קבוצתו: "זה מצב חדש ומיוחד, אני לא יודע איך זה יעבוד"

מנהלת ליגת העל בכדורסל

אולימפיאקוס תפתח את עונת 2019/20 שלה באופן רשמי ביום שישי הקרוב. הקבוצה של דיוויד בלאט, שלא תשחק העונה בליגה היוונית ותתמקד רק בזירה האירופית, תשחק מול וילרבאן הצרפתית במחזור הראשון של היורוליג. בלאט עצמו התראיין היום (שלישי) לאתר EUROHOOPS ודיבר על המטרות של קבוצתו לעונה החדשה, על הקשיים בבניית הסגל ועל המצב החדש שנוצר, ובו קבוצתו לא תשחק בליגה המקומית אלא רק ביורוליג.

על העובדה שאולימפיאקוס לא תשחק בליגה היוונית אמר בלאט: "זה מצב מיוחד, האם אני יכול להעמיד פנים שאני יודע איך זה יעבוד יהיה לא ריאלי כי לא עברנו דבר כזה. זה המקום בו אנחנו נמצאים ואנחנו צריכים להשתמש בזה כדי ליצור מזה יתרון. נצטרך לעבוד נכון באימונים, להשתמש בזמן שיהיה לנו. זה יהיה מאתגר כי בינינו, אני חושב שזו הדרך שהתחרויות האירופיות הולכות אליה".

על התחרותיות ביורוליג אמר המאמן: "יש קבוצות עם סגלים שמבחינת המשכיות וכישרון, תקציבים ותוצאות עבר מראות שהן ברמה גבוהה יותר מכל השאר. יהיה קשה מאוד להיכנס לשמינייה, כלומר להיות ברמה השנייה מתחת לאותן קבוצות. בואו נשחק קודם את העונה כדי לדעת מי יהיו בין השמונה הראשונות. יש הרבה קבוצות שייאבקו על המקום בפלייאוף. הליגה גדלה ומתקדמת. הרבה שחקנים מגיעים עכשיו ליורוליג אחרי שטף של שחקנים שיצאו מהיורוליג ל-NBA במשך שנים. איבדנו הרבה שחקנים ברמה גבוהה מאוד, אבל עכשיו זה משתנה קצת. שחקנים שלא נמצאים אולי בטופ 50 העולמי, רוצים להגיע להיות שחקנים מובילים ולשחק ברמה תחרותית גבוהה ולכן הם מגיעים ליורוליג".

מאמן אולימפיאקוס דיוויד בלאט. GettyImages
עונה חדשה ומאתגרת במיוחד עבורו עומדת לצאת לדרך/GettyImages

על ההכנות לעונה אמר המאמן: "התכוננו לעונה בזמן שהיו לנו כמה שחקנים באליפות העולם ועוד כמה פציעות. לא הייתה לנו האפשרות להתאמן בסגל מלא. זו המציאות, זה לא תירוץ או תלונה. אנחנו צריכים להשלים פערים ולהכניס שחקנים לצורה בה אנחנו רוצים לשחק, לטקטיקה בה אנחנו משתמשים ולשיטה שאנחנו רוצים לשחק. יש לנו שחקנים טובים, בחורים רעבים ואת היתרון של גישה חדשה וזה מרגש. זה אולי ייקח זמן, אבל אני מחכה לאתגר הזה".

על בניית הסגל אמר בלאט: "אחד השחקנים שהיו לנו בעמדה מספר 1, שאמרתם שהיא עמדה בעייתית, קיבל עכשיו חוזה מובטח לשלוש שנים ב-NBA. המציאות היא שלא בכל פעם שאתה לוקח שחקן הוא הופך מיידית לוואסיליס ספאנוליס. יש דברים שלוקח זמן לבנות. זה שלאנשים אין סבלנות, זו מציאות מצערת שאנחנו חיים בה בעולם התקשורתי של היום. אני רוצה לחשוב שקיבלנו החלטות והבאנו שחקנים שיכולים למלא את העמדות שאנחנו צריכים. צירפנו שלושה רכזים כדי לחזק את העמדה הזו, אולי ייקח להם זמן להתפתח. אנחנו מחפשים את הסוג הנכון של השחקן, של האישיות והגישה.

"אולי אתה גם מתמודד עם הגבלות כספיות. קל לבחור רכז ברמה גבוהה מהיורוליג, השאלה אם יש לך את הכסף להביא אותו. אנשים מתעלמים מזה. זה לא שאתה לא יודע מי מתאים לך, השאלה היא האם אתה יכול לעשות את זה?".

על עתיד הענף אמר בלאט: "אמרתי כבר בעבר ואומר שוב: בעוד 20 תראו אישה משחקת בליגה המקצוענית של הגברים ואני מקווה שזה יקרה. מה הבעיה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully