וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל טננבאום: "אני כמו כל ישראלי, פשוט לא נולדתי פה"

בראיון לאתר הרשמי של מכבי תל אביב, מספר השוער על ההתאקלמות בארץ (למדתי איך לעשות כביסה), על השירות הצבאי (מרגיש יותר ישראלי), ועל מכבי תל אביב (כמו משפחה)

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: בית"ר ירושלים זוכה בגביע הטוטו

דניאל טננבאום הגיע לישראל מברזיל באוגוסט 2016, והיה השוער השלישי של מכבי תל אביב. שלוש שנים לאחר מכן, נדמה כי קיבל את המפתחות לשער של איביץ', ומספר על החיים בישראל בראיון מיוחד לאתר הרשמי של מכבי תל אביב

שוער מכבי תל אביב, דניאל טננבאום. דני מרון
איביץ' סומך עליו העונה בשער האלופה. דניאל טננבאום/דני מרון

"נולדתי בברזיל, בריו דה ז'ניירו לזוג הורים ושתי אחיות", אמר טננבאום. "למדתי בבית ספר יהודי שם, והייתי בקבוצת כדורגל, בפלמנגו. עליתי לארץ בגלל הכדורגל, היתה לי הזדמנות טובה לבוא לפה, לשחק פה. זו מדינה אחרת, זו לא מדינה רגילה. לפני שעליתי הייתי פה כמה פעמים, שיחקתי במכביה בגיל 14, והייתי פה בבר המצווה שלי בירושלים, בכותל. כל החיים שלי היה לי קשר עם הארץ".

על התקופה הראשונה בישראל אמר: "בהתחלה לא ידעתי מה קורה, תמיד הייתי עם ההורים והאחיות, פה אני לבד בדירה ואני צריך ללמוד איך לעשות כביסה או דברים אחרים בבית. אחרי שנה ומשהו שהייתי פה קיבלתי צו ראשון. כשקיבלתי את המכתב פחדתי כי אנחנו לא יודעים מה זה צבא, ולא ידעתי אם להשאר פה בארץ, אבל בסופו של דבר זה משהו שרציתי לעשות, לתת למדינה בחזרה.

בצבא אני מרגיש יותר ישראלי, מרגיש חלק מהמדינה. אני חושב שאני כמו כל ישראלי, פשוט לא נולדתי פה. עכשיו בבחירות, הצבעתי כמול כולם. בצבא לפעמים זה מצחיק כי אוהדים מכירים אותי ואומרים לי ששמו אותי בליגת החלומות ומבקשים ממני דברים כמו אל תספוג וכל מיני דברים כאלה. אני משרת בקרייה.

אנז' פרדי פלומן שחקן בית"ר ירושלים מול דניאל טננבאום שוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
שמר על שער נקי במשחק הליגה האחרון מול בית"ר ירושלים. דניאל טננבאום/קובי אליהו

"כשהגעתי למכבי הייתי שוער שלישי", הוסיף טננבאום. "עם הזמן הפכתי לשוער שני, ועכשיו אני משחק יותר. כשאתה שוער שלישי ולא משחק זה ממש קשה. אתה חושב מה אתה עושה לא נכון, מה אתה יכול לעשות טוב יותר. תמיד אני חושב שאני יכול להגיע למקום שאני רוצה, ועדיין יש הרבה דברים שאני יכול להגיע אליהם ושאני רוצה לעשות ויכול להשיג אותם".

על הקשר המיוחד עם מכבי תל אביב: "בגיל שמונה סבא שלי טס לפה מברזיל ונתן לי במתנה חולצה של מכבי תל אביב. הוא נפטר שנה שעברה, וכל החופשה שהיתה לי היתה ממש קשה. היינו ממש קרובים, הוא לימד אותנו הרבה דברים חשובים לחיים. להיות בנאדם טוב, להיות כל המשפחה ביחד. הוא היה אדם גדול. אני אוהד מכבי, אין לי עוד קבוצה. מכבי זה לא רק השחקנים, יש הרבה אנשים שעושים את המועדון. המורה שלי נעמה, המורה הכי טובה בארץ שעזרה לי מאד. מכבי בשבילי זה כמו משפחה, זה הבית שלי פה בארץ. אני מאחל לעצמי בריאות, זה הכי חשוב. לשחק, להיות בשער שלנו. שנה טובה ומתוקה לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully