וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון האמהות": הערב הגדול של אליסון פליקס ושלי-אן פרייז'ר פרייס

האמריקאית זכתה בזהב ראשון כאמא וניפצה את השיא של בולט: "זה כל כך מיוחד, ועוד כשהבת שלי ביציע". הג'מייקנית הפכה למבוגרת ביותר שזוכה בזהב ב-100 מטר: "קראו לי לפרוש אחרי ההריון"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: תומר לוי

בווידאו: לינוי אשרם לאחר חזרתה עם שש מדליות מאליפות העולם

מדליית הזהב הראשונה של אליסון פליקס מאז הפכה לאמא, טמנה בחובה הישג נוסף, כאשר האצנית האמריקאית ניפצה את שיאו של יוסאין בולט והגיעה ל-12 מדליות זהב באליפויות עולם - יותר מכל אתלט אי פעם.

בנובמבר האחרון הביאה פליקס לעולם בלידה מוקדמת (חודשיים לפני הזמן) ולאחר ניתוח קיסרי את בתה הבכורה קמרין, שבילתה את החודש הראשון של חייה בטיפול נמרץ בבית החולים. התקופה הזו עלתה לפליקס בחוזה שהיה לה עם חברת "נייק", אבל היא חזרה להתחרות בקיץ, הצטרפה לסגל האמריקאי באליפות העולם התשיעית שלה בקריירה ועשתה היסטוריה אמש (ראשון) כחלק מהרביעייה האמריקאית שקבעה שיא עולם חדש של 3:09.34 דקות בגמר 4X400 מעורב.

קמרין, עוד לא בת שנה, נכחה באצטדיון בדוחא וראתה את אמא אליסון הופכת לאתלטית המעוטרת בהיסטוריה. "זה כל כך מיוחד, זה שהבת שלי נמצאת פה כדי לראות אותי שווה הכול", סיכמה פליקס בת ה-33. "זו הייתה שנה מטורפת עבורי. אני חושבת שכל מה שעברתי השנה רק מזכיר לי שכל דבר הזה גדול ממני. זה שם הכול בפרספקטיבה".

אליסון פליקס אצנית אמריקאית. GettyImages
מבט לעבר הבת ביציע. אליסון פליקס/GettyImages

עוד אמא שעשתה היסטוריה היא שלי-אן פרייז'ר פרייס, שהפכה לאישה המבוגרת ביותר שזוכה באליפות העולם בריצת 100 מטר. הג'מקיינית בת ה-32 עשתה את זה שנתיים אחרי שילדה, ובמאזנה כעת שמונה מדליות זהב באליפויות עולם ועוד שתי מדליות זהב באולימפיאדה. האמא הקודמת שזכתה בזהב בריצה הזו הייתה גוון טורנס, שעשתה את זה בגיל 30, באליפות העולם שנערכה בגטבורג ב-1995.

מה שהיא עשתה זה דבר מדהים", פרגנה פליקס לפרייז'ר פרייס. "גם היא עברה דרך קשה. היא תמיד דאגה לעודד אותי. השנה הראשונה שלה אחרי הלידה לא הייתה הכי טובה, אבל בשנה השנייה - היא טובה מאי פעם. נשים הן מדהימות והיא מובילת דרך".

הג'מייקנית עצמה הגדירה את הזכייה שלה כ"ניצחון האמהות". היא סיפקה כי בכתה במיטתה כאשר גילתה לראשונה כי היא בהריון ושמעה לאחר מכן דיבורים על כך שאולי זה הזמן עבורה לפרוש. "כל אחד זכאי לדעה משלו, אבל אני ידעתי איך אני מרגישה וידעתי שאני לא מתכוונת לוותר", הבהירה. "היה לי עוד משהו להשיג ונשארתי ממוקדת במטרה".

שלי-אן פרייז'ר פרייס אצנית ג'מייקנית עם בנה. רויטרס
"טובה מאי פעם". שלי-אן פרייזר פרייס עם בנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully